Dedicatie

Did,

Tu ştii că vidal are capul mic şi uneori nu face faţă cu el. Aşa că, pînă una-alta, vidal îţi dedică mai jos două noi floricele (mici de-a binelea, îţi trebuie lupă să le vezi ca lumea) din grădinile-i suspendate şi speră să i se mărească iar capul cît de curînd ca să-ncapă-n el mai lejer şi fără cafturi toate gîndurile, grijile şi angoasele.

(asta a fost menta pisicii)

.

(asta a fost menta piperita)

Later edit: şi sper să-ţi dea Dumnezeu (adică să existe cine să-ţi dea) portofelul-ala-cu-zece-milioane-n-el-dar-să-n-aibă-şi-acte-şi-să-se-ntîmple-pe-ruta-casă-magazin-ca- să-apuci-să-ajungi-în-cameră-cînd-leşini-de-fericire. 🙂

48 comentarii

  1. 10 milioane. dar euro, mai vidale. ca daca-s lei, uite-asa dispar, nu s-alege nimica de ei. nici de-ar fi lei noi.

  2. vidal, mor. pfuai, am facut asa ca-n desene, stii, mi-am scuturat ochii sa vad daca e bine ce citesc. :))
    si era bine, acum sunt fericita si ma hlizesc. vroiam sa-ti urez sa-ti creasca mult capul, dar m-am gandit ca nu-i estetic, asa ca lasa sa creasca doar % ala ce-l folosesti. da’ asta suna ca si cum n-ai folosi destul pana in momentul de fata.

    mai bine zic asa: io sa gasesc portofelul si tu un bancomat de timp pt care sa ai credit card dinala gold. :o) ca timpu e problema, nu capu.

    deci merci, v! 😡

    [menta cu paine se poate? ca mie asa-mi vine. o data am dat 20 ron pe o ciocolata cu menta, ca dinalea ieftine nu erau si muream daca nu mancam pe loc. 😀 a doua oara ma rog pe blog sa-mi pice bani din cer :))]

  3. dedicatie ptr vidal 🙂
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/82b486a119f63c

  4. @2410: nu stiu acum, pe moment, cum se face emoticonul ala imbujorat… sar’mina frumos.
    dom’le, nu stiu ce sa ma fac cu voi, nu poate omul nici o depresie sanatoasa sa aiba, ca i-o stricati repejor! 😀
    si apropo, 2410, pe vremuri aveam o adresa de mail cu id-ul „rossononrelativo”, ca sa vezi… :)))

  5. da, stiu, sunt ingrozitori oamenii care nu respecta depresiile (am patit-o si eu aseara cu puck, care m-a asculat vreo ora injurand GALR, pe care inca vreau sa o las in ploaie, sa o arunc in foc, sa o las pe sine in fata metroului)
    fara emoticoane, de cand am vazut floriceaua de dimineata, am zis ca e a ta 😉
    relativ, nerelativ, pan’ la urma, tot rosu e 🙂

  6. eu tot nu-mi dau seama cum de cresti plante cand ai matze in casa. noi ne-am lasat de chestia asta. soseta si mai nou micul jean cum le prind cum le mucesc! 🙂

  7. pai, eu le-am incins oleaca hainutele – a nu se-ntelege ca i-am batut. i-am atins la pulpite (singura zona in care nu riscam sa le deplasez ceva pe dinauntru), i-am bagat cu nasul in plante si i-am certat de i-am rusinat 😀
    si mai exista spray-uri repulsive si coji de portocale si ulei de ienupar, adica multe chestii care nu le plac.
    in nici un caz piper! am auzit trasnaia asta des, dar piperul inhalat le ataca grav caile respiratorii.

    a, si din cind in cind le pun la incoltit ovaz (se gaseste in piete) si cind e aproape de-o palma crescut le dau sa-l coseasca 😀

  8. (in general halesc plantele din ghivece fiindca au nevoie pentru digestie si n-au ce. daca le dai iarba, sa vezi cum lasa imediat ghivecele, ca nu le mai trebuie.)

