Mai ieftin de-afara

Dragi tovarăşi,

Vremurile fiind căcăcioase, nu se poa’ să mai dai un milion pe-un jaf de cremă cu 80% substanţe de umplutură şi textură, 10% conservanţi şi 10% substanţe active de-o calitate imposibil de precizat. Aşa că e necesară niţică reorientare. Cu ingrediente de-afară (spre exemplu, în cazul meu concret, de-aici şi de-aici) şi-un mixer de pe la noi, două sute şi ceva de grame de cremă prima-ntîia, numai substanţă activă pînă la ultimul strop, te scoate la patruzeci-cincizeci de lei cu tot cu borcan. Pînă şi transportul din UK pînă la poşta mea e mai ieftin decît din Balta Albă în Colentina, să zicem. Şi uneori chiar durează mai puţin. Salutare, magazine româneşti.

Desigur, cu eBay-ul se iese încă şi mai ieftin.

 

.

62 comentarii

  1. cu conditia sa nu ti se evapore comanda pe traseu, cum mi s-a-ntamplat cu una, tot din UK

  2. depinde una din cîte. s-ar putea să ies oricum mai ieftin. 😀

  3. Mda, dubiosenia asa ziselor plafare … e un subiect de mare tristete

  4. nu ne rezumăm la plafare, magazinele de cosmetice sînt tot atît de dubioase.

  5. eu am trecut si la sapunuri home made.

  6. home made by you? că se-ncreţeşte lenea pe mine cînd mă gîndesc… :))

  7. ;))) nuuu.

  8. …că mă speriai, zău!

  9. poate vinzi lui mandea un borcanel, sa nu mai dau cu chimie anorganica pe fata. sau o reteta pt popor, ca sa falimenteze industria chimica dubioasa.

  10. 3 sferturi unt de shea nerafinat, al patrulea sfert uleiuri (jojoba si olecuta de argan am avut eu), la care am mai pus o jumatate de sticluta de vitamina E pe post de conservant suplimentar si aproape 2 ml de ulei esential extra grade de ylang ylang, ca d-ala-mi place (in principiu, 1% trebuie sa fie ulei esential, daca e sa pui).
    In afara de uleiul esential, toate alealalte se baga in mixer pina se fax pasta moale – in care adaug uleiul esential la final si amestec bine. Pus in borcane de sticla si tinut la frigider – scos cite un borcan, dus la baie, consumat, scos urmatorul si tot asa.
    Se da peste tot (inclusiv in jurul ochilor) fara grija, dar in cantitate mica, fiindca-i foarte putincios. Pielea ramine putin grasa imediat dupa ce dai cu irul asta, dar senzatia dispare in citeva minute.

    In alta ordine de idei, chiar ti-as da, dar nu stiu daca sa-ndraznesc sa trimit cu posta tocmai pina acolo… Desi, avind in vedere ca-i iarna, probabil ca n-ar suferi de vreo caldura nasoala pe undeva pe traseu. Nu stiu, ma gindesc, drept sa-ti spun.

  11. daca ai fost generoasa cu reteta, nu mai cer de la tine. multumim pentru ea.
    eu mai folosesc si unt de cocos, dar cam pute, si nu a cocos.
    uleiul de argan e f gustos,nu te mananca pisicile din cauza lui?:) eu il mancam pe paine, ele l-ar putea prefera uns pe vidal.

  12. daca untul ala pute, poate nu e de cocos. Sau poate s-a rancezit. Cocosul nu prea miroase a nimic. Arganul in schimb miroase ciudatel.

  13. ăla de cocos e numai bun pentru masajul de seară 😀

    (cocosul care nu miroase a cocos într-adevăr e dubios. iar cocosul care nu prea miroase a nimic e rafinat la greu, mă lipsesc şi de el.)

    şi apropo de ce preferă miţele: ăsta de sus de pe firma blogului îmi mănîncă tot cocosul! cum vede că pune cineva mîna pe cutie, se înfiinţează urgent, îşi vîră tot capul în borcan şi mănîncă pe săturate…

  14. (bea, pe iherb.com daca dai o căutare cu virgin coconut oil gaseşti multe marci bune, ieftine şi cu tot cu păreri de la sute de consumatori. pînă şi eu d-acilea tot d-acolo am luat chestii…)

  15. cum ziceam mai demult, uleiul de cocos stimuleaza tiroida.
    mitza prefera avocado drept delicatesa.
    stiti ca arganul e mancat de capre? din cacareze apar sambureii mai curati:) apoi se poate face si uleiul, hihi

    cred ca cocosul ala rancezeste cand il pui pe piele, atunci incepe sa puta, cand da de cald, deci nu e o solutie.

