help!

Din pamintul de florărie în care mi-am pus diverse, au mai răsărit şi alte… diverse. Pe care nu le cunosc, nu vor să-mi spună cum le cheamă şi-n plus, ticăloasele, sînt atît de frumuşele, că nu-mi vine să le plivesc pur şi simplu. Aşa că, dacă tot convieţuim, aş vrea şi eu să ştiu ce sînt. Poate mă ajută cineva.

– am un fel de mărar 🙂

w-mararul.jpg

– un fel de trifoi 🙂

w-trifoi.jpg

– două franjurate

w-amestecate.jpg

– detaliu cu cea creaţă din mijloc, de mai sus (are tulpina pufoasă):

w-pufoasa.jpg

– şi o pleată curgătoare care cred că în două săptămîni o să acopere planeta:

w-pleata-curgind.jpg

– aici în detaliu:

w-pleata-detaliu.jpg

Aşadar, dacă mă poate ajuta cineva cu numele bălăriilor ăstora, îi mulţumesc anticipat.

23 comentarii

  1. nu stiu balariile ‘mneatale.
    dar zic ca ala care pare marar, ar putea fi chiar marar. ai incerca sa-i rupi un colt de frunza sa vezi ce gust are? n-o sa mori din ea, cu siguranta. de nu e marar, atunci e fleuriceaua aia care creste multa si deasa si face flori ca stelutele, pentru exemplificare mergi in blogul lui exquisite, in antet are o poza cu d-astea multe si inflorite.
    cea ca trifoiul e r.. pfui.. stai ca-mi aduc eu aminte. planta din care se face ceai de ficati, si face un suc galben cind o rupi si care suc e bun la tratat negi si alte probleme de piele, rani urite, etc. face o tija cu flori galbene si creste pe linga garduri, in general se zice ca apare in casa atunci cind e nevoie de ea pentru ficatul cuiva, se face ceai dar nu foarte concentrat ca-i toxic si se ia doua lingurite la nu-sh cite ore, tot d-aia. e toxic in cantitati mari, dar face foarte bine cind e nevoie de ea. of. ce lipsus am.. RRrrrrr.. (mai scriu aici si-mi aduc aminte) MI-AM ADUS: rostopasca! asa.
    dintre alea cu marginile in franjuri, aia cu franjuri mai mari (nu aia cu franjuri desi), aia cu frunza ca cea de ridichie, are sanse mari sa fie chiar ridichie, well.. de nu, rucola e sigur. si asta se pune la salata, deci as cultiva-o. cea cu frunza foarte franjurata nu-sh de care-i, deci poa’ sa nu mai fie. garantat nu pierzi nimica.
    iar aia care-o sa umple lumea in doua saptamini e tot o balarie fara importanta, se da la ratse, cine are, pentru pisici nu prezinta importanta, o sa infloreasca marunt si galbui-alburiu-vinetiu si o sa-nceapa sa se usuce.

    multsamita?

  2. nu cred ca-i rostopasca, m-am dat pe net si nu seamana :((
    si rucola ma cam indoiesc ca rasare din pamintul meu de la florarie 😀
    da’ ma duc sa gust mararul!
    (oricum insa, utile sau nu, nu ma-ndur sa le scot, ca-s frumusele, le las acolo, de s-or usca, s-or usca, o sa am mai mult loc pentru leustean.)

    sar’na frumos.

    (p.s.: am gustat ‘mararul’. e amar ca pelinul, al naibii :))

  3. mai, de restu nu te pot lamuri, da din prima poza, langa mararu ala impostor, putin in spate, micut si cu frunza aproape rotunda, as zice ca ai un busuioc… vei daca miroase 🙂

  4. @Stejara: ala chiar e busuioc, cu amendamentul ca e plantat de mine, nu rasarit de capul lui. 🙂

  5. ooo, ei pai atunci… i did my best 🙂

  6. @Stejara: da, da, l-ai vazut bine!

  7. ntz, rucola nu e sigur

    aia ultima imi aminteste de rozmarin, dar parca rozmarinul nu e chiar asa bogat ca o pleata si nici chiar asa verde, ci are o tenta argintie, deci nici rozmarin nu cred ca e

  8. stati asa, sa ne-ntelegem: busuioace, rozmarine, maghirane, oregano si alte d-astea de pus prin haleala sint puse de mina mea si neconfundabile cu balariile, io pe astea de la urma nu le cunosc si ma rodea curiozitatea daca au nume 😀
    (optzecea, am un rozmarin verde de pica acuarelele-n cap de necaz 😀 )

  9. in general, treaba plantelor care sunt in categoria balarii e sa creasca mai repede si mai labartsat ca planta cultivata, cu radacini mai serioase, frunze mai mari sau lastari mai stufosi. ca sa-si faca loc in lume, cresc repede si se-nmultesc la fel, iar daca-s rupte de la suprafata solului se refac. in cresterea lor rapida iau si nutrientii din sol, ca deh, sunt primele la hrana.
    preferabil e sa le reduci numarul de frunze, ca sa-ti creasca si ce-ai plantat tu acolo cu minutsele alea doua. ca nu vrei sa ai un busuioc debil si intirziat, din pricina c-ai asteptat sa vezi cum infloresc buruienile. parerea mea.

    mie mi-a aparut petunie si sunatoare din pamint luat din obor.

