Mai mulţi profesori decît carte şi dublarea cu 50%

În continuarea a ceea ce spuneam aici, aş dori să mai spun că mi-ar plăcea ca profesorii care ies în stradă să ceară drepturi salariale mărite să nu mai pună virgulă între subiect şi predicat pe propriile lor pancarte cu sloganuri.

[Nu vreau să mai comentez sub ce slogan jenant (pentru condiţia lor de intelectuali) s-au adunat – cel puţin profesorii din federaţia „Spiru Haret“: „Cine nu e cu noi (,) e împotriva noastră!“]

Poate de aceea nu prea găseşte ecou propunerea de a se mări salariile diferenţiat în funcţie de nivelul calitativ al profesorilor.

(E adevărat că-i greu să discerni ceva din felul abscons în care presa noastră de profesionişti prezintă informaţiile. De pildă, Realitatea TV ne întreabă de două zile, fără nici o tresărire, dacă sîntem de acord cu dublarea salariilor profesorilor – crezînd ea că asta înseamnă mărirea cu 50%…)

.

.

p.s.: Pentru orice trol care va crede că a găsit locul şi momentul să lase înjurături la adresa corpului profesoral: Abţine-te. N-ai înţeles nimic.

.

21 comentarii

  1. pai poate intre timp au negociat 50% ala si s-a ajuns la mai mult, nu m-ar mira. :))
    serios asa au tradus aia in cuvinte procentul de cincizecilasuta? cu dublu?

  2. dimineata, la prinz, seara si-ntre mese. si nu era aceeasi inregistrare…

  3. pai e facut anume. ca oamenii care nu urmaresc atent deja „stiu” ca profesorilor li se va dubla salariul. ce conteaza ca nu e adevarat? antipatia creste cand cantitatile sunt mai mari

  4. bani vor da treabă bună nu fac..

  5. bine. tac.
    cand accepti comentarii troliene sa ma anunti. : )

  6. @lillitta: in ce-o priveste pe coana Realitatea, cred ca pur si simplu e vorba de prostie. da’ poate ma-nsel…

    @Fara Sens: comentabil.

    @trainspot: nepoate, te facusi trol si nu-mi zisesi? :))

  7. ai dreptate. nu-s trol. cand vine vorba de profesori (desi am rude destul de apropiate care se indeletnicesc cu aceasta meserie) sunt capcaun. sau balaur. depinde.

  8. dom’le, deci vad ca faci diferenta dintre o opinie si un trolism, so care-i problema? 🙂

  9. deci am de zis urmatoarele, cum ar veni:
    1. este imposibil de stabilit care-i prof bun si care nu-i. inspectiile se fac la misto. iar celelalte criterii (olimpiade, note obtinute de elevi etc.) sunt foarte usor manipulabile.
    2. vor salarii mari, dar in rest sa nu se schimbe nimic. eu stiam ca la o renegociere de salariu, daca ceri mai mult dai mai mult.
    3. sistemul cu totul imi pare atat de slab, atat de lipsit de orice performanta, incremenit in mentalitati care nu au nici o legatura cu prezentul, incat ar trebui luat totul de la 0.
    4. multi dintre profesori sunt foarte slabi pedagogi. cei mai multi insa sunt au IQ pe undeva pe la 70.
    5. liderii sunt ai lor. alesi de ei. ii reprezinta.
    6. un profesor are enspemii de legi care-l protejeaza pentru a nu fi dat afara din invatamant (chiar daca da note pe ochi frumosi, chiar daca-i nebun, etc.).

    concluzia: nu merita un leu in plus. poate vreo 2-3 in minus.

    alegi tu care-s trolisme, talibanisme si opinii. dupa propriul plac. cert e ca sunt destul de inversunat impotriva sistemului de invatamant. chiar mai rau decat impotriva celui sanitar.

