Mi-ar plăcea, dar degeaba

Mi-ar plăcea ca medicii noştri – în special cei care sînt figuri publice şi al căror cuvînt are greutate pe vechiul principiu că e spus la televizor –, în loc să ne omoare nervul cu cei douăzeci de mii de români în pericol de-a muri din cauza gripei porcine şi cu responsabilitatea morală de-a face vaccinul anti-porcină, să-şi lase interesele acasă, să devină brusc inteligenţi şi responsabili (cum se întîmplă, de pildă, cu corpul medical din Germania şi din alte ţări civilizate) şi să le explice oamenilor că nu e nevoie să-şi facă un nenorocit de vaccin care, pînă una-alta, pare mai de rahat decît boala însăşi. Că gripa, asta sau oricare alta, se previne prin întărirea sistemului imunitar – se iau vitamine în doze optime (nu DZR-urile, alea-s dozele minime sub care o dăm în boală, nu sînt dozele optime, va să zică dacă nu-ţi iei DZR-ul de vitamina C se pune problema că mori de scorbut, nu că trăieşti bine), se iau antioxidanţi, se face mişcare, se urăşte mai puţin.

Simplu.

Iar dacă cineva o să-mi spună acum că suplimentele sînt scumpe, pe cînd vaccinul e gratis, am să mă aşez pe canapea şi-am să rîd o vreme. Pînă-mi trece. Nu există nimic gratis pe lume, prietene, iar cele mai scumpe dintre lucrurile date gratis sînt lucrurile date gratis de stat. Că le plăteşti tot tu, înzecit, pe alte căi. Da’ astea-s truisme, acum o să se-aşeze alţii pe alte canapele şi-o să rîdă de mine, zău.

9 comentarii

  1. O oră – atîta-ţi cer

    http://acopie.wordpress.com/

  2. vazut. foarte agreabila persoana, maicuta asta, si-n plus a sintetizat frumos si fara derapaje cam tot ce stiam deja despre vaccin si scandaluri. ceea ce nu stiam si-mi pare extrem de important, genul de detalii care rastoarna toata perspectiva, e schimbarea definitiei pandemiei.
    voi face o postare separata.

  3. (am vazut c-a pomenit si de numararea dupa ureche a cazurilor de porcina, dar ce n-a pomenit e faptul ca nici macar cazurile de gripa – de orice fel ar fi fost ea – numarate n-au fost toate cazuri de gripa, un numar important l-au reprezentat cazurile de cu totul alte afectiuni ale cailor respiratorii, pe care le-au luat la gramada ca gripa si ulterior le-au raportat ca porcina.)

  4. echinacea. am auzit ca este optima pentru sistemul imunitar. sper ca se scrie cu un singur „e”

  5. cu cu trei in total 🙂

  6. Da, redefinirea pandemiei m-a umplut şi pe mine de groază/respect – cum vrei s-o iei.

    Cît priveşte gripa, am stat o săptămină acasă numai pentru că am avut toate simptomele mai puţin febra – dar nimeni nu şi-a asumat riscul să mă primească: nici medicul de familie nici angajatorul. Şi asta era hăăăt la început de octombrie. Vorba unuia: în Mexico de unde a început, au murit circa 500 de persoane. Adică şansa de a muri de gripă e de trei ordine de mărime mai mică decît şansa de a cîştiga 1000 de euro la loterie. Credeţi c-o să cîştigati 1000 de euro la loterie? Nici atunci nu merită să va vaccinaţi :)))))

  7. scuzati cu cu : ))))))))

  8. Statu’ ne ia tot din buzunare….. Pe gratis!

  9. Bebe, exact. Ca-n bancul cu statuia: „Statu’ ia tot.”


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

