artisti amorali si artisti imorali

La Realitatea TV se dezbătea la un moment dat, azi pe la amiază, chestiunea artiştilor a-morali care, contra unor sume de bani nu chiar mici, acceptă să cînte în campaniile electorale ale mai multor partide concomitent. Se dădea şi exemplul-record al lui Trăistariu, cu 40 de cîntări policrome politic aranjate pentru sesiunea curentă de campanii pentru alegerile locale. N-au scăpat de nominalizare Horograf, Loredana, Voltaj, Heaven, Ştefan Bănică şi alte figuri solare. În studio, febleţea mea –  🙂  – Florin Chilian, mai-mai să-mi devină suportabil, cum analiza el aspru curvăsăreala asta „artistică“. A intrat pe fir (telefonic) şi Dan Bittman, care a declarat că n-are nici o problemă în a cînta cu Holograf, pe bani, la diferite partide, el însuşi fiind prieten însă doar cu penelistul Orban. Tot telefonic, Cătălin Botezatu a amintit oarecum invidios-nostalgic despre marile staruri americane care se implică trup şi suflet în campaniile electorale, dar numai pentru preferaţii lor, nu cu curul în mai multe luntre. Deşi, e drept, contra unor sume fabuloase…

Şi de-aici, cătinel, discuţia s-a mutat oarecum spre Chilian şi declarata lui susţinere pentru Cozmin Guşă. După ce Mihaela Mihai, ea însăşi acuzată de naivitate ceva mai devreme în aceeaşi emisiune, l-a întrebat de cîteva ori (mai elegant decît relatez eu totuşi) ce naiba o fi găsit la Guşă de-i ţine aşa trena, iar Chilian n-a găsit alt argument decît că numitul s-a retras de prin partidele hoaţe ca să-şi facă el unul, discuţia s-a tot întins pe tărîmul lui dar-ce-ar-fi-dacă, pînă cînd Costi Rogozanu, prezent şi el în studio, a ajuns să-l întrebe pe Chilian: Ai cînta în campania lui Orban? / Nu, nici gînd, răspunde Chilian. Dar dacă Orban ajunge primar şi, mulţumit de susţinerea ta, îţi dă o casă, o accepţi? Chilian ezită, apoi răspunde frumos, prin spatele cireşului, cum se obişnuieşte pe la artiştii foarte vocali într-ale moralităţii: Dar eu am casă!

32 comentarii

  1. ce misto se vede la tine la televizor…

  2. Nu s-a mentionat deloc despre Fuego, idolul femeilor trecute de 30 de ani.

    Acesta a reusit performanta sa cante de 3 ori intr-o saptamana intr-un oras de provincie pentru 3 partide diferite si la fiecare concert, intre melodii, indemna publicul sa voteze candidatul partidului respectiv.Comedie totala.

  3. @Comisarul: ba, as zice ca se vede cam rau…

    @matei: ugh… fuego… brrrr… cihhhh….
    (altminteri, nu s-au mentionat destui, dar cred ca nici n-aveau asa mult timp de emisie 😀 )

  4. Gusa mi se pare al mai mare haiduc electoral din campania asta.
    Slava ceriului ca nu-si da seama de asta. Al`fel acum faceam organizatii
    de baza pentru sustinerea unui conglomerat PD-L-PSD-PNL-PC-PNG-PRM.
    Bine, hai fara PRM.
    (ce vru sa spuie poietu` e ca Cozmin – fie-i cacofonia laudata – e mai periculos
    decat toti: daca ar avea capitalu` de imagine al lui mircea badea ar face un mini-jihad
    prin tot Bucuresciu`)

  5. artiştii, ca ariştii… da’ ziariştii care cântă pe la toate mesele? aritstii cântă sau dau şi ei cu pleibecu’, da’ ziariştii care joacă în piese pro X sau pro Y pentru un pumn de mangoţi, interpretând portativul argumentaţiei logic-morale?

  6. @Paddy: de ce fara prm, ca-s iar la moda… or, bordel rentabil fara curvistina batrina nu s-a mai vazut.

    @impricinatul: pai, de ziaristi nu tot scriu de ani de zile? 😀

  7. nu scrii suficient, frate, că încă-i văd şi mă dor ochii foaaaaarte taaare! n-am putea să-i transformăm în litere d’stea dă pă displei, ca să le dăm cu butonu’ hăla care la mine pă tastatură are un înscris pă iel : Delete?

  8. Bun aşa…
    Sincer, nu mă aşteptam la una ca asta de la Chilian, dar uite că se poate. Genial răspuns. Are casă, găsiţi altceva…

  9. Ce-i cu ziaristii?
    Va mira ca sug la doua/trei tate?
    Sa fim seriosi, tocmai de-aia s-au inventat.
    Istoriile deontologice sunt brasoave.
    Au credeati ca exista, intr-adevar, impartialitate?
    Haha. Si rad eu, care-s unul dintre ei.

