ce teapa ti-am tras, Realitateo!

Realitatea TV şi-a luat o ţeapă de zile mari cînd l-a arvunit pe Dan Chişu să-i facă emisiunile despre bucătăreli. Chişu se plimbă floricel prin diverse pieţe exotice din ţări orientale, habar n-are ce-s bunătăţile pe care le întîlneşte acolo, citeşte etichetele sau întreabă vînzătorii, oricum încurcă viţelul cu căţelul, cardamomul cu nucşoara, gustă şi se minunează că „eu n-am mai văzut aşa ceva“ şi gata. Adică, la naiba, să mă plimb prin lume pe banii fraierilor şi să mă uit la nişte fructe scărpinîndu-mă-n cap a neştiinţă pot şi eu, pe cuvînt de pionier!
A, ba nu, e mai complicat de-atît; între două minunări şi nelămuriri, Chişu cultivă perle. Cică „acesta este celebrul ceai verde japonez, care în România este adesea confundat cu menta“. (A omis să ne zică cine anume din neamul lui o fi confundat vreodată ceaiul verde cu menta, că la mine-n neam am întrebat eu şi ştiu că n-a păţit-o nimeni.)
Sau:
(Chişu) – Asta ce-i?
(vînzător saigonez) – Anise.
(Chişu) — A, anise, ca-n română, anise!
Desigur, în româna lui Chişu, anasonul e anise, aşa cum ghimbirul e întotdeauna ginger, oţetul e aceto şi zahărul e şugă. Doar cînd ia la bruftuluit cîte-un biet bucătăraş nedumerit (român, întotdeauna român, pe ăia străini n-are tupeu să-i ia la rost) îşi aminteşte brusc româneasca trotuarelor de prin faţa restaurantelor, adică locurile unde-a învăţat el să gătească de mare clasă folosind cuburi de supă şi pliculeţe de Vegeta.

36 comentarii

  1. multumesc, vidal! 🙂 ca de multa vreme ma intrebam ce face chisu acolo… dar ma gandeam ca probabil nu-s reprezentativa. si celorlalti le-o placea 🙂

  2. azi l’am prins in vietnam, parca, si am ras de n’am mai putut..fascinatzia pt „acele rosii verzi adica gogonele, ca la noi” ..si cand a incercat sa faca clatita aia cu cocos si zahar, i was prayin sa se arda..la fel si cu ascutzitul cutzitului, trebuia sa’si taie ceva, macar sa nu mai faca emisiuni, 4 a long time :))

    faza cu porcu’ de la sfarsit a fost cea mai tare, bine, porcul era mai misto ca el.
    de asemenea, sa nu va ducetzi sa mancatzi la el la esperanto, mai ales cand face experimente.Worse stuff ever…

  3. @femeia_simpla: iaca, esti reprezentativa! 🙂
    bine-ai venit pe-aici.

    @tuvia: pai, da, azi, in Vietnam, mi-a pus capac!
    iar de mincat in restaurantul lui nu ma duc din principiu. la cum ii streseaza si-i tirnoseste pe amaritii aia de la bucatarie, mi-e ca devine toxica mincarea…
    …si-apoi, eu nu ‘servesc’ nici cuburi de supa concentrata, nici Vegeta. 😛

  4. stai ca eu ziceam de ziua cand gateste chiar EL, marele maestru, retsete inventate fix din capu’ lui =))

    las’ k l’am vzt stresandu’ si pe nistre stranieri, un kinezi, un indian si parca un frances o data.Ii intreba niste porcarii, bietzi oameni, mare rabdare au avut.Eu in locul lor ii ardeam o tigaie peste moaca 🙂

  5. pai, da, pe aia ii intreaba timpenii, dar pe romanasi ii repede ca pe slugi si-i face de-un rahat…

  6. aaaa, lasă-mă, că l-am văzut întrebînd: ce-i aia? cumin, zice femeia, arătînd praful (pe care îl cunoaştem toţi îndeaproape, graţie apriliţei :)) ). aa, zice el, chimen, avem şi noi!
    huuuuo! Cuminum cyminum vs. Carum carvi? chimiion amar vs. chimenul nostru de toate zilele?
    urît, foarte urît pentru un mare bucătar.

  7. şi fără doi de i, fireşte, era un strigăt de indignare: ii!

