Tara te vrea prost

2009 a fost Anul Internaţional Darwin. Se împlineau 200 de ani de la naşterea individului. Tot în 2009, România s-a hotărît să fie singura ţară europeană care nu mai studiază la şcoală evoluţionismul. Studiul religiei, în schimb, a fost betonat, ranforsat, înconjurat cu sîrmă ghimpată şi păzit cu dulăi nervoşi.

2010. Deputăţia română, for legislativ al unui stat laic, votează, prin noua lege a educaţiei, obligativitatea studierii religiei pînă în clasa a 12-a inclusiv. În paralel, speriată să nu-i dezumfle criza burta şi buzunarele, BOR bate şaua să priceapă iapa asta proastă de România că trebuie să-şi înteţească rugăciunile, mersul la biserică şi miluitul popimii dacă vrea să se îmbunătăţească lucrurile, să salte economia ca o capră capie şi tot românu’ să prospere. Pentru asigurarea acestui viitor sprinţar al ţărişoarei, neapărat trebuie grăbită construcţia mallurilor de indulgenţe – catedrala mîntuirii neamului şi catedrala din Voluntari –, pe lîngă orice altceva se mai poate construi în materie de bisericărie, din orice bani se pot obţine, prin orice mijloace.

Dom’le, jos pălăria. Pe patriarh ar trebui să-l pună prim-ministru în ţara asta. Ar scoate bani şi din piatră seacă şi n-ar avea nici o problemă în a convinge norodul să se sacrifice financiar pentru activităţile lui.

42 comentarii

  1. Patriarhul are o concurenta acerba din partea lui Pandele de la Voluntari. Popa face catedrala mantuirii neamului, dar Pandele face catedrala + stadion de 30.000 de locuri. Voluntari e un fel de Shanghai al Romaniei. Numai ca nu prea are firme celebre.

  2. Domne, brava, bine le zici. Ba chiar ma gindesc ca ar trebui sa ban(ezi) accesul necunoscutzilor, ca sa nu se auza si doamne, feri! sa nu se puna in aplicatziune ideea dumitale.
    Vidal, dar sa o spunem pe a dreapta: o fi BORul o mizerie si Daniel fara urma de sfintzenie si umilintza, da si poporu… Pai, e ca legea cererii si a ofertei, nu? Sint sigura ca, la congregatziile sinodului, ei zic: hai, ca chestia aia a mers, ia sa incercam sa vedem daca una si mai gogonata merge. Si al mare zice: merge, sigur, o bag la prima ocazie!
    Si o baga si ea tzine, poporu nu se revolta, ba multzi bat cruci si temenele si ii blagoslovesc pentru noul gest sacral.
    Vo-mi-tiv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Vera, eu nu-mi pun niciodată baza în „popor”. Oamenii trebuie educaţi ca să aibă premisele transformării din masă în indivizi. La noi e multă masă, pînă una-alta, şi de sus în jos se profită de ea. Indivizi avem puţini, şi-ăia lesne coruptibili. Rezultatul e un fel de „masă de indivizi” care se situează undeva deasupra masei-otova şi ajunge să contribuie la manevrarea ăsteia din urmă pentru profitul amintit.

  4. Nu stiu, draga, eu consider ca, la adultetze, gindeshti cu capul propriu. Daca il ai. Iar daca nu, atunci itzi meritzi soarta. Ca femeile inteligente si educate, care stau cu sotzi care le bat/abuzeaza. In multe cazuri mi se pare ca si ‘victima’ e vinovata: de lene, de lashitate, ca a tacut cind trebuia sa protesteze, ca se complace, ca nu are principii sau le are, dar pentru altzii.

  5. eu nu cred că ţine doar de vîrstă.
    cît despre educaţie… aici trebuie oarece specializări… cultura generală n-ajunge, „public relations” sau şcoala de revizori contabili, nici atît.

