pubela cu degete de la spitalul pantelimon

tîmplarul meu şi-a tăiat mîna
stîngă cu ferăstrăul electric. şi-a retezat prima falangă
de la degetul mare, apoi, ca să fie treaba oablă, tăietura a
coborît prin palmă pînă pe la mijlocul antebraţului.
cum era mai aproape de spitalul pantelimon decît de orice
altceva s-a dus acolo, la secţia urgenţe. un nene s-a uitat la mîna
însîngerată şi i-a zis unei tanti să-i facă un
calmant şi un antitetanos. tanti i-a făcut calmantul în bucă,
iar pentru antitetanos i-a zis: ‘suflecă-ţi mîneca
(de la dreapta). tîmplarul meu s-a uitat la ea pătrat şi a
întrebat-o cu ce să şi-o suflece. tanti n-a ştiut să-i
răspundă şi, fiindcă nu era să-i suflece ea mîneca, a
renunţat să-i mai facă antitetanosul.
apoi tanti l-a curăţat cu rivanol şi
l-a bandajat. nenea i-a dat o reţetă de oxacilină şi i-a zis să
se ducă acasă, să-şi pună gheaţă şi să vină iar a doua zi
la pansat.
şi degetul meu?‘ a întrebat
tîmplarul nelămurit. ‘ce-i cu degetul?‘ ‘nu mi-l
puneţi la loc?
nenea s-a uitat la deget şi a zis că
nu poate să i-l pună la loc. ‘şi-atunci, ce fac cu el? îl
arunc la gunoi?’
nenea, băiat de treabă, l-a luat el
şi l-a aruncat la gunoi. ‘şi peste o săptămînă să vii
să te operez. că acum nu pot, e prea umflată mîna.
(vidal presupune că nenea era de fapt
dentist şi confundase degetul retezat cu o măsea umflată, de care
ştim cu toţii că nenea dentistul nu se atinge pînă nu se
dezumflă.)
tîmplarul meu s-a dus acasă, la
fel de nelămurit.
acasă, bandajele au prins a i se
înroşi. pe sub ele, chestie ciudată, erau nişte vase de
sînge secţionate. desigur, degetul fără o falangă
comportîndu-se precum o măsea, vasele de sînge ar fi
trebuit să se comporte precum regina-nopţii dimineaţa, adică să
se închidă singure.
cum bandajele se făcuseră de un
minunat roşu-aprins, mîndra tîmplarului, femeie cu capul
pe umeri, l-a luat pe tîmplar de aripa bună şi l-a cărat la
spitalul de urgenţă.
la spitalul de urgenţă, tîmplarul
le-a spus asistentelor de la camera de gardă ce manevrase el cu
ferăstrăul, că mai fusese la un doctor şi că doctorul i-a
aruncat degetul la gunoi şi l-a trimis acasă.
nu cumva ai fost la pantelimon?
l-au întrebat ele. cum el a zis da, ele au dat din cap şi-au
concluzionat: ‘încă unul‘.
cam într-o oră, toată urgenţa
ştia că ‘iar a venit unul de la pantelimon căruia i-au aruncat
degetele la gunoi
‘.

29 comentarii

  1. mandra tamplarului trebuia de prima data sa mearga cu el(sau altcineva)
    in spitalele noastre ranitul e bine sa aiba pe unu’ sanatos langa el care sa "lupte" pt el.
    tipa care a renuntat la vaccin precis era studenta,eu cred ca e o mare prostie ca se introduc studentii aici

    cei care ajung la urgenta sunt "carne de tun" (in romania)

  2. omul n-avea bani nici de spitalizare (lucra fara carte de munca…), daramite de judecati. 😦 noroc ca dincolo a-ncaput pe niste miini bune si conduse de capete rationale, care l-au operat urgent (ca murea singerind) si l-au… fofilat cu doua zile de spitalizare)

  3. ai inceput sa scrii povesti de groaza?!
    chiar e real?

  4. directia spitalului Pantelimon stie de tomberonul respectiv ?
    poate ca ar trebui ca mandra tamplarului tau s-o informeze.
    in scris si cu numar de ordine pe scrisoarea respectiva.

  5. eu oricum nu inteleg de ce nu e nimeni informat oficial, dupa ce, din cite vad, situatia e deja de notorietate…
    dar pina la deget si pubela, cum s-a putut sa fie trimis acasa cu un simplu bandaj un om cu degetul taiat. in ce ‘manual de medicina’ din lumea asta nu se sutureaza o astfel de plaga, tocmai ca sa nu-ti moara insul singerind ca un porc?

  6. parol!

  7. Eu continui (sau poate ma incapatinez) sa nu pricep cum e posibil sa fie tratat in halul asta cineva in asa situatie disperata. Si ca si cum asta nu e de ajuns, nimeni acolo sus (si nu ma refer la divinitate 🙂 nu ia nici o masura iar cretinii continua sa practice medicina. La meserii in care greselile sau nesimtirea nu au consecinte atit de drastice pe pielea altora, mai treaca-mearga. DAR IN MEDICINA?