  10. Ar mai fi si aia umorali.

  11. eu propun sa-i schimbe cineva canalu’ lu’ vidalu’. sa i se dea spre vizionare animal planet. sau descoperi. sau dunno.. Rai1, mezzo, history and civilisations, travel, cultural, orice altceva care nu inflameaza ochiu’ lu’ vidal si p-al cititorilor lui. ca ma enervez si eu, nevizionind tembelizoru’ asa des, de felu’ meu.
    nu-sh cum ai nerv pentru-atita televizoreala, vidale……

  12. vidal vrea să le dea del da’ nu poate. atunci, se enervează. din cauza asta, ne-o trage şi nouă. noi am vrea şi noi să le dăm del la ăia de la TV da’ nu putem…
    crescendo-ul este deductibil. în ultimă instanţă, ajungem la hăl de FOARTE sus.

  13. @Paddy: da’ pe cine vazusi tu aici ca se mira despre ziaristi?

    @AprilSea: nu poci sa-l schimb, ca lucrez :((( La alealalte e pacat sa nu te uiti la realitatea e suficient sa arunci cite un ochi sa-i surprinzi grimasa lui chilian. 😀

    @impricinatul: hal de foarte sus e cu dilitul? :))

  14. el dileshte, el izbeshte, el e tare! crezi ca ashtia, chilian inclusiv, nu-s trimishi de el k sa ne faca sa vedem stele verzi?

  15. pai na, au si alegatorii artistii pe care-i merita…
    sa nu uitam, totusi, ca muzica este pentru mase; pentru oamenii nehotariti. ceilalti asculta jazz sau muzica clasica. nu e greu de inteles de ce stau lucrurile asa.

  16. hmmm… hmmmm… ştiţi… m-am băgat io în vorba asta cu voi… hmmmmm… da’ cine e chilian, ăsta, că zău dacă-l ştiu! io nu prea mă uit pă teveu că mi-e frică să nu încasez mesaje subliminale pe lângă alea de inteligenţă subliminară pe care le vehiculează dăştepţii dă pă sticlă.
    scuze că m-am dat cu opinii, da’ mi-a plăcut progresia commenturilor!

  17. http://www.cp-b.ro/2008/05/21/un-interviu-si-citeva-intrebari/#comments

    faza cu „avortoancele” m-a lasat 4,3,2 cu gura casacata…

    sorin

  18. http://www.cp-b.ro/2008/05/21/un-interviu-si-citeva-intrebari/#comments

    faza cu „avortoancele” m-a lasat 4,3,2 cu gura casacata…

    sorin

  19. @sorin: si-anume de ce te-a lasat cu gura cascata?
    (trebuia sa spun ‘avortonistele’? alt termen unic nu mi-a venit, ca sa se potriveasca cu celalalt termen unic din enumerare. mi s-a parut de tot haiul ca vaticanul s-a impacat cu extraterestrii, dar continua sa indemne la persecutii impotriva unei bune parti dintre paminteni.)

  20. io tot n-am aflat cine e chilian… e dân chile?

  21. ‘aide, domn’ impricinat, nu stii cine-i intiiul brotac al muzicii romanesti? 😀

  22. mai da’ rai rau sunteti:) io una , atata timp cat deschide gura doar ca sa cante…il ascult cu placere pe chilian. mai ales ca cu prima lui „pesa” m-a shocat in tineretile mele, ca mi se paruse la vremea aceea tare lipsit de orice inhibitie (si io eram inhibata :))

  23. ‘ai sa-l caut si io pa baiatu asta…

  24. normal că am fost pă iutiub şi l-am căutat pe chilian. i-am văzut mâinile într-un clip. i-am auzit glasul. i-am perceput prezenţa.
    nu mă mir că nu ştiam cine e.

  25. @impricinatul: io am crezut ca glumesti cind ai zis ca nu stii cine e. unii (nu dau nume) ar fi vrut sa nu-l stie si n-au avut noroc 😀

  26. n-am glumit. pe bune. da’ nu prea ma dau prin fata sticlei.

