Delicii culinare cu Tritonic pe AXN

Din traducerea unui episod din Dr. House difuzat de AXN am mai învăţat o expresie în engleză: rough sex înseamnă sex oriunde.

Îi mulţumim lui Nicu Teodorescu, de la Visiontext, şi-i urăm vînt din pupa.

I-am explicat lu’ editura Tritonic că_coperta cu colţi la cartea Colţii e kitsch şi ca idee, şi ca realizare. Ca atare, tanti editura s-a supărat şi mi-a şters comentariul, imaginîndu-şi ea că, dacă-l şterge, coperta aia brusc n-o să mai fie kitsch. 🙂

Pa, tanti.

Delicii culinare. O biată revistă suplă şi mică de-nălţime, scoasă de Erc Press cu un (1) biet episod cu Jamie Oliver de pe vremea emisiunii Naked Chef, la bietul preţ de 19 lei. Huo!

(Aoleu, mă scuzaţi, acum am văzut: revista e-n română, dar toate numele de feluri de mîncare sînt traduse în engleză – de ce? mister! –, ceea ce justifică, iată, preţul. Că nu găseşti pe toate drumurile traducător să-ţi traducă Salata cu orez prin Wild rice salad (nu, reţeta nu e cu orez sălbatic) sau Omleta cu spanac prin… Scramble with spinach. Şi nici tehnoredactor să-ţi lungească titlul alb pe poza… albă (pag. 45), pentru curioşi. 🙂

Apropo, e breast, nu brest. Mare. În titlu.

11 comentarii

  1. „Sex oriunde”???? 🙂
    Geeez…se pare că seara asta nu se putea termina fără lacrimi de râs. Sunt curios cum ar traduce stimatul domn expresia „deep throat”, asta ca să nu mai vorbesc de titlul vreunui film mai deocheat, pe care mă abţin să-l caut acum, că nu ar avea rost.
    Iar coperta aceea, iartă-mă că te contrazic, nu este kitsch. Este o tâmpenie cruntă.
    Părerea mea.

  2. Cred că de fapt salata era sălbatică, nu orezul. 🙂

    Ceva de genul „Executăm mănuşi din pielea clientului”.

  3. Iar „bad casting” ar însemna distribuţie prost aleasă. ce vină au bieţii actori din Dr. House că traducătorii români nu ştiu engleza?

  4. @Lorena: bad casting e trecut pe firma de traduceri, daca te uiti cu atentie, nu pe dr. house sau pe axn… 😉

  5. ce bine ca nu-s singura care crede ca e o coperta odioasa… nu ma deranjeaza neaparat ideea, cat poza aia care pare facuta in photoshop de cineva cu foarte putina experienta.

  6. imi plac stampilele 🙂

  7. seamana un pic cu un pitbull cunoscut. unu’ pe care ai lui il tin in dormitor cand ne ducem in vizita. e un pitbull care face glob vezical, saracu’ … ca ne uita al de sus band si halind pe la ala pe acasa.
    d’aia are moaca aia. nu e nici un adobe!

  8. :)) DIN pupa, exact, pana se scufunda barcazu’, ca tocmai ma uit la al 6-lea episod din Toate panzele sus…

  9. oooh… am ratat dvd-ul ala la tirgul de carte, poate data viitoare 😦

  10. tot de pe la axn: „iti face pielea sa se creponeze de frica”. n-am gustat poezia imaginii, nu-sh de ce 🙂

  11. […] mai recente comentarii bola de nieve on Delicii culinare cu Tritonic p…Lorena Lupu on doua realitati/se leganau/pe o…a&m on doua realitati/se leganau/pe […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

