Mai ieftin e mai ieftin decît mai scump

Se vaită un nene psiholog, la Realitatea TV, cu referire la cozile de inşi care aşteaptă să fie vaccinaţi „de gripă porcină“, că, vai, populaţia „de rînd“ nu mai recunoaşte autoritatea. Io, populaţie de rînd, mă uit la televizor şi ce văd? O mie de inşi care stau la coadă ore în şir îngrămădiţi în curtea Spitalului „Matei Balş“, care cu copii mici, care cu ochii apoşi, străduindu-se să răspîndească de la unii la alţii tot ce nu se răspîndise pînă atunci. Între timp, Autoritatea (dr. Streinu-Cercel) se umflă în pene că din papucii de Casandră a sărit direct la statutul de trîmbiţă naţională şi nici prin cap nu-i trece să risipească hoarda aşezată la dospit în curte – ori măcar să-i uşuiască de-acolo pe cei cu iq-ul foarte mare, care au venit cu copiii după ei „că n-aveau cu cine să-i lase“.

În schimb, ca să-mi întărească încrederea în autoritate, Autoritatea declară cu o sprînceană ridicată că toţi cei veniţi la vaccinare sînt sănătoşi, nu-i nici o problemă cu ei, poa’ să se-ngrămădească liniştiţi. Presupun că tocmai îi consultase pe toţi o mie chiar la faţa locului, în curte. Iar pe copii nici nu-i văzuse, că Autoritatea priveşte drept înainte, iar ăia mici erau sub raza ei vizuală.

La rîndu-le, întrebaţi de ce se-ngrămădesc aşa la vaccin, oamenii zic că au auzit la teveu că „zilele astea au fost cîte 8-9 cazuri şi ne-am speriat“. Acuma, io ridic iar ochii către Autoritate şi-o-ntreb de unde ştie c-au fost. Nu de alta, dar tot ea, Autoritatea, a declarat la începutul lui decembrie că a oprit testările pentru gripă nouă, că erau prea scumpe. Adică, din moment ce vaccinul costă patru lei, iar testarea pentru gripă nouă 200 de lei, la ce să mai testăm, îi vaccinăm pe toţi, şi gata. No, binie, da’ raportările? Cum e cu raportările? Şi la noi ca la Americuţa, orice caz cu muci şi febră se dă din principiu drept gripă nouă, este?

Ok, deci bilanţul meu, care mă uit la Autoritate, e aşa: Autoritatea minte ca o gazetă comunistă. Autoritatea mă tratează exact ca pe vremea împuşcatului: nu i se pare c-ar fi necesar – şi, la urma urmei, de bun-simţ – să-mi facă o informare ca să mă convingă; nu, ajunge doar să mă mintă la momentul oportun. Că, aşa cum vaccinarea e mai ieftină decît testarea, minţitul o dată şi bine e mai ieftin decît informarea, convinsul cu argumente, dezbaterea publică şi alte vrăjeli.

De mă mir şi eu, pe cuvînt, şi mă jenez de lipsa asta de încredere în Autoritate.

16 comentarii

  1. Mi se pare o soluţie foarte europeană. Ia de priveşte

    şi dacă nu ştii olandeză îţi traduc eu

    http://www.nrc.nl/achtergrond/griepvirus/article2421139.ece/GGD_opkomst_vaccinaţie_60_tot_80_procent

    In een hal van congrescentrum RAI worden in twee dagen 42.000 kinderen en huisgenoten van baby’s ingeent tegen de Mexicaanse griep

    Într-o sală din centrul de congrese RAI (Amsterdam) au fost vaccinaţi în două zile 42000 de copii şi aparţinători.

    Cum anume ai vrea să se justifice investiţiile în acest vaccin dacă nimeni nu se îngrijeşte de propagarea sistematică a virusului ?!?!