  10. nepoate, iti mai zic o data si dup-aia nu-ti mai zic: stii si tu, cum stiu ci eu, ce-i un trol si ce face. tu n-ai permis de trol, sorry. 😀
    si oricum sa nu confundam divergentele de pareri cu… da?

    lucrurile insa nu sint simple. nu pot accepta o culpabilizare in bloc a profesorilor, cita vreme stiu ca am avut unii profesori care nu doar n-ar merita-o, dar ar putea lua maul tuturor prin cele mai destupate sisteme de invatamint de pe-afara.
    dar citi d-astia sint? citi sint inteligenti, cultivati, bine pregatiti, buni pedagogi, capabili de analiza si sinteza s.a.m.d.? citi intrunesc macar un minimum de cerinte? citi dintre ei isi iau examenele de definitivare, de grad, de titularizare, de ce-or mai fi, cu note onorabile si fara sa fi copiat (culmea…)? citi dintre ei se tin la curent cu noutatile din domeniul lor si din pedagogie? etc. etc. etc.
    si, da, sistemul este complet depasit, dar cine sa-l reformeze, daca nu tot profesorii? de unde sa vina analiza si propunerea, daca nu de la profesori? de la mine sa vina? de la agricultura? de unde? au facut sindicatele din invatamint vreo analiza comparata a sistemului romanesc cu sisteme de-afara, au propus solutii, au impus marirea salariilor ca parte integranta a unui program de reformare? nu. sindicatele au negociat cu guvernul o marire de 20%, apoi, cind niste idioti au aruncat o propunere electorala, aceleasi sindicate au calcat in picioare ce convenisera si au batut din picior sa li se dea. sa li se dea, zic si eu. dar pe ce temei?
    pe de alta parte, guvernarea liberala rage ca salariile trebuie intemeiate pe merit, dar nu pune mina sa conceapa o modalitate de determinare a meritelor. asteptam provincia. nemtii. un rege de import. niste chinezi. sa vina cineva de undeva si sa faca toate astea in locul nostru, va rugam. sau batem din picior.

  11. nepoate, iti mai zic o data si dup-aia nu-ti mai zic: stii si tu, cum stiu ci eu, ce-i un trol si ce face. tu n-ai permis de trol, sorry. 😀
    si oricum sa nu confundam divergentele de pareri cu… da?

    lucrurile insa nu sint simple. nu pot accepta o culpabilizare in bloc a profesorilor, cita vreme stiu ca am avut unii profesori care nu doar n-ar merita-o, dar ar putea lua maul tuturor prin cele mai destupate sisteme de invatamint de pe-afara.
    dar citi d-astia sint? citi sint inteligenti, cultivati, bine pregatiti, buni pedagogi, capabili de analiza si sinteza s.a.m.d.? citi intrunesc macar un minimum de cerinte? citi dintre ei isi iau examenele de definitivare, de grad, de titularizare, de ce-or mai fi, cu note onorabile si fara sa fi copiat (culmea…)? citi dintre ei se tin la curent cu noutatile din domeniul lor si din pedagogie? etc. etc. etc.
    si, da, sistemul este complet depasit, dar cine sa-l reformeze, daca nu tot profesorii? de unde sa vina analiza si propunerea, daca nu de la profesori? de la mine sa vina? de la agricultura? de unde? au facut sindicatele din invatamint vreo analiza comparata a sistemului romanesc cu sisteme de-afara, au propus solutii, au impus marirea salariilor ca parte integranta a unui program de reformare? nu. sindicatele au negociat cu guvernul o marire de 20%, apoi, cind niste idioti au aruncat o propunere electorala, aceleasi sindicate au calcat in picioare ce convenisera si au batut din picior sa li se dea. sa li se dea, zic si eu. dar pe ce temei?
    pe de alta parte, guvernarea liberala rage ca salariile trebuie intemeiate pe merit, dar nu pune mina sa conceapa o modalitate de determinare a meritelor. asteptam provincia. nemtii. un rege de import. niste chinezi. sa vina cineva de undeva si sa faca toate astea in locul nostru, va rugam. sau batem din picior.

