insemnare cu multiple dedicatii

societatea lor consideră că diviziunea pe sexe este inferioară. ei sînt o rasă humanoidă fără caractere diferenţiate sexual. au fost cîndva bărbaţi şi femei, dar au evoluat (sic!) pînă la stadiul neutru. din cînd în cînd printre ei se nasc indivizi cu puternice înclinaţii spre un anume sex. aceia sînt bolnavi, desigur. sistemul îi arestează, are loc un proces menit să demonstreze valabilitatea acuzaţiei de apartenenţă la un gen, apoi vinovaţilor li se aplică o metodă de vindecare infailibilă, după care neutrul recuperat se întoarce în sînul comunităţii, cu un zîmbet larg pe faţă şi fericirea de a fi normal în suflet.
(a nu se citi ‘normal în suflet’)
 
o vinovată dată în fapt este arestată şi apare în faţa judecătorului. i se impută apartenenţa la genul feminin. ea refuză să recunoască faptul că ar fi anormală. aşa s-a născut şi nu e singura. situaţia ei i se pare pur şi simplu o altă formă a normalităţii. refuză să fie supusă ‘tratamentului’ care să o transforme în genul neutru. şi îl/o întreabă pe judecător/oare:
ce te face să crezi că poţi dicta cum se iubesc alţi oameni?
 
(star trek, seria a cincea)
18 comentarii

  1. fainutz episod, as zice.

    (uf. ieri l-am vazut pe ryker intr-un rol de fix 1 secunda. un fel de indiana idiot jones pe hbo. trist)

  2. star trek? dar sefeul asta nu era numai despre nave spatiale si robotei? mai, ai dracu!
    interesant episod. vorbitul in oglinda, inmultirea cu minus 1…

  3. Hehehe, episodul din aceasta seara din Star Trek de pe AXN Sci-fi poate fi usor interpretat ca un mesaj pentru acceptarea in societate a homosexualilor. Vorba lui michael: (oglinda, x(-1) )

  4. Toto io, cu o precizare: in acel episod au fost neutralizati 😀

  5. chiar asa, de ce? cu ce drept?

  6. Acum, să nu fiu socotit rău sau opac la "diversitate", dar până la urmă, devine sau nu obligatorie? 🙂

  7. @alexedi: l-am mai remarcat si eu pe bietul ryker retrogradat la roluri de-o soapta. not nice. 😦

    @michael: ba da, ba da, sefeul este despre nave spatiale si robotei, atit. dar chiar si alea, daca sint bine scrise, nu mai sint sf, sint ‘pretexte pentru literatura’. 😀

    @alk: iata…

    @greenfield: o intrebare foarte buna. inca nu s-a raspuns la ea.

    @demaio: nunu, nimeni nu te socoteste opac la diversitate. nici vorba de-asa ceva. 😀

  8. 😀 !!! bine… bine… bine… OK! :)))
    I’ve got the message!

  9. =))
    Bănuiam eu ceva, dar nu eram sigur 🙂

  10. cu toate acelea, citeodata, ca acum de exemplu, imi e foarte tare dor de el

  11. plin de intelepciune star trekul asta, ce sa zic…e doar seria 5 asa? sau in general?

    p.s. weblog-ul asta are o placere fantastica de a imi zice ca nu bag corect codul prima oara, indiferent cat de corect il bag…:P e ca o dacie asa, nu merge niciodata la prima cheie

  12. asa si-a pus el in cap, din principiu, sa nu ne dea dreptate niciodata din prima.

  13. absolut minunat. acum m-am apucat si eu de ea. astept sa iti faci timp, pt ca vad ca incepe interesant. apropo, sper ca ai editia cea mai noua, cea cu explicatiile dinaintea prefatei originale.

  14. au! nu stiu!
    adica am doua prefete: una "Prefata", simplu, iar urmatoarea, "Prefata la editia necartonata".
    oare prefata simpla sa fie explicatiile alea?

  15. complet off-topic: am pus mana pe The God Delusion, de Richard Dawkins. Daca o prinzi cumva, crede-ma, vrei sa o citesti. Asta daca nu cumva ai citit-o si vorbesc aici in gol 🙂

  16. am pus mina pe ea la tirg, a tradus-o curtea veche, da’ inca n-am apucat. 🙂
    ceea ce nu inseamna ca vorbesti vreodata in gol aici!

  17. nu stiu ce sa zic. cea la care ma refer eu este un fel de raspuns adresat criticilor pe care cartea le-a primit de la prima editie incoace.E interesant sa ii vezi raspunsurile.

    Ca nota de subsol, tocmai am ajuns la pagina unde are un citat din Gore Vidal. ia de vezi coincidenta :))

  18. hirtoapele universului 😀


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

