irak, kosovo, afganistan si taxa pe poluare

citesc în cartea ignoranţei că albinele sînt primele care s-au prins că pămîntul e rotund.
Albinele şi-au perfecţionat un limbaj complex pentru a-şi transmite una alteia locul unde se află cel mai bun nectar, folosind soarele ca punct de reper. Într-un mod cu totul uluitor, ele pot să facă acest lucru şi în zilele mohorâte, ca şi în timpul nopţii, calculând poziţia soarelui din cealaltă parte a lumii. Asta înseamnă că pot să afle şi să stocheze informaţii în ciuda faptului că au un creier de 1,5 milioane de ori mai mic decât al nostru.
(…)
În micul lor computer cerebral, albinele au o „hartă“ a mişcărilor soarelui pe cer pe parcursul a 24 de ore, pe care o pot modifica rapid în funcţie de condiţiile locale – ele hotărăsc locul unde vor zbura în mai puţin de cinci secunde.‘ 
 
despre toate lucrurile astea mi-am amintit recent cînd, sforţîndu-mi o mare parte dintre cei aproape două sute de miliarde de neuroni, am încercat timp de două minute să mă hotărăsc dacă să iau de pe raft gemul de cireşe sau jeleul de capşune.
10 comentarii

  1. si ai ales jeleul de capsune? 🙂

  2. minunat titlu.

  3. In primul rand sunt prea multi neuroni, pierzi cam doua – trei mii pe zi in al doilea rand…Crezi in fotosinteza la albine?:)
    Imi place ce ai scris:)Sper ssa nu apara o noua boala…Clorofila la oamenii negrii:)

  4. @sdfrancisk: cica nu-i pierdem, doar intra intr-o staza din care, cel putin teoretic, ar putea fi resuscitati…
    eu oricum ii numar pe toti ai mei, oricum or fi, morti sau… stunned 😀

  5. Poate metastaza…nu te mai poti intoarce pe cealalta parte sa vezi cati au murit…Caci trebuie cineva sa iti tina plosca:))))Si acel cineva sigur asteapta de la tine…testament…chestii de-astea:)Deci o groaza de neuroni se duc pe apa sambetei…:)Sau a duminicii:)Important e sa ne resuscitam singuri…De noi depinde…moartea clinica:)

  6. de-aia nu detin eu decit calculatoare si pisici. problema testamentului e rezolvata din start.

  7. desigur, nu m-am putut hotari. le-am luat pe amindoua.

  8. nu. eu cred c-ai luat pina la urma pelteaua de gutui, pe care-ai turnat-o peste pasta de naut fiert. pentru ca oricum nu asta voiai sa faci.

    citeodata cred c-avem prea multi neuroni. si toti obositi.

  9. @april: desigur, eu voiam sa fac dulceata de coacaze, ceea ce am si facut de altfel, din coacaze uscate, la punga, de la plafar. culmea e ca a iesit foarte buna. desi a fost prima dulceata din viata mea. ma pregatesc de dulceata de visine – de asemenea uscate – si de fructe de padure – congelate.
    nimic proaspat la orizont.

  10. humans ain’t got nothing on us, bees!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