  16. arganul ăla pe care-l cumpărăm noi nu mai e din sîmburi răhăţiţi de capre. probabil nu mai au timp să stea după curul lor 😀
    cu cocosul tău tot nu m-am lămurit, al meu tot a cocos miroase şi pe piele. poate e ceva dubios cu el sau poate chimia organismului tău provoacă reacţia asta… încearcă să schimbi brandul data viitoare şi vezi dacă la fel se întîmplă. (eu am luat d-ăla virgin de la Now Foods şi mi-a plăcut tare mult.)

  17. nu, ala rahatit a fost refuzat la export de catre vestici si de atunci nu mai stau dupa curul lor. dar nu imi iese din minte cum se urca caprele in pomul argan, sunt niste poze pe net.

    eu n-am intalnit ulei de cocos care sa miroasa a cocos, si am in casa de 3 feluri. o sa mai caut, sa ma lamuresc.

  18. …ăla de la now miroase zdravăn a cocos. ăla pe care l-ai încercat e virgin? dacă nu, d-aia. dacă da… poate chiar o fi rînced.

  19. vidal – nice that you FINALLY resurfaced.
    Sint din ce in ce mai spalata pe creieri de viatza asta aberanta – tocmai am dat o groaza de bani sa imi iau tigaia Green Pan, iar acum incerc sa vad cum fac acasa otzet de vin, ca balsamicul este prea slab, iar otzetul ROMANESC e prea letal. Ai vun sfat, ceva? Da’ nu cu mother, ca nu am de unde sa iau si mi se pare prea complicat si, cum zici tu, necontrolat. Vreau sa-mi pun patrunjel si marar in ghiveci, acasa, asha ca cu cremele dumitale ignor, nu ma bag si la asta. oricum, ne ashteapta ori moartea in chinuri, stind la mina astora, ori economia naturala inchisa (sec.11-18, depinzind de loc), daca ne luam soarta in mina.

    Tare chestia cu unchiul tau, vai de mama noastra.

  20. Vero, da’ de unde luaşi tigaia cu o groază de bani? că mie s-a părut rezonabilă… chiar mai ieftină decît berndesu’ meu envira. chiar mă-ntrebam de ce-i mai ieftină aia, care-i conceptul original, decît astalaltă, care-i copiată…
    *
    cu oţetul, dac-aş şti, bine mi-ar fi, că de luni de zile oţetul de mere pe care-l găsesc de cumpărat e mai mult decît nasol şi dubios la gust şi la miros, iată, mi s-a urcat la creieri, fac rime pentru greieri. frunzărind însă netul şi văzînd ce mai dat cu capul de toţi pereţii presupune oţetul ăsta, pînă nu mă mut la vălenii de munte la casă cu curte mare şi beci nici că m-apuc de făcut acasă. şi cum căsuţa cea frumoasă din văleni tocmai s-a dat… mă duc să caut altă marcă de oţet la magazin. 😦
    *
    în schimb cremele-s cel mai simplu lucru de făcut, doar se bagă la mixer şi după aia în borcane…

  21. Nu stiu ce e aia berndes. Nici ca berndesu asta e originalul, lacare Green Pan e o copie. Acu e deja trop tard, am dat creitzaru, dar spune-mi, totushi, ca daca nu e scump si se gaseshte la magazin in Bucuresti, imi trebe si una mai mica (asta are 26 sau 28 cm diametru, deci nu e de o omletzica).
    De luat, am luat-o de la KitchenAid, din baneasa, ca acolo am citit ca se gaseshte. Pe Internet, unde io nu servesc, potzi cumpara de 20 de ori mai multe feluri si la pretzuri pentru cam toate buzunarele, mult mai multe versiuni, eu am facut ce am putut. Si a costat mult. Dupa standardele mele si banii pe care ii am eu.
    Cremele nu prea ma intereseaza, folosesc destul de putzin si rar, sint lenesha si asta nu se mai schimba.
    Cu otzetu, tzi-oi zice, daca ese. O sa merg pe variante cea mai simpla, sint nishte unii care zic ca se poate.
    Ah, vezi? uitai! Si ma apuc sa-mi fac si sun-dried tomatoes acasa, ca sint prea scumpe, 15-20 de lei un borcanash de nimica toata. Am capatat o retzeta.