  27. a, pai, Chilian abia de-o vreme s-a facut mainstream, ca tot omul, de cunoscut s-a facut cunoscut mai demult in underground. daca nu iesea, filozof raminea…

  28. imi cer scuze ca revin la postul asta, dar, am vazut ieri seara o emisiune in care era invitat Florin Chilian, si, in numele fair-play-ului o sa spun si eu aici 3 fapte in legatura cu el:
    – in campania electorala nu a avut decat un concert, facut pentru un tanar/o tanara de clasa a 10-a, din Constanta, bolnav(a) de cancer, la cererea colegilor ei; avea nevoie de bani pentru transplant de maduva, daca am inteles eu bine; e o mare diferenta intre a lua bani de la politicieni, cum au facut Loredana, Voltaj, Traistariu, unii chiar de la mai multi politicieni, si a fi alaturi de un politician din prietenie, fara sa prestezi nimic pe scena. Sau, cel putin pentru mine, e o mare diferenta.
    – (citez, acuma) „a acceptat sa apara” (am incheiat citatul) alaturi de Gusa in campania lui in semn de recunostinta pentru ajutorul primit candva de la Gusa, referitor la un dosar depus de Chilian la DNA, nu intru in detalii, viza Ministerul de Externe si Ministerul Culturii, se cerceteaza si acum, deci ceva era acolo (si e altceva decat aia cu drepturile lui de autor furate pentru care a cerut, nici mai mult, nici mai putin decat 1 milion de euro, motiv pentru care toata lumea il crede ticnit si/sau cu un tupeu de necrezut);

    (e o mare diferenta intre a lua bani de la politicieni, cum au facut Loredana, Voltaj, Traistariu, unii chiar de la mai multi politicieni, si a fi alaturi de un politician din prietenie, fara sa prestezi nimic pe scena. Sau, cel putin pentru mine, e o diferenta)

    (sincer, acuma, eu as vrea sa cred ca e si adevarat ca nu a primit bani ca sa apara alaturi de el, dar asta numai bunul Dumnezeu poate sti)

    – discul (reeditat) aparut anul asta, „Iubi”, a devenit disc de aur in 2 luni. (asta inseamna vanzari REALE de CD-uri, cu bon fiscal & all, in numar de 10.000)

    cam asta…da, si eu cred ca are o voce aiurea si ca a devenit celebru pentru dat cu mucii in fasole prin emisiuni si interviuri, insa cele mai multe din cantecele lui mi se par foarte frumoase (desi si la versuri as putea gasi niste noduri in papura daca stau sa caut atent :)))

  29. scuze pentru paranteza repeta 😀

  30. @a&m: intii si-ntii, te rog io frumos, nu-ti mai cere atitea scuze, ca nu e cazul si nu-i nevoie. nici pentru paranteze si nici – cu atit mai putin – fiindca ai scris un comentariu la o insemnare mai veche! zau asa, mie chiar imi place cind oamenii mai gasesc lucruri de zis ‘in urma’, uite, dom’le, chiar ii intereseaza…
    deci multam pentru comentariu, nici vorba sa te scuzi pentru el.
    altminteri, comentariul in sine e binevenit. nici n-am intentionat sa sugerez despre chilian ca ar fi capistea imoralitatii artistice, ar fi complet aiurea. chestiunea pentru care l-am luat in vizor e chestiunea pentru care ii iau in vizor pe toti pe care ii iau in vizor 😀 – e vorba de personajele publice care sint cele mai vocale in chestiunea moralitatii in diverse domenii si care se dovedesc a nu fi nici ele chiar asa curatele cum vor sa para. daca ai observat, nu ma iau de javrele cunoscute, rascunoscute, dovedite si paradovedite. ma iau de astia puri si duri, care clameaza pe toate autostrazile media principii de moralitate pe care ei insisi le ocolesc ‘din cind in cind’, in mai mica sau mai mare masura. deci, dupa parerea mea, chilian pacatuieste mai degraba prin ostentatia cu care afiseaza unde vrei si unde nu vrei o moralitate pe care n-o prea are.
    si, drept sa-ti spun, ma oftic ca s-a tot proclamat underground si anti-sistem, iar de-o buna vreme incoace profita de sistem cit poate.
    asta era toata supararea mea. de aia e bine ca ai comentat mai pe larg despre cealalta fata a monedei, ca sa avem tabloul mai aproape de adevar.

    (despre cererea de un milion de euro de la aia care l-au furat pe fata n-am decit pareri bune. foarte bine le-a facut! eu am mai scris, de altfel, despre chestiuni legate de drepturi de autor, in blogul cartuse
    (aici
    http://cartuse.weblog.ro/2007-10-29/205588/Clubul-Prometheus–Intilnirile-Romaniei-literare–%28I%29.html
    si aici
    http://cartuse.weblog.ro/2007-11-10/210327/Clubul-Prometheus–Intilnirile-Romaniei-literare–%28II%29.html
    cu referire directa la cazul nepotului lui Vasile Voiculescu).

  31. da da da, in sfarsit cineva care nu-l suporta pe chilian. thank you.

  32. @zaraza: sintem mai multi, da’ nu ne aratam 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