  6. Pai, nu tzine DOAR de virsta, ce voiam sa spun era ca, atunci cind eshti copil sau puber, tzi se iarta, ca faci si tu cum tzi se spune acasa, la scoala, te portzi more or less in concordantza cu ce mesaje primeshti din AFARA TA. Dar, dupa ce ai devenit adult, indiferent unde esti si care sint moravurile din locul cu pricina, ai cap si trebuie sa gindeshti singur/a si sa decizi, in functzie, de data asta, de valorile TALE. Nu mai ai scuza, adica.

  7. păi, tocmai asta voiam eu să subliniez. că din ce primeşti/deţii mai puţine şi mai selective informaţii, din aia ai mai puţine şanse să gîndeşti lucrurile în afara spaţiului şi-a moravurilor ş.a.m.d. simplul fapt că ai crescut nu înseamnă nimic în contextul ăsta.
    problema mea nu e cu cei care nu au primit informaţii, e cu cei care au primit, şi tot degeaba. acolo e deja buba cu puroi.

  8. Draga, vai de papanashul nost’. Iara miine, nu mantreba la ce ma ashtept. E marshul anual, vezi cazul de figura.

  9. ieri m=am certat cu haralambina. iea mi-a zis ca la gradinita i-au zis chestia aia cu fiat lux, cu cutare care a dat nume tuturor animalelor, kestii d’astea…
    am luat foc. am bagat-o la program suplimentar de lectura.
    am citit UNIVERSUL dintr-o carte speciala. cum a aparut, cum o sa dispara, treburi serioase.
    traiasca republica sarbatoreasca romana si cetatenii ei cei adormiti!

  10. la ce succes au plesu si puric, e firesc

    (am citit un articolas a’ lu’ plesu in care nu-si stapanea iritarea provocata de vanzarile lui puric)

  11. plesu:

    „O mai veche convingere a mea se dovedeşte îndreptăţită: omul credincios – indiferent de ce credinţă e vorba – poate spune, uneori, chiar dacă nu e hiper-dotat, lucruri mult mai inteligente şi mai cuviincioase decît necredinciosul hiper-dotat. Cu alte cuvinte, intelectual vorbind, ateismul nu rentează, oricît ar fi de “deştept”.

    http://www.dilemaveche.ro/sectiune/articol/memorabila-iesire-din-politica-lui-gigi-becali

  12. @Impricinatul: nu intrase nici unul dintre comentariile tale pen’că Akismet e un tip cam prostănac care mă-ncurcă aproape tot cît m-ajută.
    Îmi pare rău.

    @mulliganoglu: citisem deja cum şi-a înfipt singur Pleşu furculiţa prin ochi pînă-n creier, via Caprikorn.

  13. incepuse aici:
    http://yistamate.wordpress.com/2010/05/06/deci-lol-din-cugetarile-popii-ceachi/

    ultima ieşeală a popii ceachi:
    „În unele privinţe, caracatiţa ar fi, deci, mai „inteligentă“ decît alte animale (inclusiv vertebrate) şi „superioară“ omului. Sufletul meu discret anti-darwinist jubilează. Linia ascendentă a evoluţiei speciilor e dată peste cap. ”

    http://www.dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/note-berlineze

  14. asta e cînd politehnistu’ filozofează, ziaristu’ de tabloid analizează economia şi istoricu’ artei le zice cu ştiinţa. nimic nou, frontu’ de est doarme-n cizme.

  15. eu credeam ca numai politehnistii au voie sa filosofeze. fratele meu mereu imi zice ca daca nu inteleg cum e cu fizica cuantica nu pot sa vorbesc despre ‘dumnezeu’ sau despre lume. despre nici un subiect, de fapt.
    hmm. deci tu esti de alta parere…

  16. ah, cu fizica cuantică şi dumnezeirea… îmi stîrneşti amintiri dureroase de cînd mi-am pierdut două ore din viaţă să mă uit la mocirla aia de „documentar” ‘what the bleep do we know?’ şi le-am înjurat mizeii două zile după aia. şi mai rău e că primesc constant invitaţii şi link de la diverse cunoştinţe, cică să-l caut şi să-l văd, că aşa revelaţie n-o să mai am. n-aş mai avea.