  22. Ah, pardon, acu vaz ca m-am prpit. GP e originala. Pai, la 165 de lei o tigaie, mie mi se pare scump! Si era si una de 235. Ma scuzi…

  23. puţin nu-i la modul absolut, da’ vreau să zic că-i atît de bună, că pe lîngă porcăriile cu fiţe care-s cel puţin la fel de scumpe asta-i o comoară la casa omului. şi tare… ‘îndemînatică’, vorba unei bunici.
    *
    de ce zici că nu serveşti pe internet?
    *
    aaaaah, reţetă de roşii sun-dried… care to share?

  24. (pe faţă nici eu nu prea servesc creme, da’ pe restu’… pe reestuuu’…)

  25. Ma, vidale, da tzi se pare NORMAL? Sa faci piine de casa, sapun de casa, crema de casa, roshii de casa, patrunjel si marara, brinza de vaca, borsh, m-am saturat, zau, sa mor detz mintz. Cum tzam zis: economia naturala inchisa, asta ne asteapta, sau decesul prematur, mergind pe mina si produsele LOR.

    Caut retzeta si tzo trimit.

    Speli cu soapnuts? te-am mai intrebat?

  26. Voila:

    http://www.pickyourown.org/tomatoes_sun_dried.htm

    Eu ma gindesc sa incerc la 2 Mai, la o gazada care are rosii in curte si ma lasa sa folosesc vreo 2-5 kg. Ceea ce nu mi se pare chiar un cap de tzara. In fine, o sa fac – evident – din roshii sigur nestropite. Pina nu incep sa le cultiv si pe alea, pe balcon, pe verticala, cum am vazut ca s-a inventat.

  27. saru’mîna pentru link.
    *
    de nuci m-ai mai întrebat, da, şi ţi-am zis că la maşina de spălat spăl cu ele.
    *
    cred că şi de prea multe griji se poate muri prematur.

  28. ce bine ca mai dai p’acasa!!!! iote reteta de otet: apa+coji si cotoare de mere oxidate+mason jar+ tifon +intuneric+rabdare=otet de mere. apa acopera merele, borcanul acopera amestecul, intunericul acopera borcanul si rabdarea acopera cateva luni pana cand e gata fermentarea. simplu, sau ce?!? tifonul tine mustele afara…ca sa nu intind coarda 😛

    http://thehealthyeatingsite.com/apple-cider-vinegar-recipe/

  29. cand te mai impiedici de mixerul cela, scapa-l intr-un castron dat jos de pe bain-marie in care se lafaie 100ml ulei infierbantat cat sa topeasca 30gr de ceara de albine. cat se balaceste mixerul p-acolo, baga usurel si 100 ml de apa. dragoste mai mare nici ca se poate, nedezlipiti domne! cand se mai raceste relatia baga niste ulei esential de ce vrei tu, io folosesc styrax resin care-i bactericida si se folosea la mumificarea faraonilor. miroase senzational a vanilie si tamaie. plus ca opreste rancezitul. vazui eu pe site-ul ala. si daca folosesti in loc de apa niste apa de trandafiri si/sau suc proaspat de aloe… prinzi suta fara riduri. asa se jura una, Rozmarina, care la 50si arata mai bine decat multe la 25. si are casa la valenii din muntii altora. si-i prieste. mama ei de viata!

  30. vidal – daca faci tomatoes, sa-mi zici ce si cum. Eu astept pina la recolta din vara asta, ca din roshiile care se gasesc acu, nu ie cazu.
    Da, domne, mare dreptate ai: potzi sa izbeshti galeata si din prea multe griji si strese. Absolut.

  31. @Adriana: io înţeleg că tifonul ţine muştele afară din borcan, da’ cine le ţine afară din casă? 😀

    @vera: roşiile de acum sînt nişte nenorociri. poate-poate o să încerc ca să testez uscarea la cuptor, deşi ma-ndoiesc că voi reuşi ceva, cuptorul meu are voinţă proprie.
    într-o vreme mă tenta uscătorul ăla, măcar pentru reţeta de clătite din foi de fructe, da’ mi se pare un preţ exagerat pentru o rezistenţă şi cîteva platouri de plastic.