  9. Buna, vidale.
    Minunate plante, sa-ti traiasca!
    Dar am intrat sa fac un mic off-topic, caci nu ma pot aptine. 😀 Ma uitam azi la un nus’ ce serial la Pro Cinema, pe la trei dupa-masa, si am prins doua perle de traducere. Evident ca instantaneu m-am gandit la tine. 🙂
    Serialul „Cu ochii in patru”.
    Sefu’ de la FBI patrunde pe teritoriul unei bande hispanice din zona indezirabila a L.A.-ului. Seful bandei zice ca „Nice ride!”, admirandu-i masina. Ei traduc „Frumoasa cursa!”
    Acelasi sef FBI si acelasi sef de banda ajung la un compromis. FBI-man zice ca „I feel you”. Ei traduc „Te simt, frate”.
    OMFG.

  10. :)))))))))
    I feel you… soro! :))))))

  11. deci de caftit i-am mai caftit pe nenorociti dar degeaba. sosi a daramat un copacel de vreo 3 ori si tot nu s-a cumintit. treaba cu iarba am incercato. iarba n-a crescut. cat despre toate celelalte solutii nici nu stiam ca exista. voi mai incerca….

  12. treaba cu iarba e treaba cu orzu’ de fapt. adica te duci in piata si iei niste orz. pui o mina de orz in apa la muiat de pe o zi pe alta. a doua zi trintesti niste pamint de flori intr-o forma joasa (eu folosesc ‘cake’-urile de 10-25 de cd-uri, au inaltimea optima), presari deasupra orzul muiat, presari peste orz un strat de pamint si presezi usor cu dosul palmei. uzi in fiecare zi. nu se iegzista sa nu iasa. dupa ce halesc o portie, le pui alta, dar nu te nelinisti ca n-au nevoie de portie dupa portie la nesfirsit. o sa vezi ca dupa o tura-doua nu se mai napustesc sa manince, si-atunci stii ca si-au rezolvat problemele deocamdata si poti sa le mai dai orz luna viitoare sau peste doua luni, de pilda.
    pentru plantele deja existente sint mai multe metode, cum ziceam: acoperi ghiveciul cu plasa sau cu carton, dai cu ulei de ienupar prin zona (nu le place mirosul, am verificat), pui coji de portocale (nici asta nu le place), cumperi spray repulsiv de la un pet-shop (le zice ‘repelent’, ca vinzatorii nostri n-au invatat cuvinte din dex, doar din oxford si penguin). le dai jucarii care sa le ocupe mintea (e una care pare sa aiba succes,
    http://www.petmania.ro/produs.php?prod_id=406&subcateg_sort=-1&cat=105
    sau cauta ceva la magaxinele Animax (animax.ro, ai acolo lista de produse si lista magazinelor lor).

    !! si, desigur, trebuie castrati amindoi. (cu asta mic tre’ sa mai astepti oleaca, ghinion.)

    chestiunea asta nu-i jucarie, ca in afara de faptul ca-ti fac paguba, mai e si ideea ca foarte multe plante de apartament sint toxice pentru pisici.

  13. treaba cu orzu o vom verifica. dar oricum, nu mai am prea multe plante deci e in regula. :))
    soseta e castrat de cateva luni. iar pe asta mic cum il prinde anul, cum il castrez. oricum, nu-mi place treaba asta mai ales ca soseta saracu avea ochii cursi (plangea de frica saracu) si s-a tarat prin casa o zi intreaga pana i s-a dus anestezicul.

    cat despre jucarii…AU O TONA!!!!! (vreo 12 soarcei, 10 bile de folie de aluminiu si inca o chestie care atarna + o soseta – nu motanul soseta ci o chestie de seama cu un ciorap – a da si mai era o atarnatoare dar de care s-a ocupat jean sa nu mai atarne; ce paranteza lunga :p)

  14. vezi ca, daca n-o sa aiba contraindicatii specifice, pe la 10-11 luni poti sa-l castrezi si pe astalalt.