  8. da.. chisu, acest leonardo da vinci al timprilor noastre… stie de toate, face de toate… by the way, el cu ce se ocupa?
    PS: superb motanoiul din poza 🙂

  9. Si eu care imi puneam intrebarea de ce s-o fi aruncat la vrajit gagici cu IQ mic… 😀

  10. @mack: deja… daca nici maestrii de la institut care ne-au dat dex-ul nu deosebesc una de alta doua denumiri latinesti diferite, vrei sa-i iasa lui Chisu, care nu deosebeste limba romana de limba engleza?

    @impresiiblonde: cu ce se ocupa Chisu?
    cu absolut nimicuta!

  11. @alk: mic, mic, da’ CIT DE MIC tre’ sa fie el, IQ-ul, ca sa mearga…?

  12. hai, mai nu fiti rai… ca e distractiv omu’
    eu cind eram mica voiam musai sa ma insor cu el. ca facea festivalul ala, dakino, si asta mi se parea chestia suprema pe care o poate face un om. intre timp, a imbatrinit [urit…, cu pete pe miini si pungi sub ochi], s-a prostit…

  13. @gadjodilo: petele de pe miini (i) se trag de la ficat, ca maninca prostii – si ni le recomanda si noua :p

  14. de obicei da; la el insa, cred ca sint un fel de pistrui care, la batrinete, se intind pe miini.

  15. nu mai radeti mai de el ca se apuca de gatit singur sub dus si nu cred ca-i prea convenabil. 🙂

  16. hahahaha!
    ca Kramer din Seinfeld. Parca-l vad curatind legumele sub dus…

  17. ah, mi-e rau, fix la episodul cu Kramer+legume sub dus m-am gindit! :))))

  18. chişu -pişu

  19. iar restaurantul lui chisu, la care nu gateste chisu, e foarte (foarte) scump si are mancare mediocra, marea tema fiind soia si sosurile din soia. nu ma priviti chioras, am ajuns odata mort de foame dupa ce nu am reusit sa gasesc loc in alte parti, si am mancat acolo, dupa care mi-am cerut scuze pentru ceea ce am facut.

    emisiunile lui chisu m-au amuzat si pe mine. odata l-am vazut cumparand rosii dintr-un aprozar banal din grecia, purtandu-se de parca explica in fata camerei diferentele dintre cele 150 de feluri de mirodenii din bazarul din zanzibar. i mean…mai bine de jumatate de emisiune a fost ocupata de drumul lui pe strazi, achizitionarea rosiilor, si drumul inapoi. altadata (era prin noua zeelanda) a vorbit trei sferturi de emisiune despre dubita inchiriata, care nu era pe placul lui. in al patrulea sfert, a cumparat niste paine si ceva branza de la un supermarket si a explicat telespectatorilor, pe larg, ce anume a cumparat si ce o sa faca cu respectivele cumparaturi.

  20. Lasă, Vidalule, că plăteşte Realitatea. Da’ poate se supără şi ăia, că văd că factura de plată cam ustură, mai ales că produsul pare a fi alterat.
    Eh…România.

  21. ce draq mai pierdeti timpul cu el? hai sa spunem ca nu e profesionist ca bucatar, dar nu muream sa-l vad cit de bine stie sa taie ceapa. in schimb dudele care le da sunt de antologia umorului. nici pastorel nu gatea, dar ce misto scria. susanele susanele… totul se-nvirte intr-o gasca de snobi si noi ne mai si uitam la ei.

  22. he’s a multi’talent, dar nu stim noi..adica dakino, caffe deko, esperanto, singur sub dush, si toate astea sub aceasi burta…am uitat sa zic cand l’am vzt de un revelion cu un pullover gauri de molii manevrand niste icre la -20 de grade, in curte la golden blitz…si cand m’am intalnit cu dansul intr’un slip minsucul, la coada la bere, in Vama…

    viatsa mea n’a mai fost la fel de atunci :))

  23. de două postări, ne prezinţi aspecte ale „realităţii”. din asta, lorena cea tolomacă trage o concluzie: că îi urmăreşti. şi dacă îi urmăreşti… tot au făcut ei ceva bun la un moment dat, nu? că uite, de Romantica TV nu zici nimic. 😉

  24. @underhill: deci iata, lumea buna a blogosferei maninca la restaurantul lui Chisu!

