Cum prinzi javrele care fac comert cu adresa ta de email

Cîţiva oameni din lista mea de contacte s-au trezit azi că primesc un spam de pe adresa mea de Yahoo. Mulţi dintre ei mi-au scris, îngrijoraţi pe bună dreptate, ca să mă anunţe, să ştiu că trebuie să mă caut de malware. Cum însă maşinăria mea, cu tot cu routerul ei, e bine-mersi, iar aia nici măcar nu e lista mea de contacte, ci doar o listă de cinci-şase emailuri din ea împreună cu alte cîteva necunoscute, mi-e clar că problema nu-i la mine şi că vreun sait binevoitor – dintre cele pe care te înscrii cu bună credinţă şi care îţi explică în fine print că nu-ţi vor folosi adresa în nici un fel şi în nici un caz nu ţi-o vor distribui fără acordul tău – mi-a vîndut pur şi simplu adresa la spammeri.

Poate mulţi dintre voi ştiţi, dar pentru cei care nu ştiu şi care, ca mine, sînt nevricoşi de felul lor şi dispuşi să dea de pămînt cu javrele, iată o metodă de-a depista saiturile care te mint în faţă, iar prin spate îţi vînd adresa.

1. Folosesc o adresă de Gmail, nu de Yahoo sau alte servicii. Să zicem adresa vidal-vidălescu @ gmail.com.

2. Să presupunem că vreau să mă înregistrez pe saitul Cutare.ro. Mă înregistrez folosind adresa vidal-vidălescu+cutare.ro @ gmail.com. Gmailul ştie să ignore tot ce urmează după semnul +, deci toate mailurile trimise de pe saitul Cutare.ro vor ajunge bine-mersi la adresa mea, vidal-vidălescu @ gmail.com, chiar dacă saitul crede că adresa mea conţine şi +cutare.ro.

3. Dacă vreodată saitul Cutare.ro îmi va vinde adresa de email, aşa cum se angajase faţă de mine să nu facă în veci, toate spamurile ce vor decurge de aici vor fi trimise de pe adresa vidal-vidălescu+cutare.ro @ gmail.com, deci vor conţine automat şi numele care-l identifică pe jegul care a făcut ce nu trebuia cu adresa mea.

8 comentarii

  1. E foame mare. Le-aş rupe gâtul…

  2. aha, interesting!

  3. eu nu am inteles nimic 😀

  4. cand te inregistrezi pe un site nu trebuie sa si confirmi inregistrarea? cum confirmi daca tu ai dat acolo o adresa care.. nu exista?

  5. deci, ca să zic aşa:
    adresa aia există! să zicem că adresa ta uzuală este g@gmail.com şi vrei să te înregistrezi pe saitul ukulele-gratis.ro.
    te înregistrezi cu adresa g+ukulele-gratis@gmail.com, care este adresa ta + numele saitului. provaidărul de mail Gmail ignoră tot ce e în adresa ta de la plus încolo pînă la coada de maimuţă, deci îţi va trimite liniştit mailurile de la ukulele pe adresa ta normală, g@gmail.com. Dar pe saitul cu ukulele adresa ta va fi înregistrată cu tot cu secvenţa „+ukulele-gratis”.
    apoi, într-o bună zi, saitul îţi vinde adresa. spamerul care o cumpără o cumpără în forma g+ukulele-gratis@gmail.com şi o foloseşte ca să trimită spamuri. deci cei spămuiţi vor primi mesaje de la adresa cu ukulele în ea, şi atunci toată lumea va şti că saitul cu ukulele ţi-a făcut bucata şi ţi-a vîndut adresa.

    nu ştiu dacă-i mai clar acum, da’ măcar am încercat. 😀

  6. (de fapt, gmailul ignoră şi punctele. dacă ai pe cineva, să zicem GicăGeorgescu@gmail.com, poţi să-i trimiţi mailuri şi la Gică.Georgescu@gmail.com, că tot la primul vor ajunge.)

  7. jesus. ai dreptate. ce sinistru 😀
    dar cum ai ajuns sa descoperi asa ceva?

  8. multă lume a primit de pe adresa mea, la un moment dat, un mass care era spam. unii destinatari m-au atenţionat, cu gîndul că poate am un trojan, ceva, să mă avertizeze ca să pot lua măsuri. trojan n-am, spamul n-a fost trimis la toată lista mea de adrese (deci nu e un malware care a accesat Address Book-ul meu), deci e clar că e rezultatul comerţului cu adrese. că pe praful ăsta…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