    That said, intr-adevar, marea majoritate a prietenilor care au avut contact cu Spitalul de Urgenta au fost cel putin multumiti de cum au fost tratati; si eu la fel. O oaza de normalitate, se pare.

  8. da, dar bine zis: oaza…

  9. Mey Vidal, eu am avut experiente placute
    la Pantelimon!! Vezi daca plecai din Capitala:)))

  10. bine macar ca ne-ai spus si noua povestea trista a tamplarului… asa macar noi vom evita Spitalul groazei.

  11. evident, in manualul scris de omul nostru cu pretentii de doctor.
    sau te pomeni ca e felcer si umbla undercover ?

  12. Am vazut aseara articolul si m-am ingrozit. Acum ce sa zic, sotul meu a fost operat acolo, acum doi ani si e bine mersi. Depinde peste cine nimeresti, sau daca te baga cineva in seama, asta-i esenta in spitalele romanesti. Eu am o vorba: sa te fereasca Dumnezeu sa fii bolnav si sarac, in ziua de azi, in spitalele romanesti.
    Oricum cel mai ciudat spital ramane Fundeni. Acolo, daca nu te "zbati", nu se uita nimeni la tine, e ca si cum n-ai exista.

  13. Birrr! Groaznic. Uite-asa ajunge omu’ credincios. Dupa o poveste ca asta iti vine sa te rogi la toti zeii din Atlasu’ Religios in ordine alfabetica sa te pazeasca sa nu ajungi pe mina unir cirpaci sadici ca aia.
    Daca ar avea omul ala timp si bani de cheltuit, chiar c-ar trebui sa-i dea in judecata si sa-i puna sa plateasca si cu izmenele de pe ei pentru suferinta provocata. Data viitoare, in caz ca nu-si pierd dreptul de practica, PRECIS ar fi mai atenti cu degetele si organele clientilor.

  14. mindra timplarului nu era cu timplarul cind s-a intimplat. altcineva-ul care l-a dus a gindit, ca omul normal in orasul bucuresti, ca mai bine il duce in zece minute la urgenta spitalului pantelimon decit in doua ore la floreasca. (mai bine-l ducea in doua ore la floreasca…)

    "tipa care a renuntat la vaccin precis era studenta"
    si doctorul care-a renuntat la deget tot student o fi fost? 😀

    depinde la care urgenta. la urgenta-urgenta (spitalul de urgenta) l-au tratat excelent. si nici spaga n-a dat, daca-ti poti inchipui…

  15. gizas! vidal, am simtit furnicaturi prin piele cand am citit asta. omul ala nu da in judecata spitalul? cred ca are sanse mari sa castige niste bani, daca pentru deget e prea tarziu.

  16. acolo a dat peste profesionisti

    trebuia sa tina deshtu’ in gheata cred

    eu am dus pe unu’ cu degetul taiat la urgenta intr-un orasel mai mic (aiud sau blaj)noaptea si l-a cusut f frumos un ginecolog (era de garda)

  17. bravo ginecologului, om priceput la despicaturi, iata. (pardon, sa ma scuzati)
    acela era un profesionist, astalalt probabil era frate cu un anume rezident de la urgenta care vorbea de ‘muschiul ridicator al penisului’…

  18. Hm, go see Sicko al lui Michael Moore. Incepe tot cu degete taiate, la un spital american.

  19. da, did, exact asa cum spui! 😦

    DeMaio, stai linistit – e clar ca prima (daca nu si-a doua, si-a treia…) reactie e sa intrebi daca-i adevarat asa ceva. am scris-o eu mai la misto, dar…

  20. Atunci, dat fiind că oricum murim cândva, este de preferat să nu avem foarte des nevoie de doctori. Încep să cred că ne pot ajuta să reglăm conturile ceva mai repede decât ne dorim.
    La naiba.

  21. unii dintre ei, da. (am precizat in text oarece lucruri despre cum a fost tratat la floreasca)

  22. Da. Corect. Uite că trecusem cu vederea lucrul acesta.

  23. pai, e de mentionat. nu doar ca n-a platit nici un leu spaga, dar l-au tratat cu toata atentia, si fizic, si psihologic, imagineaza-ti…

  24. Cred că se poate da petrecere pentru asta.

  25. saracul om 😦

  26. Dumnezeule mare!
    Sigur este real ce spui? Adică, nu, să nu crezi că am vreo clipă intenţia de a-mi închipui că nu ar fi, dar nu am forţa să accept că se poate întâmpla aşa ceva.