    …dupa care regreta. :)))

    @DeMaio: realitatea are de spalat… chestii… asa ca plateste, mititica…

    @Dan Iancu: pai, uite ce foloase-mi aduce sa pierd timpul cu Chisu. Ma viziteaza cel care scrie despre tara caselor moi. 🙂

    @tuvia: o sa-ncepi sa-ti imparti experienta de viata dupa ‘jaloanele chisu’ 😀

    @lorena: e simplu, tot timpul cit lucrez (adica mai tot timpul) stau cu teveul deschis pe stiri, ca la alealalte posturi romanesti n-am ce asculta si nici la viasaturi sau discoveruri nu ma pot uita, daca tot lucrez…

  25. Chişu a fost dintotdeauna un păcălici şi i-a dus de nas pe toţi să-i acorde credit. Are un talent formidabil în a juca la cacealma şi-i merge de minune. (Aşa cum de minune i-a mers şi încă-i mai merge cu femeile.)
    Acum nu pe banii Realităţii se plimbă, ci ai mai multor sponsori cu greutate.

  26. aha, deci numa’ d’asta te vizitez? pai sa ne mai vizitam, de-un mic in sos de soia si o bere pe reverul de la frac 🙂

  27. ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enereaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza ma enerveaza (am obosit, totusi, ca n-am scris cu copy paste).
    nu pot urmari emisiunile lui tembele ca vreau sa-l scot din cadru ca sa vad locurile, si nu pot.
    era o emisiune pe Travel Channel, pe cind il prindea teveul meu, cu un nene care gatea asa, pe unde-l apuca, si facea niste minuni din trei lulele. eh, ala insa era un mare bucatar, stiu c-a facut o data intr-o piata din asia de SE o ciorba intr-un oloi cit sa hraneasca toata piata, si asta a si facut dupa, a dat cite-un bol de supa la toti vinzatorii din zona, si aia erau uimiti si incintati de ceea ce mincau. adica gatea, omu’, nu se juca. si in timp ce gatea el acolo, prezenta locurile, filma imprejurimile, era foarte interesant. nici nu stiai ce sa urmaresti mai cu interes, bucatareala sau peisagiile. imi aduc aminte ca era o data pe un tsarm de mare pustie, gatea ceva peste, si au inceput sa-l biziie pescarusii, ca sa le dea. veneau in picaj in tigaile lui, plini de interes si pusi pe glume.
    asa. revin, vreau peisajele si ‘din bucataria popoarelor’, nu-l vreau pe chisul cel paralel. si din principiu, ma enerveaza numai cind ma gindesc ca e platit sa se prosteasca facindu-se ca face treaba prin colturi extraordinar de frumoase de lume.
    un fripturist!

  28. fripturist cu vegeta!

  29. nu e sanatos sa te enervezi sub dus…
    si mai e o vorba. nu e prost ala care cere…

  30. vorba aia a doua-i asa de des aplicata… 🙂

  31. Nu înteleg de unde aceasta fascinatie cu acest domn, cu un nume extrem de sugestiv. Sînt în asentimentul tau si as fi dorit sa aiba macar farmecul lui Kramer, ca sub dus sigur gateste.

    In rest, recunosc, mi-a fost mila de el în Carrefour cînd nimeni nu-l baga în seama sau nu-i cumpara cartulia de bucate. Ma gîndeam ca a învatat ceva din experienta aia, dar vad ca e în continuare papagal.

  32. pe Chisu nu il urmaresc la tv ca am metode mai placute de asasinat neuroni, dar l-am vazut in aeroport in Amsterdam facand circ ca uite dom’ne astia ma controleaza si ma pipaie pe mine, Chisu, habar n-au ei cine sunt eu tztztz. sictir, deci.

  33. f amuzante comentariile! parca l-ati fi uns cu miere si tavalit prin fulgi de gaina. plus putina soia deasupra. probabil ca vrea sa fie un fel de anthony bourdain al realitatii tv. al crudei realitati tv…

  34. @v
    aplicata ca aplicata, da’ e plin de ei si se-nghesuie lumea mai ceva ca la pliate gratuite. oricum daca te uit pe rating te gindesti ca de fapt si-o merita din plin.

  35. buna draga vidal.nu am mai intrat de multa vreme pe aici. simteam ca ma timpesc de la reality-show-uri handicapate, stirile de 3 lei cu vedete de 2 lei de pe net si mi-am zis: e cazul sa imi administrez niste VIDAL
    asa e, ai dreptate in ceea ce il priveste pe chisu „cel mic”. aud ca e f putin inzestrat- (iti zic eu intre 6 ochi daca nu ai inteles) iar cartea lui – cea din urma – e groaznica – pe prima nu am avut ocazia pun ochii.
    iar emisiunile lui sunt asa de stupide…incat sincer, imi cer mii de scuze sortii cand am crezut (acum veo 7 ani ) ca D Chisu e sexi…:(( brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  36. @ioana: pai, acuma… cum sa-ti zic… cine ti-o fi ales meseria aia? io? 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