  32. (@Adriana: nu ştiu de ce-a intrat la moderare al doilea comentariu al tău…)
    nuş’ ce-i styraxul ăla, da’ una la mînă că urăsc să încălzesc la bain marie, a doua la mînă că treburile nerafinate încălzite (sau înfierbîntate…) se duc dracului, al treilea la mînă nu-mi place să bag apă că tre’ să bag şi conservanţi şi mi-e lene de-atîtea complicăciuni. şi oricum produsul final mai bine-l cumpăr de pe un sait, gata făcut, tot aia e.
    suc proaspăt de aloe… cînd oi creşte aloe barbadensis pe balcon, altă soluţie nu văd 😀
    dar săr’na pentru sugestii. o să studiez răşina aia. 🙂
    pe tanti rozmarina să n-o văd în ochi, să se ducă-n vălenii ei şi să se bucure acolo, singură!

  33. ioi, ca să zic aşa… sper că nu vorbim de smirnă!

  34. aia e! fiindca e bactericida nu-i nevoie de conservanti iar ceara de albine se dizolva si topeste pe la 40 celsius daca-i rasa in ulei. deci n-are nici o treaba uleiul nerafinat fiindca substantele prietenoase nu se deranjeaza de la niticusa caldurica. eu am una de acum 2 luni in baie si nu-i defecta inca. eu pricep perfect treaba cu „mai mare daraua decat ocaua” da chiar nu-i cazu’. in maxim 15 min e totul gata. mie mi-a luat 6 luni sa ma conving a incerca… da na, poate se nimeresc unii mai entuziasti 🙂

    pacatele mele (de la smirna mi se trage) da ce patira mustele romanesti in lipsa mea, s-au mutat cu genetica la loc fara verdeata da cu multa racoare?! si le prieste? p-aici mustele-s tare discrete iarna 🙂

  35. pas. smirna şi tămîia îmi miros a biserică. dacă-mi miroseau a egipteni antici, n-aveam nimic împotrivă.
    *
    ziceam de drosofile, nu de muştele de căcat din bucureştiul văratic. 🙂

  36. şi mai precis de-atît, smirna şi tămîia îmi miros a slujbă de-nmormîntare.

  37. io am o idee: nu vrei tu un borcanel cu niste crema de-a subsemnatei? ii prima’ntai din tot felul du uleiuri si unturi raw, ceara de albine, apa de trandafir si styrax. nasul meu de obsedata intr-ale parfumurilor zice ca styrax e o vanilie non-gurmanda ceva mai sumbra (cam ca shalimar de la guerlain, ala vechi nu hidosenia reformulata). fara nici o obligatie, doar aia de a o ridica de la posta. asa, in pixeli, degeaba ma chinui eu sa te conving… si totusi… cand arunci un ochi la intrebuintarile medicinale ale styraxului pe wikipedia nu-ti devine simpatic? 😛

  38. nu poci să fac una ca asta, zău. dar mulţumesc mult pentru ofertă.

    (totuşi, cred c-avem wikipedii diferite :D. uite ce zice p-a mea: „There has been little dedicated research into the medical properties of styrax resin”; altminteri, înţeleg că are efect dezinfectant şi cicatrizant.)

  39. “There has been little dedicated research into the medical properties of styrax resin” daca ne prefacem ca si farmacistii moderni ca alea cateva milenii de utilizare atestata sunt total neimportante.

    (sa stii ca-s diferite, a mea deschide si alte pagini, iar una din ele zice ca-i si antioxidant, fitoestrogen si ca ajuta cu „romantismu”. plus decongestionant vascular si al mucoaselor 🙂 ) da de ce dau io impresia cum ca ma chinui sa am ultimul cuvant cand io-s venita cu jalba-n protap: enrique se chinuie degeaba sa intre in casa fiindca-i inghesuiala mare p-acolo si nu are loc.

  40. glumim, glumim, da’ pe bune dacă nu mă bagi la idei, pe pagina mea de wiki nu suflă nici un cuvînt de romantism, antioxidări şi fitoestrogeni!
    stai, am citit prost. zici că astea-s pe alte pagini…
    în fine, tre’ să mai studiez, clar.
    *
    zi-i lu’ enrique că are scaun rezervat la mine-n casă, să nu-i mai vină idei d-alea aiurite!

  41. enrique e mare rau si nu intra pe usa asa ca trimise buzduganul ista sa dea de stire ca el e pe drum da’ trebuie dereticat nitel in casuta ceia postala si aruncate nisc’vai ravase prafuite.