  27. Doamne cate se intampla in spitalele romanesti ! si sunt sigura ca acesta nu e singurul spital unde se intampla minunatii d-astea … asta e Romania , nu? daca am putea , cred ca am pleca toti de aici …

  28. Buna, am o problema, in urma cu un an am avut accident de motocicleta, mi-am rupt ambele maini, am fost la urgenta, cum s-au purtat cu mine pe salvare…nu mai zic nimic, doar ca m-au adus intr-o stare de am inceput sa strig la tanti aia neatenta, parca eram o papusa gomflabila, mi le-a pus in ghips la urgenta,a 3 zi am mers inapoi ca incepuse sa se desumbfle mainile si normal ca ghipsu era larg, pe acolo am dat tot de niste animale de doctori, a venit unu la intamplare pus de altu sa imi dea jos ghipsu pus de 2 zile si zic , aveti grija ca ma doare, mai incet va rog, el lucra parca ar desface niste conserve, dupa care nenea zice ” vrei sa te las asa sa mergi acasa?” pffff, ma gandeam lasa ca ne mai intalnim noi, mana stanga mi-au pus-o a doua oara in ghips dupa 3 zile ca era prea grav sarita, dar mana dreapta nu au avut treaba cu ea, a zis nenea doctor cand eram pe masa de operatie , catre un alt doctor, mana dreapta mai e cum mai e dar mana stanga nu imi place deloc, ok stau in spital 3 zile, numa yo stiu ce am tras, merg acasa, dupa 2 zile iar merg ca deja chiar mi s-a desumflat mana dreapta si era chiar larg ghipsul, zic la nenea doctor uitati ca e larg ghipsu si ma cam deranjeaza, zice ”lasa ca nu are nimic” , acuma nu mai inteleg, ghipsu trebuie sa tina mana sau mana sa aiba grija de ghips, am stat asa 3 luni, dupa 3 luni merg sa imi dea ghipsu jos, nu reusesc cu cati erau la coada am stat toata ziua degeaba, merg acasa si il dau jos, mi se pareau ca nu sunt bine puse amandoua, dar stanga era bine, am observat mai tarziu, am fost apoi la spital, am facut filme, stanga e perfecta, dreapta nu, zice o tanti acolo ca o sa imi puna dom doctor un suport (nu mai retin exact numele’) ca ea a vazut filmu si a zis si ea ca nu e bine dreapta, ok… mai astept la coada, ii zic la prietena mea sa intrebe ea pe doctoru ce a iesit mai inainte sa ii arate filmu sa vada ce zice, a zis omu ca nu e bine dreapta, trebuie pusa, ok vine domnu doctor care trebuia sa ma consulte si zice ca e bine, ba nu e bine domnu doctor uitati cum se vede, ba e bine ti se pare de la pozitia din ghips se vede asa dar e bine.Uite crema asta sa te dai si sa faci miscari de 10 ori pe zi cate 10 minute, ok azi inca nu pot sa fac cu dreapta ce pot cu stanga, cu toate ca stanga era mai grav, plus ca e vizibila dreapta ca nu e pusa bine, fracturile sunt incheieturile la pumni, as putea sa dau in judecata spitalu? acuma ca e un an? prietena mea a fost tot timpul cu mine in spital, de fapt cu ea am si avut accidentul iar ea nu a patit nimic pentru ca am protejat-o, ea a avut grija de mine tot timpul, ea e martora la tot ce s-a intamplat. Multumesc.

  29. Ma apuc intr-o seara sa fac niste surcele ptr gratar din niste sipci. Eram la curte la ai mei batrani,beam un sprit. Am subtiat o sipca,si cand am vrut sa fac una din ele mai subtire,mi-am taiat cu toporul buricul degetului mare de la mana stanga. Am fugit repede la Pantelimon,era cel mai aproape,buricul mai statea intr-o ata, ce sa zic,arata rau de tot. Intru la camera de garda,ai spun tipei ce si cum,imi cere buletinul,si ma trimite,,repede,, la camera 4. Intru acolo,si ma intampina un medic stagiar cred. Se uita tipul la deget,si im spune sa ma asez pe targa aia de urgente. Bag mana in buzunar si scot 50 de roni si ai pun pe birou,si ma indrept pe urma spre ,,pat,,. Ai spun,, baga prietene o ata intr-un ac si coase buricul la loc,, Imi spune ca nu se mai poate. Ma curata cu apa oxigenata,cu betadine,ma panseaza si imi spune sa merg la birou sa imi scrie o reteta cu antibiotice. Ma duc la birou si ai spun,,frate 500 de mii astia erau ptr tine,dar daca nu mi-ai cusut buricul la loc,ti iau inapoi. A belit ochii la mine in timp ce luam bancnota si o bagam la loc in buzunar. Astia de la Pantelimon,sunt niste cretini. Si iata cum stau acum sa se vindece degetul,si s-au facut 2 saptamani. Acum e mai bine,se vede ca se vindeca,se vede ca prinde piele si contur.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

