oregano sau sovîrf

Pen”că m-a întrebat cineva de ce folosesc termenul oregano pentru neaoşul sovîrf/sovîrv:

Da, este adevărat că astea două sînt aceeaşi plantă (Origanum vulgare), dar îmi rezerv dreptul la licenţa asta bazîndu-mă pe faptul că savorile plantei ăsteia diferă foarte mult în funcţie de climatul în care e cultivată. Nu cred că se poate confunda un oregano din zona mediteraneeană cu un sovîrf de pe la noi. Iar pe plicul cu seminţe pe care le-am plantat scria oregano, nu sovîrf – şi, avînd în vedere că pe alte plicuri de la aceeaşi firmă scria roiniţă, nu lemon balm, cum am văzut la alţii, mă complac în a crede că erau seminţe de plantă de pe-afară.

Iar dacă nu erau, nu erau. Mare chestie. 🙂

p.s.: Ah, şi nu, nu vă luaţi după Dicţionarul de sinonime, citat inclusiv de dexonline, că e plin de dume. În nici un caz oregano nu-i pălăria-cucului sau alte denumiri haioase care denumesc haios cu totul şi cu totul alte plante…

14 comentarii

  1. Şi între noi fie vorba, sună de o mie de ori mai apetisant „oregano” decât „sovârf”. 😉 (Cum ar fi să scrie într-un meniu: salată mediteraneană – brânză, măsline, roşii, castraveţi, sovârf? 😀 )

  2. acu’, e drept ca salata mediteraneana cu sovirf răgăţean ar fi o mezalianta – acuma, nu stiu exact… oare in afacerea asta salata isi dorea buletin de bucuresti ori sovirful – viza de shenghen?

  3. cum să fii mediteranean şi să tânjeşti după buletin de bucureşti???? 😛

    nu, nu salata respectivă nu există, îmi imaginam eu un meniu redactat de un obsedat al românismului pur. 😆

  4. Oricum ar suna tot un gust oribil are. Parerea mea.

  5. parerea mea e ca are un gust minunat. de aceea, cind mai vii pe la mine, aminteste-ti sa nu-ti mai dau salata cu oregano. doar cu parmezan.

  6. Bre Loreano, mai bine „obsedat” de curăţenia limbii materne, decît obsedată sexual ca tine… Tare vă mai excită barbarismele astea şi tare vă mai pute limba maternă. Parcă aţi fi ţigani, nu români. Numai ăia îşi mai bat aşa joc de limba lor.

  7. @Sorin Acela: daca ai vreo cherela cu cineva, indiferent cine in afara de mine, te poftesc sa ti-o rezolvi in alta parte, nu in blogul meu. Si la fel te poftesc sa nu vii aici cu rasisme stupide. Multumesc.

  8. Sovirful că sovirvul da’ io insist să rămînem la voinicia noastră tradiţională. Uite ce mumoasa e, ptiu ptiu să n-o deochi !

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Voinicic%C4%83

  9. dadada, asta si sora-sa ‘apio’… :))

  10. Pardon: voiniciCă :))))))

  11. http://www.uni-graz.at/~katzer/germ/index.html

    uite-aici enciclopedie …

  12. (si io am crezut ca faci un spirit de gluma cind ai zis voinicia :D)

  13. pt. Sorin Acela: Omule … tu ai o mare problema. Esti ofticat pe viata, te-au tinut ai tai inchis in casa cand erai mic … pe unde am dat de tine pe forumuri & blog-uri tu „te pui cu fundu” si esti impotriva tuturor. Oi fi cumva vreun intelept neinteles. Si mai mult respect pt. cei care au plecat dintre noi (ex. Pruteanu). Nu cred ca esti mai avizat decat el sa faci comentarii despre limba romana … frustratule.

  14. Eugen, tu de unde-ai mai ieşit? Dormişi pîn-acu’ şi te-ai trezit cu nasul la cearşaf?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