  42. (păi… buzdugan primit de ieri, ridicat, scuturat de colbul călătoriei, reştampilat, trimis back. şi asta încă de ieri…)

  43. neata, si-ti imaginai ca am sa tac eu malc si n-am sa-l trimit pe enrique inapoi 😛 asa ce i-a priit statul pe la mine prin ograda ca s-a implinit de numa-numa! s-acu nu-l lasa oamenii rai sa se-ntoarca la tine. cica-i plin ochi p-acolo 😛 da plin-plin! plin de da p-afara! :0)

  44. pffff… da’ strîmt mai e înseamnă!
    stai s-arunc din boarfe

  45. s-a rezolvat!

  46. a naibii sa fiu daca nu imi fac eu crema de-asta. dar de ce e neagra? sau doar recipientul e?

    daca tot s-a discutat asa de mult, am sa va spun cum cineva mi-a zis ca o tiroida se poate reface prin consum de ceai de hamei si a vazut cu ochii ei. dar contine asa de multi fitoestrogeni, ca femeile care munceau in campul de hamei menstruau dupa 2 zile de la angajare:) si ceaiul nu e decat putin mai agresiv din acest punct de vedere fata de camp. cercetarile despre fitoestrogeni nu sunt clare. unii spun ca actioneaza ca estrogenul, altii ca regleaza estrogenul. iar estrogenul se stie, nu e chiar bun. oricum, pe mine m-a impresionat ca reteta asta ar putea avea succes si o dau mai departe, poate va intereseaza. dar inainte de a folosi ceaiul, documentati-va despre fitoestrogeni. si spuneti-mi si mie ce ati aflat si hotarat.

  47. nu e neagră, borcanele sînt de culoarea ambrei şi cămăruţa mea foto atîta poate 🙂
    fii atentă, că mie nu-mi prieşte pe faţă. am două femei şi-un bărbat pe post de exemple pozitive, se cremuiesc indivizii ăştia de n-au nici o treabă, doar pentru mine e comedogenică de la gît în sus. de la gît (inclusiv) în jos în schimb… e belea!

    *
    hamei, zici? …

  48. da, hamei, dar cu atentie, dupa ce citesti despre el. eu nu prea am curaj sa iau cantitatea indicata(o lingurita la cana de infuzie).

  49. (păi, drept să-ţi spun, aş spera la nişte progesteron mai degrabă decît la estrogen…
    o să studiez chestiunea)

  50. nu sunt doar fitoestrogenii, cica se produce o reglare hormonala profunda, prin cine stie ce mecanisme. de ex, are si actiune antianxiolitica , soporifica, hipnotica in cantitati prea mari mari. efectul impresionant insa e urmatorul: cineva a scapat de hipotiroidie cu el. avea o tiroidita autoimuna, ca si mine. (adica antitiroglobulina si tsh mari). spor la studiu si coroboram informatiile.

  51. vă băgaţi la joaca_cu de-a estrogenii?
    eu nu prea am curaj… nu’ că nu iau pastiluţa zilnic, da’… dacă dereglăm mai abitir decît reglăm?

  52. pastiluţele alea zilnice… uell… mă-ncîntă la fel de tare ca fitoestrogenii 😀

  53. bănuiam. *sigh*

  54. mi-a iesit tare bine crema cu shea butter, ulei de jojoba , vitamina e si esenta de lavanda. e molcuta si placuta de iti vine s-o mananci. am exagerat cu lavanda un pic, dar stiu pt data viitoare.
    daca nu imi dadeau exemplu viu si personal, n-as fi avut curaj sa bag mixerul in asa ceva, de frica sa nu sara toata crema pe pereti. dar uite ca n-a sarit.

  55. de principiu, uleiurile esenţiale tre’ să fie cam 1% din totalul compoziţiei, aşa că nu mai exagera cu ele, că-s periculoase.

  56. ia că mă stîrnirăţi şi diseară mă dau cu iherbul, că nusemaipoateaşa! :))

  57. ierea şi cazu’. şi-aşa luna asta e scutire de şiping.

  58. vin şi eu şi întreb: reţeta e similară şi pentru pieile grase şi sensibile?

  59. (şi uscate?)

  60. adică deshidratată – hai că m-am înscris la comentarii la postul ăsta :))

  61. deci piei care sînt în toate felurile, am înţeles! :))
    nu pot să-ţi spun decît că e pe testate, nu depinde de grăsime sau uscăciune, cîtă vreme ambele sînt dereglări ale secreţiei de sebum, depinde pur şi simplu de cum reacţionează fiecare piele de om la anumite ingrediente.

  62. ahaaaa


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