  12. pai cam asta ziceam si eu defapt. sau mai bine zis, asta vroiam sa zic si eu. : )
    evident ca nu trebuie sa fie o culpabilizare in bloc. eu cel putin, trecand prin aproape toate formele de invatamant posibile (mai am master si doctorat – n-am facut seral) mi-au placut fix 7 profesori. am mai cunoscut inca 2 misto la meditatii. dintr-un total de vreo 30 de profesori. procentul e de 20%. nu am intalnit insa nici un profesor care sa fie in stare sa propuna macar 1% din ce inseamna reforma.
    examenele alea de grad iara nu-s deloc de referinta.
    cei mai multi inca au impresia ca sistemul de invatamant romanesc este unul performant. avem olimpici? avem copii care prind burse afara? avem. deci, e bine. ne mai trebuie aparatura in scoli (laboratoare de chimie, fizica, informatica, sali de sport etc.), salarii mai mari si totul e PERFECT! asta e discursul de la invatator pana la cel al autoritatilor (poate ca avem si exceptii de circa 5% – singurul om care are cat de cat o viziune corecta din punctul meu de vedere e directoarea din cosbuc – guitam eu ceva pe fostul blog, legat de treaba asta; nu reiau.)
    nu prea cunosc sistemul care sa se fi reformat din interior. asa, in general vorbind.

    ce-i drept mai e o problema. pe diverse specializari (limbi straine, informatica etc.) ajung cei ce au trecut ca gasca prin apa prin facultate (fie IQ mic, fie dezinteres complet). nu prea poti sa atragi unii mai buni fara un salariu mai bun.

    problema insa nu e de oameni. e de sistem. de modul de gandire. de abordare. de ce vrei tu…

    si nu ma supara ca-mi iau permis de trol, cand vrea muschiul meu. am si eu o facultate aproape terminata, ce dreaq! 😛

  13. p.s. am zis 30 de profesori. lol! vroiam sa zic peste 50. deci scade si procentul ala.

  14. Vidal, te rog frumos, lumineaza-ma si pe mine! Avand in vedere ca tu stii exact ce mai face limba romana zilele astea, spune-mi si mie daca este adevarat ca s-a revenit la scrierea cu diacriticele „comuniste”. Am vazut „sîntem” la tine in post si m-ai pus pe ganduri… Multumesc!

  15. @Tudor:
    – eu nu sînt o autoritate în materie de limbă română.
    – scrierea cu î nu e o invenţie comunistă, precum colectivizarea agriculturii. cînd foloseşti epitete, bine-ar fi să te blindezi cu argumente. sintagma ‘diacritice comuniste’ este rodul unui sofism. adică al unei gîndiri din seria ‘dacă mama are Lexus şi tata are Jaguar înseamnă că Lexusul e maşină de femei’.

  16. Scuze, incercam sa obtin o informatie de la o persoana avizata, nu sa ma lansez in argumentatii inutile. Da, stiu ca nu sunt comuniste, dar eu in perioada respectiva le-am vazut prima data 🙂 Am folosit respectivul epitet doar pentru a marca mai clar respectiva categorie – sunt convins ca am reusit si ca am primit o contra doar de dragul contrei.

    Am comentat pentru prima oara pe acest blog. Incercam doar sa aflu o informatie importanta pentru mine. Multumesc pentru… raspuns.

  17. n-ai primit nimic de dragul contrelor. teoria cum ca scrierea cu î şi sînt este o monstruozitate comunistă există şi e destul de răspîndită. dacă vii cu ea înainte, e normal să reacţionez. 🙂
    ştiu că e prima dată cînd comentezi aici. tocmai de aceea…

    http://moldova.go.ro/fd/limba/lombardfd.htm
    am mai dat linkul ăsta. e destul de cuprinzător şi la obiect.

  18. (apropo: căciuliţa de pe î exista şi înaintea comuniştilor.)

  19. o chestie: stiati ca profii de la noi au norme semnificativ mai mici decat in vest? numarul de ore predate la noi de un prof inseamna cam 60% fata de numarul orelor predate de omologul din vest.
    a nu se intelege ca nu merita cresteri salariale! cred ca salariul unuia de la noi abia daca ajunge la 10% fata de al omologului din vest!

  20. da. si da. dar dupa merit.

  21. In Olanda o norma intreaga e de 25 de ore
    In Romania parca 18

    Si salariile de profesori in Olanda – comparate cucelelalte salarii olandeze pe care le-ai putea obtine lucrind cu aceeasi pregatire(studii universitare) in alt domeniu (cercetare, afaceri, etc) tot bicisnice sint.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