  15. bai frate. io nu mai inteleg nimic. sunt doctori care mi-au zis ca se poate si la 6 luni. insa majoritatea mi-au zis ca la un an sa nu-i afecteze cresterea. acum tu imi zici la 10-11 luni…

    pana la urma voi merge pe varianta safe. 12 luni. 🙂

  16. pai, trainspoate, tu nu stii ca medicina umana e o stiinta experimentala? daramite medicina veterinara!
    daca preferi varianta 12 luni, mergi pe aia – 6 luni oricum mi se pare cam putin, inclin sa-i cred pe cei care au zis ca e posibil sa-l afecteze. (stim cu totii ca exista multi medici veterinari dispusi sa riste viata si sanatatea ‘pacientilor’ din diverse considerente…)

  17. noroc ca la medicina plantelor se pricepe vidal 🙂

    iata rezultatele:
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/eb939514006711
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/5c55914c99a749
    si
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/0ee2f397b683cd

  18. iaaaaaaa te uitaaaa, ce mistoace sint! bravo, bravo!
    (nu uita sa le tai cind se usuca.)

    …si te-astept cu busuiocul! 😀

  19. multumesc 🙂

    busuiocului ii e rusine sa faca poze, ca s-a pricopsit cu niste vietati care ii mananca clorofila, dar am un fir de menta piperita (rupt dintr-o gradina si lasat sa faca radacini in cana de sticla mata) care a crescut cat am fost eu plecata de-acasa ca Fat Frumos.

  20. (care a crescut ca FF cat am fost eu plecata de-acasa)

  21. (aah, menta aia piperita creste si se-nmulteste de nu mai prididesti, miroase grozav, e buna la o multime de mincaruri (lintea cu menta e intr-un mare fel) si nu mai zic de ceaiul de menta cu gheata…)

    si anume cum arata vietatile alea ale busuiocului?

  22. un fel de paianjeni, albi si foarte mici, care construiesc inclusiv panze printre frunze. nu erau acasa cand am facut pozele, asa ca se vad doar efectele. am retinut ca mor cu infuzie de tigari, dar mi se pare ciudat sa cer tigari carpati cand nici nu stiu sa fumez 🙂

    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/d3731759c0503d
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/caa6ff649bd808

  23. lasa, cere tu Carpati si gindeste-te la mine, care cumpar Plugarul… 😀
    poti sa le faci si un dush mic la busuioace, daca sint destul de mari ca sa reziste; eu duc ghivecele in cada, le inclin si le sprijin pe ceva, ca sa nu inund pamintul, si dau cu dusul pe plante pina se duc toate javrele.
    uscaciunea excesiva a aerului favorizeaza invaziile astea. pulverizeaza-i des pe frunze (dar, stii tu, dimineata sau seara, nu in plin soare) si pune pe pamintul ghivecelor capacele sau cescute mici cu apa, ca sa se pastreze o oarecare umiditate constanta.

    ih, iar te inec in sfaturi si probabil ca pe majoritatea le stii si tu – dar mai profit sa le zic fiindca mai citesc si altii interesati, si daca tot sintem la subiect…

  24. dialog eu-vanzator de tigari:
    – buna ziua, care sunt cele mai proaste tigari?
    – alea.
    – care sunt cele mai proaste din alea?
    – iti trebuie pentru solutie dă flori?
    – da.
    – de ce nu zici asa si pui atatea intrebari?
    – pentru ca nu ma pricep la tigari.
    – ia de-aici.
    – multumec.

    si mi-a dat un superb pachet de tigari ambalat in hartie portocalie, xerox al vreunui original, pe care scrie niste vorbe in engleza. 20 non filtered cigarettes.
    no, acuma imi spui si mie cat sa le fierb ca sa fie buna zeama si ptr paduchii care au aparut pe trandafirul chinezesc? pretty please 🙂

  25. :)))) vinzator patit, frate… in curind o sa vedem afise: nu vindem tigari pentru plante minore!

    nu-i nevoie sa le fierbi mult, doar sa dea in citeva clocote.

  26. ih, stai asa, ca parca de paduchii de pe trandafir n-ai zis pina acum! cum sint? ce culoare au? unde s-au adunat?

  27. mama, ce pute! cand le lasam la macerat la rece nu miroseau asa, dar nici zeama eficienta n-aveam

    astia sunt noi, au aparut cat n-am fost acasa. culori de la alb la negru, cei mai frumosi sunt verzi (sunt faze ale aceleiasi ganganii), se strang pe varful crengutelor, mai ales pe boboci. si are saracul atatia boboci ca ma doare sufletul cand il vad asa.