  17. sau cand istoricul artei le zice cu teologia (care se stie ca este despre toate, stiinta inclusa)

  18. tata!
    s-a inventat terorismul cultural?
    sau, mai bine zis, ANTIterorismul cultural?
    voi va dati seama ca ashtia fuck cultura pe banii nostri, ca sa zic asa?

  19. da. zi de zi am revelaţii d-astea.

  20. bine punctat. doar ca pe ei ii doare fix la 12 metri de noi si de parerile noastre

  21. @rus, părerea mea e că noi sîntem principalii vinovaţi. n-ar vota ei de nu le-am cere-o noi.

  22. pai, le-o cerem. prin rating. si prin absente repetate.

  23. Scuze ca am indraznit sa scriu aici….interesat/a de un schimb de link ?
    Merci fain si scuze de deranj 🙂

    (răspuns de la vidal: da’ ai făcut măcar minimul efort de-a te uita prin jur să vezi dacă există linkuri?)

  24. am intrat saptamana trecuta pe norc sa vad locurile copilariei ,in parcul de langa scoala generala acum e o biserica ( practic parcul nu mai exista) , in spatele blocului ( bloc in centru in stanga patriarhiei) biserica ,cca. 800 m mai incolo biserica, acum imi e clar de ce pacatosul de mine a plecat dracului dintre atatia credinciosi si oameni cu frica de {insert name here}

  25. V, nu iti fie cu suparare, poti sa imi dai si mie un link catre legea asta prin care DEJA (?!?!?!) s-a votat obligativitatea studierii religiei pana in clasa a XII-a?!
    Sunt bulversata. Am accesat niste surse care afirma ca sunt foarte documentate si mi-au zis ca nici vorba de asa ceva. Chiar vreau sa stiu si eu adevarul.

    Da-mi si mie, te rog, un link catre monitorul oficial sau catre pagina forului legislativ unde scrie ca s-a votat legea asta.

  26. un exemplu: http://www.realitatea.net/noua-lege-a-educatiei-a-fost-adoptata-de-comisia-de-invatamant-a-camerei-vezi-modificarile_713668.html

    nu-mi cereţi linkuri mai recente, că era 20 mai cînd scriam eu însemnarea asta.

  27. Nu cred ca tara te vrea sa fii prost. Oamenii intr-adevar trebuie sa fie educaţi ca să aibă premisele transformării din masă în indivizi.

  28. depinde ce educaţie se promovează la nivel oficial.
    din punctul meu de vedere, rămîne cum am zis deja.

  29. stai linistit , toti profesorii il amintesc . fie si numai pentru a le aminti maimutelor din bancuta ca puteau deveni oameni .

  30. Toate bune, Vidalu’? Iar te prinse in mreje Vechea Vama de nu mai carcotesti nimic? 😛

  31. eh… ce bine-ar fi fost…
    nici bune, dar nici foarte rele. experimentez, dupa multi ani de zile, mersul la un serviciu, cinci zile pe saptamina. nu cred ca-l voi mai experimenta multa vreme.
    multumesc de intrebare, domnule.

  32. Si uite-asa mi-a raspuns Vidalu’ inainte de a-i pune intrebarea. Serverul dixit, nu? 🙂 (10:37 pm vs 12:10 pm). Probabil de la Doctor Who mi se trage…

  33. :)) nici nu observasem
    de la dr who ni se trage la toti, clar. seria a treia, de marti. 😀 poate ma trezesc miercuri ca mi-a disparut datoria la banca. joi imi creste un portofel nou. plin. vineri ma pomenesc subit in briza marii si-n bataia lenesa a verandei de la cort, si brusc cele doua zile anterioare nici ca vor mai conta.
    ok, nu ma luati in seama. mersul la serviciu ba ma amuteste, ba-mi da logoree.

  34. Pentru doritori/oare :P, iata acilea link la episoadele de pe situl BBC: http://www.bbc.co.uk/programmes/b00rs6t7 (seria 4 cred) ; atata numai ca trebuie mai intai setat un proxy de Anglia in browser, ca sa poata fi vazute. 😛

  35. In fine, am aflat de ce e asha o tacere adinca si prolongee la tine in batatura.
    Pai, daca ai sluba full time, e clar. Si nu mergi tu de loc, de loc la mare vara asta?
    Si cu scrisu? Sa nici nu mai intreb, nu?

