Draga Underhill, …

Aşa de tare mă oboseste lucratul ăsta degeaba, că nu mai am pot să mai scriu nimic, nici nu mai contează daca am chef sau nu, mai bine pun poze pînă-mi trece nervul. if ever.

un busuioc

w-alt-busuioc.jpg

alt busuioc…

w-busuioc-din-saminta.jpg

…care luna trecută era atîtica:

w-busuioc-in-februarie.jpg

leuştean, iarba pisicii şi oregano

w-leusteannapetacatariaoregano.jpg

iarba pisicii fiind rarită de-aici; mai jos e isopul…

w-napetaisop.jpg

…rarit şi el prin mutare:

w-isop.jpg

între timp, leuşteanul a început să ia formă de leuştean, că pînă acum arăta a libelulă:

w-leustean.jpg

un firişor de oregano…

w-oregano-firisor.jpg

…emancipat din mulţimea asta:

w-oregano.jpg

menta asta făcuse anul trecut nişte dăunători mulţi şi urîţi, care o sufocaseră. se uscase şi murise. oricum e plantă anuală, nu perenă, deci trebuia să fi dat ortul. şi cînd colo, un an mai tîrziu…

w-menta.jpg

un măghiran

w-maghiran.jpg

şi, de final, ceva ce nu mănînc – mă rog, nu eu. motanii s-au declarat amorezaţi: o crăiţă.

w-craita.jpg

restul, altădată.

31 comentarii

  1. sunt impresionat. in weekend ma duc fuguta la magazin sa cumpar pamant. iar in cateva saptamani sper sa am ceva material de poze 🙂
    (am baut odata intr-o seara de vara o cafea cu frunze de menta in ea care m-a lasat fara glas)

  2. incearca si cu cardamom. cafeaua aia.
    altfel, te-astept cu pozele. 🙂

  3. cred ca avea si. posibil si altele. nu stiu sigur, finca am baut-o la o cafenea. oricum, menta ta arata foarte bine. a mea nu prea a iesit anul trecut, nu stiu de ce.

  4. acu’, marturisesc ca menta, spre deosebire de alealalte, am cumparat-o cu ghiveci cu tot (dar era mica, de gradinita, grupa mica 😀 . n-am incercat inca menta din seminte.)

  5. 🙂 si eu am cumparat una (de la mega image), dar am lasat-o in ghiveciul ala mic si am uitat sa o ud des, asa ca s-a uscat. planuiesc sa mai fac o incercare.
    ce bine e sa gradinaresti (fie si in balcon), imi da un sentiment foarte placut. asta ca sa nu mai mentionez placerea de a consuma din productia proprie 🙂

  6. Ah, you make me jealous :). Foarte frumoase plantutele. Eu cred ca o sa ma rezum la florile de apartament, insa. As vrea sa am stare sa plantez diverse chestii, dar nu am…

    Cum am citit comentariul lui underhill cu menta primul gind a fost la cardamom dar deja il mentionase vidal. Eh, asta e… Tot mi-o iau altii inainte in ultima vreme; nu stiu ce se intimpla :).

  7. @underhill: asa-i ca-i nemaipomenit (mini-)gradinaritul asta?
    da, sa uzi menta des, chiar zilnic daca e cald, am observat ca imediat se ‘stringe’ daca n-are apa. eu folosesc si pulverizatorul in ‘gradina’ mea, zilnic, dar nu cind e soarele pe ele, ca sa nu le oparesc. (cred ca tu stii oricum toate astea, dar m-a palit vorbitul pe subiectul asta, ce sa-i fac 🙂

    @TheArrow: cred ca n-ai stare mai mult pentru ca n-ai timp 😦
    daca stiam ca esti pe sirme la ora asta, taceam chitic si te lasam pe tine 😀

  8. Nu, e in primul rind de stare. Nu pot sa ma pling ca n-am timp in weekenduri, spre ex. In ce priveste sirmele, sint pe ele tot timpul in afara de intre 5 am si 1 pm la voi, cind io dorm :). Iar in mintea mea sint pe sirme nonstop :(.

  9. uaaaau!

    eu cresc doar lalele pe balcon anul asta si nu cred ca vor inflori. cele din parcul de la unirea au si inflorit si de-abia au iesit din pamant.
    mi-ai facut pofta sa ma fac iar gradinar 🙂

  10. @2410: dadada, fa-te iar/gradinar! 🙂
    e singura solutie, oricum, io asa cred.