  28. :((
    nu faci si-o poza, doua?
    s-ar putea sa nu ajunga stropitul cu tigari. poate chiar ar trebui in prealabil un dush, pe urma solutia aia cu apa, spirt si detergent lichid de spalat vasele.
    iar daca dupa toate astea nu, Pirimor scrie pe ele (in caz ca sint intr-adevar afide si nu alte chestii).

  29. le-am facut si astora o poza, e crenguta pe care n-am apucat sa o spal.

    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/86193d469bed2e

  30. ah, saracu’!
    din poza asta, as zice ca e valabil ce-am zis adineauri. spalat bine, incercat cu zeama de tigari, daca nu mers, incercat cu solutia ailalata, cel mai probabil va merge, daca nu mers nici aia, cumparat Pirimor de la farmacia fito-sanitara.

    solutia aia se compune din
    – varianta 1: 1 litru de apa calduta + 20 ml detergent lichid de vase + 10 ml spirt
    – varianta 2: 40 de parti apa + 8 parti detergent lichid de vase + 1-4 parti spirt

    cred ca ai avea loc de manevra chiar sa stergi frunzele si tulpina cu lotiunea asta, nu doar sa pulverizezi.

  31. multumesc 🙂
    daca raman in oras, va scapa sigur cu tratamentul dus si zeama de tigari.
    daca nu, cumpar iar spray total plant, cu care sacrific niste boboci, dar stiu ca e eficient.
    pirimor n-am vazut pe la florariile unde am intrebat mereu de insecticide, dar o sa mai caut

  32. pai, io zisesem farmacie fito-sanitara, nu florarie. ca de la florarie o sa-ti dea iar total plant, cu care se prea poate sa fi mers o data, dar nu punem mina-n foc ca va merge si-a doua oara, ca bestiile-s adaptabile. si, by the way, ucigasele de la farmacie costa si mai putin.
    pliz, mai treci sa ma tii la curent, da?

  33. l-am spalat cu apa, l-am lasat sa se usuce, l-am stropit cu zeama. (e posibil sa fiu si eu cam high, ca pulverizatorul face stropi miiici), l-am dus inapoi la locul lui, pe balcon. preventiv, am facut la fel si cu muscata de langa el, care avea si ea insecte pe trei frunze.
    din paranoia, am spalat si trandafirul mic, care sta pe celalalt balcon si care nu avea nimic.
    si ca sa inchei ziua frumos, ma duc sa iau niste pungi de pamant, ca mi s-a nazarit sa mut colocasia, desi nu e sezon. 🙂

  34. lasa, ca paranoia e buna in cazuri d-astea 🙂
    io stau acilea cuminte si astept vesti.

  35. (m-am documentat putin despre colocasia aia – e otravitoare cu draci! aaah, ce viata pe daunatori! :))))

  36. (ah, si ce fericire pe tine ca ai pulverizator, ca al meu tocmai si-a dat obstescu’ sfirsit si nu, ei bine, nu gasesc altul in tot orasul, incredibil!)

  37. daca trandafirul meu ar gandi/vorbi, ar gandi/vorbi asa:

    „vidal, stii ca sunt puricos si deprimat, dar uite ca nu ti-ai pierdut o zi intreaga dandu-i sfaturi lu’ 2410. uite cum reactionez eu in conditii de stres, dar in care lumea se gandeste la mine.”
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/079ba6cc379922
    http://www.trilulilu.ro/aproxeu/36973bca94aa25

    [mai am o planta, tare asemanatoare cu diffenbachia (are frunzele tot late, dar petele galbui sunt altfel, nu stiu cum o cheama sau ce scop are in lume, ca am primit-o cadou), careia a trebuit sa ii tai toate varfurile, caci crescusera haotic. ca sa nu iti mai fie dor de cea furata si ca sa stresam vecinii in continuare, cum apar radacinile, pot sa iti dau doua. le fac poze saptamana viitoare, cum ma intorc in oras.]