  10. @AprilSea: iaaa… nu ma mai joc! mie de ce nu mi-au aparut d-alea?
    altminteri, buruienile astea le-am cam izolat de restul in ghivece separate, iti imaginezi? :)))) a mai ramas pe ici, pe colo, cite un busuioc linga ‘trifoi’, de pilda, dar tre’ sa mai iau un rind de ghivece ca sa le salvez si pe alea, deocamdata sa mai sufere oleaca, precum otelul comunist.

  11. Vidalule, habar nu am ce sunt, dar sunt frumoase tare, măi! Să ai grijă de ele, şi să ne mai spui şi nouă din când în când cum o duc 🙂

  12. morcov, pătrunjel, pelin şi graşniţă :))
    revenons a nos moutons, la un prim ochi să zicem aşa (şi cauţi tu pe net, să infirmi/confirmi, bitte):
    consolida regalis, hepatica transsilvanica, achillea millefolium şi asperula odorata – la mari plezneli şi primul ochi, cum dziceam. ar fi de scobit. lobata aia mai măricică nu ştiu ce e…
    iete, ce mai trivia ne dai 🙂
    hai ca vă dau şi eu una cu o pasere.

  13. @DeMaio: este ca-s dragute? ca de-aia nu ma-ndur de ele, desi imi ocupa doua ghivece si-o jardiniera, in pirlitul meu de balcon… da’ lasa, ca o sa pun poze si cu ‘titularele’ 😀

    @mack: valeu, ma duc sa cercetez! 🙂

  14. frumos aranjament, si suntem abia in martie. si eu ma gandeam sa plantez, dar prin aprilie-mai, ca tre’ sa-mi reconstruiesc casa mai intai. si am niste seminte amestecate intr-o punguta, din care ar trebui sa iasa si cimbru si menta si dovlecei, plus alte chestii de care nu-mi mai aduc aminte. o sa pot eu sa scot dovlecei in balcon. e oare posibil? 🙂 anul trecut am avut o planta agatatoare care pe de o parte a iesit din balcon si si-a vazut de treburile sale, iar pe de alta parte a navalit in casa. foarte draguta ea, doar ca avea nevoie de multa apa.

    p.s. nu, n-am nicio idee in legatura cu balariile, am intrat doar ca sa-mi bat gura 🙂

  15. @underhill: da’ stii ca toata lumea e binevenita sa-si bata gura pe blogul meu indiferend daca ontopic sau offtopic! 🙂
    le merge bine fiindca am inchis balconul cu hulitul termopan 😀 cind erau pe strada 9 grade, la mine in balcon trecea de 22-24, asa ca au dat buzna toate din pamint.
    (legume n-am incercat, doar plante aromatice; am balconul prea miiiiic… :(((( )

  16. @mack: hai mai ca nici urma de codita soricelului prin vasul omului 🙂

  17. mha nu stiu ce sunt, dar le are si bunica’mea.Ei i’a rasarit si un fel de mar cu mere mici.Eu’s prea criminala, leam ucis din pruncie 😦 ca nu aveau loc Adevaratele Plante de ele…

  18. daca nu ma insel, planta aia care seamana cu mararul e un fel de feriga, sau face parte din familia asta. Avea si mama cand eram eu mai kinder. Am cautat pe net dar n`am gasit prea multe. exista 4 tipuri de ferigi: psilofitate, licopodiate, equisetate, filicate/polipodiate. Nu gasesc poze cu ele, dar daca ai vreun atlas botanic.. sigur apar pe acolo.

  19. La cum vad in prima poza seamana mai degraba cu un fel de asparagus

  20. mmm… m-ai facut de-am cautat pe net si n-am gasit sa semene cu vreun soi de asparagus.

  21. Imi pare sincer rau nu sunt un expert, dar asa mi s-a parut mie.

  22. da’ ce bine-ar fi fost sa fie asparagus… 🙂

  23. cred ca am mai vazut asa ceva pe la firmele care vand flori,ma gandesc ca e ceva decorativ


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