  36. pai, nu cred să mai pot ajunge la vreo mare. doar dacă nu îmi ajunge cuţitul la os şi într-o bună dimineaţă o să zic ‘gata!’
    scrisul s-a dus, pa, la revedere. dimpreună cu tradusul.

  37. Si cum e lucrul cu ziua pe mosia patriei versus lucrul de acasa? Nu-i grea adaptarea?

  38. e nasol cu draci, ce să mai…
    tre’ să ies din casă în fiecare zi, iar cel puţin o zi pe săptămînă tre’ să ies înainte de unşpe jumate. mult înainte de unşpe jumate. asta mi-a schimbat drastic programul de noapte. aşa de drastic, că mi l-a anulat de tot. dacă la două jumate noaptea nu dorm deja, a doua zi e nasol. tre’ să mă-ngrijesc de haine, mult mai multe haine decît purtam pînă acum. tre’ să ma spal pe cap de cu seara, nu în miezul zilei. seara, pe beznă, cînd ajung acasă, oricum am o oboseală-n oase de n-aş mai spăla nici degetul mic cel chel, darămite ditamai capul plin de păr.
    nu mai am parte de umblăturile mele de vară, pe jos prin tot oraşul, cu sticla de apă în geantă, mai o terasă ici, mai un magazin de ţoale nepaleze dincolo, mai o carte, mai un pisic, mult praf de lipscani sau verdeaţă de parcul tei… s-au dus, pa.
    cum s-a dus şi cititul. şi scrisul după el. şi tradusul. şi răsfoitul albumelor cu egipteni şi nasa de la tîrgul de carte. şi-al atlasului anatomic. şi gîdilatul mîţelor sub bărbie, şi pigulitul de aromatice şi suculente. şi gătitul de supă tunisiană.
    şi gînditul.
    a, şi iubitul.

  39. venisem sa vad poze de la mare. cand colo… pfff 😐

    [ iubitu’ nu se lasa facut de-un job taNpit, el nu se duce-pa nici in lagarele de concentrare, d-apoi intr-un birou, vidal neserios vorbitoriu de zapacenii]

    m-a luat o panica nasoala cand am citit alea cu iesit ZILNIC din casa, haine etc. voi implora Universul sa [re]gaseasca o cale buna pentru tine! acu totusi, vremurile is de asa natura incat nici nu pot regreta din suflet ca ai ce lucra 🙂 deci spor si rabdare, te imbratisez cu drag.

  40. hehe, chiar că vidal vorbitoriu de zăpăcenii, are dreptate panteroza mea preferată. de fapt nu se duce iubitu’, se duce manifestarea lui exterioară.
    altminteri, chestiunea e că aveam de lucru şi fără… slujba asta, că altfel nu poci să-i zîc… da’ pe finanţe oareşce mai mici, ce-i drept. da, ştiu… cozopască nu prea se poate… dar simt că se apropie ziua în care mă voi întoarce la finanţe mai mici…

  41. vidale, manca-ti-as! e chiar on topic! am fost in bulgaria, vidale, la balcic! ei, si ce crezi ca sarbatoreau aia, acolo, la intrarea in gradinita botanica, aia de e si palatu’ reginei maria in iel?
    il sarbatoreau pe DARWIN, tata, pe DARWIN insusi! cu afis mare, cu date biografice scrise cu litere de trei schioape, cu chipul lui pe v’o patru metri patrati suprafata…
    asta faceau taNpitii (mersi DID!) de bulgaroi! ia, neste ortodocsi ca si noi, niste aia cu ceafa groasa, neste aprozaristi, bre – il sarbatoreau pe Darwin!
    si sa mai stii ca nici cursul euro – leva nu s-a clintit din loc pret de aproape 2 saptamani!
    astia suntem!

  42. Haoleo, împricinatule, conaşule, parpanghelule, iertare pentru cît zăcuşi în spam… (Akismetule, dea dracii-n ăla care te-a făcut!).


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