  11. menta nu mai e de mult anuala, ca sa zic asa. daca ramin in pamint betsele alea (si daca n-ai o mama ca a mea, care se crede utila-n toate cele ce sunt pe pamint, si vine sa-mi sape jardiniera!) intregi si nederanjate, dau ani la rind. o sa vezi.
    eu am avut ardei iute din india, adus sub forma de ardei uscat in buzunarul blugilor, si pe care l-am tinut 5 ani. anual si ala 😉 neavind cu cine sa se corceasca (solanaceele se corcesc usor, mai putin rosiile care se autopolenizeaza, n-au nevoie nici macar de o giza), am avut inca o tura de ardei ‘indian’ nascut in romania. acum nu mai am.
    si busuiocul, daca-i ingrijit si fara daunatori, poa’ sa-ti tina doi ani lejer, se face lemnos bine la radacina, chiar fibros, dar da linistit tulpini noi.

    ingrasamint sa le pui! numai pamintul ala, oricit de nou o fi, n-o sa le ajunga.
    sa-ti faci o tentativa de compost, daca nu vrei din alea chimice din magazine.

  12. @April: iaaa, ce vesti bune…

    ingrasamint le pun, dar compost, iertare s-avem, nu fac in casa 😀
    (si pina la urma, tot azot, fosfor si potasiu obtin si din compostul ala, nu?) mi-am luat substral, sper ca-i bun. daca stii, sa-mi zici, te rog.

  13. ai grija sa nu se sufoce, adica sa nu fie prea dese si prea ‘transpirate’. menta se strica imediat daca-i prea multa-ntr-un vas. cind incepe sa dea lastari de 2 metri si frunze mici si gata galbene, rareste-o, adica taie-i din lastarii inalti, cei cu frunze, ca-nseamna ca-i prea deasa.
    oricum, ideea e ca daca vrei sa ai plante aromatice, tunde-le, folosete-le frunzele, ca sa aiba de unde da.

  14. pai, foloshtina de anul trecut, pestisorul pe gratar, nautul, lintea, ciorbicile, cu ce crezi mata ca…? 😀

  15. eh, ma gindeam ca o sa vrei agricultura bio 😉
    substral e bun, mai e unul belgian pe care-l am acasa, nu-l stiu pe nume.

    cind eram kid, in lipsa de NPK la punga, luam piciorutele si alte pielite de la ciuperci, mai ales partea aia care mai aducea a miceliu, si il lasam intr-un vas pe balcon, acoperit c-altfel muream. si mai puneam niste apa si alte ramasite de la bucatarie, numa’ vegetale. le lasam vreo doua zile la macerat, cu niste apa, si turnam treaba aia la plante. cam mirosea, dar aveam niste plante de shapte cotsi. dup-aia am aflat ca faceam agricultura bio.

  16. (adica mi-e mila de ele de mor, da’ le tund, ce sa fac. maninc si pling! 😀 )

  17. pai, agricultura bio… cind ai unde face compostul. io unde sa-l fac, in debara? 😀
    si lasa, ca si agricultura bio tot npk la sticla. acolo insa se interzic substantele anti-daunatori. (eventual fierbi tigari, ca mine 🙂

    hmm… si zi, cu ciuperci si d-alea… na, suna oricum mai tentant decit aia cu gainatul, de pilda 😀

  18. (da stii ca io maninc pielitele de la ciuperci, nu? oh, well… acum tre’ sa ma apuc sa le curat…)

  19. Aaaa, de unde atata rabdare ? Si spatiu. 🙂

  20. @Roxa: stai asa sa masor balconul.
    iaca spatiul: 3,20×1,20 m
    🙂

  21. de unde atita rabdare sa masori balconu’, Vidale?

  22. Hm, poate pozele astea mari mi-au creat impresia asta de… „efect de sera”. =))

  23. @AprilSea: nici io nu stiu…

    @Roxa: a, efectu’ de sera nu-i departe. Balconul e inchis si nu tin in el decit plante. 🙂

  24. te aşteaptă încă o muncă pe degeaba. 🙂 pe blogul meu.

  25. apropo: plantele sunt magnifice. 🙂

  26. domne’, am luat si io aminte la ce scrieti pe aici, si am pus in practica treaba aia cu resturile de la ciuperci; acum sunt in stadiul in care nu mai pot iesi in balcon , din cauza miresmelor de acolo 🙂 mi-e frica sa pun „compostul” asta in pamantul florilor….daca-mi mor? ca si asa sunt cam palide …

  27. pai, n-ar trebui sa moara, palidutele de ele, ca descompunerea aia ar trebui sa le dea tocmai ce le trebuie, adica azot, fosofor, potasiu…
    acuma, ce nu stiu eu e dupa cit timp si in ce cantitate trebuie pus ingrasamintul asta…

  28. da, dar pana ajunge fosforu’ la ele, sa nu moara de duhoare:) o sa le dau cate putin …ca si otrava daca-i cate putina, nu te omoara:)

  29. :))

    io in schimb nu m-am lamurit cu alea doua zile despre care vorbea april… adica mi se pare cam putin pentru o descompunere eficienta. da’ cred ca ar fi mai bine sa revina ea sa ne mai zica o data

  30. da…nici eu nu le-am lasat doar doua zile…de vreo saptamana evit balconul insa azi mi-am luat de dimineatza inima-n dintzi si le-am servit pe „fete”(=plante) cu cate doua linguritze din preparatul minune;o sa va anunt despre rezultate 🙂

  31. pai, sa ne anunti, pliz.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

