Dragă scriitorule român de SF,

 

Te rog frumos să mă ai în vederile-ţi largi cu două jalbe pe-un proţap.

Prima jalbă începe prin a-ţi aminti că literatură pe româneşte fără limbă românească nu se poate, şi-adică, dacă n-ai timp şi răbdare să mai înveţi diferenţa dintre miau şi mi-au, bine-ar fi să dai o bere la vreun amic sau un trandafir la jumătatea ta sau cu mătura prin casă pe la vecina de jos sau ceva cuiva care se pricepe să-ţi facă o corectură oarecare pe texte înainte de-a le răspîndi prin lume. Că-n loc de sense of wonder mă faci cu capul, vericule.

A doua jalbă zice te rog frumos, mai scrie şi despre personaje, că despre arhetipuri mi-a ajuns. Dacă se poate să le cheme în vreun fel oarecare, indiferent cum, Vasilică, Xenofon sau Jean-Paul, va să zică nu Poetul, sau Eroul, sau Vizionarul, ssau Cel din Urmă Visător, sau Gîndiriciul, da? Se poate, pliz?

Mulţumesc.

10 comentarii

  1. […] Aici. […]

  2. Dragă Scriitorule ( :D) !
    Mi-a plăcut articolul tău, multă dreptate ai, dar cel mai mult îmi place pisica aia. Dacă e a ta, să-ţi trăiască ! Şi dacă nu.

  3. Subscriu! (Inclusiv la pisică.)

  4. da e usor. miau spune pisiica ta 🙂

  5. nici gînd. pisica mea spune „mi-mi-mi-mi-mi!” pe un ton piţigăiat şi cu un aer de zici că-şi ţine lăbuţele-n şold.
    iar motanu’, ăla din capul saitului, zice „mau” sau „frrrr”.
    ăsta cu „miau” o fi alt dialect…

  6. Da, corect! După cum bine observa Florin Manolescu, pisicile de fapt fac „mauuu”.

    Şi dacă tot îi scrii scriitorului român de SF, explică-i, te rog, şi despre virtuţile recitirii şi ale rescrierii textului înainte de a-l da spre publicare. N-o să priceapă, pentru că se crede capabil să producă texte geniale dintr-un foc, dintr-un suflet, din prima. Dar măcar să nu zică pe urmă că nu i-a zis cineva despre asta.

  7. dheeee cîthe hooooori i s-a zhiiiis să rhecitheaaaascăăă… da’ iel nu şi nu!

  8. As ride si io, da nu prea-mi vine… 😐

  9. lasă, nu te forţa.
    nici io n-am rîs, zău.

  10. Mie miau facut pisicile mi-au! Si eu nu m-as lua de scriitorul roman, poiet din nastere, care filozofeaza mai adinc decit abisu’!Numai muritorii de rind se gindesc la virgule si dezacorduri!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