  38. ah, ce frumusel eee! bravo lui si bravo tie si sa crape dusmanii milimetrici! 😀

    (hai ca m-ai emotionat cu oferta…
    dar va trebui sa refuz 😦 fiindca pe hol nu mai scot nici o planta de-acum, iar in casa nu mai pot ca nu mai am loc – si mai e si Furnicuta zis Tom-si-Jerry, care e la virsta descoperirii pamintului din ghivece si-a frunzelor… deja tarhonul mi s-a dus si muncesc sa-l educ ca sa se poarte frumos macar cu celelalte.)

  39. update la daunatori 🙂

    m-au do-ved-dit!
    Am mers azi la magazinul de la Rosetti ca sa iau Pirimor, nu aveau, nenea insa mi-a dat o fiola de Bifentrin (insecticid/acaricid) si un plic de Mospilan 20 sp (acetamiprid 20%), asa ca ma pregatesc sa calculez cat din 4 gr din primul trebuie pentru a dilua in 2 l de apa.
    La farmacie mi-a fost lene sa merg, dar cred ca ar fi fost mai simplu cu un spray decat cu chestiile astea.
    (tradafirul are cate 2,3 sau 4 flori pe zi)

  40. florarie, nu farmacie. la farmacie am fost ca sa iau o seringa pentru lichidul din fiola. 🙂

  41. bifentrin… asa se cheama? sau e talstar (denumire comerciala, care contine bifentrin, cum mospilanul contine acetampirid)? … da’ ti-a zis macar fiola intreaga in cita apa trebuie pusa? ca talstarul, de pilda, se dizolva parca o fiola la 5 litri (sticlele alea de apa plata la 5 litri sint numai bune, eu mereu pastrez una-doua de rezerva). oricum, o data ce-ai desfacut fiola, nu mai poti s-o folosesti mai tirziu, deci mai bine dizolv-o pe toata in cita apa ii trebuie, foloseste cit ai nevoie si restul arunca. dar sa nu depasesti dozajul, ca risti sa ramii fara daunatori in egala masura cu frunzele si bobocii.

    sa nu-ti para rau ca n-ai luat spray de la florarie. are efect destul de rar si oricum nu elimina definitiv problema, iar a doua oara daca dai chiar nu mai foloseste la nimic.

  42. ah, sper ca ai luat doua fiole… dupa o saptamina trebuie sa repeti stropirea.

  43. hmm, de fapt, am luat o fiola si (imi vine sa ma bat) am scapat-o in chiuveta – s-a facut tandari. :((

    Talstar era si ar fi trebuit sa o dizolv pe toata in 5 litri de apa. Nenea mi-a zis ca pot sa tin restul de solutie in seringa cu dopul de la ac pus bine. Dupa o saptamana ar fi trebuit sa stropesc cu mospilan, care se dizolva in 4 litri de apa.

    Acu’… nu mai stropesc cu nimic, cred.

  44. da, la seringa nu ma gindisem…
    si zi, n-ai tras fermoaru’ la degetele? 😀
    imi pare rau de drumul batut degeaba… dar si-asa trebuia sa te mai duci dupa una. sau baga o doza de mospilan.

  45. eu la fiole seringi solutii toxice ma intimidez si nu raspund pentru consecinte. 😦
    o sa stropesc cu mospilan, poate merge din prima. daca nu, ma duc iar dupa fiole, desi e departe si e cald si sunt lenesa.

  46. pai, cu mospilanul e mai usor, ca e praf. intinzi praful pe o hirtie, imparti in doua, jumatate o dizolvi acum si jumatate peste o saptamina sau doua, pentru ‘rapel’ 🙂

  47. lucrez intr-un birou iar sefa mea a cumparat 2 ghivece mari de colocasia,a inceput o discutie acum cum ca aceasta planta plange,este adevarat ,in ce conditii,ce semnifica?astept raspuns.va multumesc!

  48. draga Flori, habar n-am. n-am avut niciodata colocasia, eu sint mai mult cu suculentele si aromaticele, dupa cum zisei.
    dar, daca te referi cumva la superstitia legata de plinsul colocasiei si moartea cuiva din familie sau mai stiu eu ce alte bazaconii, eu as zice sa stai linistita…
    🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