    Millions of pounds could be wasted if the Government is unable to get out of orders for the vaccine it has placed with GlaxoSmithKline (GSK), the pharmaceutical giant.

    http://www.telegraph.co.uk/health/swine-flu/6952793/Swine-flu-Ministers-preparing-to-offload-millions-of-unwanted-vaccines.html

  2. Aha! Asta căutam de fapt:

    http://www.nrc.nl/redactie/foto/grieprai/index.html

    Enjoy!

  3. vezi că e slideshow şi se mişcă destul de greu

  4. din imaginile astea imi dau seama ce „tare” se mai tem si autoritatile alea de epidemie.

  5. Vorbeam cu un prieten si ne miram cat de influentati sunt de catre TV cei din generatia parintilor nostri. Cat de usor iau de bun toate cate se spun la televizor. Asta dupa ce mamele noastre , ambele, sugerasera ca „poate ar fi bine sa te vaccinezi”. Pentru ca asa au vazut la stiri…si pentru ca, uite, mor oameni. Nu conteaza ca vaccinul ala nu acopera nici pe departe toate radacinile virusului, ca e mult mai safe sa te feresti de aglomeratii si spitale decat sa fugi dupa ele, ca nu e testat suficient si – doamne fereste- poti sa te trezesti cu sechele tocmai pentru ca fiecare organism reactioneaza diferit. Sunt atatea cai de intarire a imunitatii si atatea modalitati de a nu ne mai obosi in mod inutil organismul…dar na, un sirop de plante n-o sa fie niciodata la fel de spectaculos ca 1000 de oameni asteptand un panaceu.

  6. mie oricum mi se pare o măgărie de neînchipuit că nici unul dintre măreţii doctori care apar la tv cu feţe trase de îngrijorare nu catadicseşte să facă o minimă educaţie publică despre bazele igienei şi despre cum se întăreşte sistemul imunitar în apropierea gripelor sezoniere. nişte dinozauri inutili şi sfidători, asta-i părerea mea sinceră şi tristă.

  7. mai, au fost 9 decese alaltaieri (de gripa noua, vezi bine, ca alte motive n-au reusit sa afle), numai bine sa bage romanii lacap si sa se infiinteze la coada la vaccin. dar ieri a mai murit cineva? sau aia de trebuau sa moara ieri tocmai isi facusera vaccinul de dimineata?

  8. …asta pentru cine-si inchipuia ca n-au si altii falitii lor. 😀

  9. Si acum cu moartea actorului Toni Tecuceanu chiar ca au innebunit cu totii.

    Asta am intrebat si eu. Oamenii care sunt vaccinati sunt consultati inainte? Daca eu am gripa si imi face vaccin peste, care-i faza?

    Oricum nu ma vaccinez din principiu. Ca-s mincinosi. Si nu cred ca Autoritatea si-a facut pe bune vaccinul. Era calciu in seringa lui…

  10. sau, cum zice mama: stau la coada ca sa se imbolnaveasca de chestia pentru care la capatul cozii vor fi vaccinati.

  11. vidal – te vei amuza sa afli, poate, ca originalul expresiei folosita de tine este „minte ca o revista BURGHEZA”. Isn’t it nice? Funny? Most significant?

  12. de fapt, îmi imaginez că nici varianta ailaltă n-a fost prima. bănuiesc că, strat după strat, putem ajunge cătinel la papirusuri. 😀

  13. Minte ca o gazetă imperialistă

  14. sau si mai potrivit, minte ca o gazeta punct.

    la noi nu sunt cozi, si chiar BBCul de dimineata se intreba inocent ca cum de nu mai e nici un reportaj despre gripa si ca daca nu cumva s-au isterizat cu totii cam tare anul trecut. in rest liniste si pace, ne iau ochii cu altele. iar intre timp, cunosc personal 2 oameni care au avut gripa cu pricina si au trecut peste ea intr-o saptamana.

  15. minte ca o gazeta de seara 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

