tetsubin cu arare

în sfîrşit am pus mîna pe el! un tetsubin cu arare! adică un ceainic de fontă cu ornamentaţii multe, mărunte şi rotunde  
 

  

e adevărat că în lipsă de cha-gama o să fierb apa tot în ibricul de inox cu mîner de plastic, dar oricum n-aveam vatră în mijlocul bucătăriei, deci de cha-gama mă pot lipsi.

am stat pînă la cinci dimineaţa să caut pe net kane şi kanjiuri încercînd să mă dumiresc ce scrie pe curul lui de tetsubin. am descifrat fonta, bolul şi grupul ‘no’ , mi-am instalat suportul pentru japoneză şi rezultatul a fost că pe orice layout şi language m-aş afla de atunci, nero burning îmi afişează meniul în japo…
a, şi noul backslash din meniul folderelor e un yen.   
vidal uşurel năucit.

  
(tips&tricks: dacă te strînge rău să iei un tetsubin cu 260 de lei de la cărtureşti poţi să-l iei cu 75 de lei de la sofia.)

27 comentarii

  1. cre’ ca am depistat bug-ul si l-am pliciuit. 😀

  2. Ei, aşa da! Să-ţi trăiască, că frumos e, ţucă-l tata.

  3. Sa-ti traiasca!

  4. adica.. sa-l folosesti sanatos!

  5. si voi sa-mi traiti, ca-mi trebuiti. 😀

  6. Doamne Vidal 😮 am crezut ca ai scris text dinala in care cuvintele au literele incurcate intre ele – doar prima si ultima la locul lor.

    Pune si tu de acum subtitlu: retardatii sunt invitati sa se uite doar la poze. :))

    [ mi-ai dat idee de un cadou pt muma mea, in rest n-am inteles nimic ]

    Dar sa traim cu totii! 😀

  7. profit de ocazie sa-ti salut un cititor, si anume stingo, la el pe blog e la fel de complicat sa las un comentariu ca si la tine sa inteleg ceva din insemnare. :))

    great minds..

    [poti sa stergi comm asta, dar numai dupa ce te-ai asigurat ca stingo a receptionat mesajul :>]

  8. si dac ail pui pe foc ce se intampla? ai aflat cumva?

  9. Recepţionat mesaj. Ei hai că n-o fi aşa de greu.

  10. nu-nteleg… daca-i de fonta de ce nu are voie pe foc? pe ce se pune? cum fierbe ceaiul? ce material are in interior? are alt gust ceaiul intr-un tetsubin? si chiar nu o sa il folosesti????

  11. care şi anume nici nu vreau să mă gîndesc ce se va întîmpla la întîlnirea dintre tetsubin şi Maestrul Ibricelor Uitate… ;))

  12. @Lullaby: ba, il folosesc deja la greu, doar ca nu fierb in el. in el pun doar ceaiul si torn apa fiarta. de fapt apa se fierbe intr-un vas fara cioc, cha-gama/chagama (sau kama), din care se toarna apa fiarta folosindu-se un fel de lingura cu coada lunga al carei nume imi scapa in momentul asta. (chagama n-am… deocamdata :)) de-aia am zis de ibricul de inox.)
    sincer vorbind, nu stiu daca tetsubinul pateste sau nu ceva pus direct pe foc, dar n-am de gind sa risc.
    si, da, ceaiul baut din tetsubin are alt gust, mai ales cu timpul. cica_capata si proprietati terapeutice, dupa ce ceaiul incepe sa interactioneze chimic cu interiorul lui. nu stiu daca asta o sa ma vindece vreodata :)))) dar macar imi fac damblaua.

  13. Aoleu în loc de mini-avalanşa de emoticoane preferam o poză cu ceainicul minune… Te iert fiindcă te-a luat entuziasmul.

    PS: Ascult Angela Similea în timp ce jumătate de Bucureşti e la Muse. Lol.

  14. @mack: …este si motivul pentru care tetsubin nu va pupa foc! :))

    @uv: cica nu se pune direct pe foc – si nici nu voi experimenta sa vad ce pateste 😀

    @d: panterozo, io pricep ca nu pricepi, da’ aia cu ‘vidal usor naucit’ ai sarit-o? :)))))) adica la coada la nepriceperi se sta de cu sara pina dimineata, iata!

  15. ma apuca nervii cu weblogul. bineinteles ca AM PUS o poza cu ceainicul. ba chiar a rezistat acolo si dupa ce am dat logout, ca sa vad acum ca nu mai e!
    :((((

  16. ei, prea vag, din pacate. nu ma incumet.

    inca. 🙂

    deocamdata nu urmaresc sa reproduc o ceremonie, ci doar sa obtin o bucurie personala din obiecte atit de straine de cultura mea, dar care, in mod straniu, ma atrag irezistibil.
    cred ca sint foarte multe de invatat despre ceremonia ceaiului si nu numai despre ea ca sa poti beneficia de ea cu adevarat, iar in momentul asta pur si simplu nu am timp destul. astept sa vina vremea aceea de acalmie.
    si intre timp ma bucur foarte tare cind intra cineva pe blogul meu si comenteaza "ce frumoooos"…
    🙂

  17. lingurita = chashaku

  18. @m: nu cred ca poti sa muti apa din ceva in altceva cu chashaku :))

  19. ce frumoooos!
    ca sa te mai bucuri o data:)
    si eu tot imi doresc demult unu’ dar stiu ca ma mut si nu mai imi iau nimic.

  20. @uv: ma mai bucur o data! :))

  21. am gasit, in fine! hishaku ii zice la lingura aia!

  22. 😀 ce frumoooos
    cunosti ceremonia ceaiului?

  23. vidale vidale.. asha-tsi trebuie ca te minca undeva si nu putusi rezista pin’ sa dai umililor mei ochi voie sa citeasca ce zice pe curu’ lu’ tetsubin.
    acuma na, sa te chinui cu fonturi japaneze!!!

  24. @april: pai, daca nu putui rezista nici pin’ la ziua, ca ma apucara ore mici fugarind kane pe net… :)))

  25. Exotisme 🙂 Esenţa ceremoniei ceaiului nu stă în chagama (orişicum, dacă îţi iei cha gama îţi mai trebuie după aia şi un hişaku; chiar, de ce trebuie să transpunem japoneza folosind sh în loc de ş, sau ts în loc de ţ, că nu suntem engleji?) nici în teţubin, ci în perfecţiunea detaliilor. Pentru a înţelege cu adevărat Calea lui Cea No Iu, trebuie să îndepărtezi orice gând exotic, căci alteritatea nu este o calitate intrinsescă a nimănui, ori Cea No Iu înseamnă o exacerbare a unor calităţi intrinseci. Exotismul este un vis, înţeleptul (maestrul de Cea No Iu, de ex.) nu-şi visează viaţa, nici când merge la baie.

    Ci dumneata, Lăcustă, perseverează.

  26. pe mine m-a invatat mama ca perseverare diabolicum. 😀

  27. gata? nu mai primesc iluminare? atit a fost?

    eu nu ma ocup cu transliteratii (nici cu aproximari fonetice) din limbi pe care nu le cunosc. iar pe engleza nu ma pot baza ca-mi reproduce corect sunetul original – am observat asta la niste cuvinte din idis, de pilda.
    asadar, cine stie japoneza e invitat sa romanizeze tetsubinul si orice altceva. si dupa aia sa-mi comunice, daca are bunavointa.
    intre timp, eu votez cu fluturele… 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

