leapsa pe gatite, pozate si mincate

am primit un fel de leapşă-concurs de la kolonelul şi am trîntit cîteva chestii simple, care nu necesită talent (pe care nu-l am) şi nici mult timp (pe care n-am chef să-l petrec în bucătărie).
 
 
jos, în mijloc, sînt pulpe de pui prăjite pe grătarul din cuptor, că altul n-am. în dreapta, dat într-un clocot şi prăjit oleacă în tigaie, e sparanghel-frate-cît-poa’-să-fie-de-bun!, iar în stînga e ‘floşcotină’, adică ardei şi roşii coapte pe acelaşi grătar din cuptor plus usturoi zdrobit plus sare plus piper plus nişte ulei de măsline plus nişte busuioc grecesc proaspăt, pe care-l aveţi în poza de mai jos – ăla din prim-plan, adică primul din dreapta, că după el e rozmarin şi-n planu’ trei e salvie. sînt ude că ploua afară, acum a stat, le duc înapoi.
 

 
 la alegere, în loc de floşcotină, salată de sezon:
 
 
desert n-am făcut azi, am făcut alaltăieri:
 
 
  

 
 
astea-s după o reţetă căreia-i zice ‘cornuleţe’… mă rog, mie nu mi-a ieşit nici unul mai mic de-o palmă…
cui nu-i convine, să guste din asta, mai veche, care se cheamă ‘dinţi de negru’:
 
 
iar la final, ca să ne şi veselim niţel, ăsta a fost tortuleţul pe care l-am făcut (într-o oală de ciorbă…) pentru revelion. la fel de ‘arătos’ ca şi dinţii cariaţi de mai sus. ca să vă faceţi o idee de mărime, vă zic că tava de sub el, de sub tort adică, are 35 de centimetri în diametru:
 
 
gata. 
37 comentarii

  1. whaaaaaa… ma duc sa-mi schimb tricoiul, ca tot m-am umplut de saliva…

  2. Si eu sa mai am curaj sa mai pun mazarea mea cu un chintal de marar? :))
    Oare asparagusul ala se poate primi si pe mail? :rollingeyes:

  3. cred ca niciodata nu am inghitit in sec mai mult ca acum

  4. @umma: mazarea, mai ales cu un chintal de marat, e olueiz binevenita!
    @2410: nu-s io de vina! kolonelu’!

  5. *de marar, vidale, nu de marat…

  6. Ah, ce crud esti!

  7. Gata, s-a terminat. Vrei să mă înfiezi? Promit să fiu cuminte şi să spăl eu vasele după…

  8. vai de capu si de zilele mele! acu ma duc cu groaza la frigider unde se gaseste tofu si salata de salata 😦
    n-a fost frumos deloc postu asta pt oameni care vor sa slabeasca 🙂

  9. luciato, pe salata de salata dac-o combini cu andive si marar si pui neshte otet balsamic pe ele toate…

  10. V, tortul, tortul este diabolic! Cred ca ar trebui impuse reguli de decenta 🙂

  11. Pana acum, lupta se duce, parerea mea, intre Vidal si Verbiaj, acesti doi V. Foarte greu de ales un castigator. Concursul continua!
    Inca mai este timp pentru inscrieri!
    Kolonelul

  12. aoleeeu :)))

    fleoscotina am facut si eu acu’ vreo doua zile, am pus cam mult usturoi in ea, dar a mers 😀

    cornuletele alea arata apetisant, nu-mi dai si mie reteta? ;;)

    nu mai zic de torturi , uiuiui :P:P:P

  13. Hmm, tortul ăsta de smoală… Mă simt puţin ameninţat… De-a dreptul diabolic. Atac sub centură. Mă duc la mine pe blog să-mi plâng de milă. Dar trebuie să aibă el vreun ou stricat… Da! Şi iată că ies învingător!

  14. Deci eu ţi-am mai zis odată marry me, dar probabil că ai zis că glumesc sau ceva.

    Nu pe bune. Tragem o nuntă pe acorduri de Björk? Plus că încuscrim pisicile. 😀

  15. @lucia: sparanghel am luat din kaufland. mai e si la carfur, da’ e de trei ori mai scump, o fi crescut in pamint sfint! am pus apa la fiert, cind a clocotit am trintit sparanghelul in ea (n-am pus nici o sare, da’ tu pune ce vrei), l-am lasat citeva minute, pe urma l-am prajit in tigaie. poti sa pui pe urma niste lamiie pe el sau nimic, ca nici nu-i trebuie…
    supa la plic??? si mai zici ca esti la regim?! :)))))

    @hnu: du-ti linkul la kolonelul pe blog, ca acolo se anunta concurentii.

  16. ei, mi-am imaginat ca e cu drojdie 😀
    cred ca e suficient, incropesc eu un aluat 😀
    10X! :*

  17. 😐

  18. optzecea, pai, io n-am zis "vezi ca-i cu drojdie" :)) am zis doar uite ingredientele – maia, faina, miere, lapte. de fapt voiam sa accentuez ideea ca nu-i cu zahar aluatul, ci cu miere.

  19. Am anuntat si acolo, of corz. Da’ am zis sa stii si tu, ca doar tu esti cauza. Si nici nu cred ca-ti aratasem lasagna-mi.

  20. am zis acolo pardon. vrei sa-ti zic si aici? 😀

  21. ce cornuletze imense! face si bunica-mea da-s asa cat degetele :)ooo si tortu! vidal, adopt me and my cat, promisse i’ll be good, incalzesc si laptele, tot :))

  22. moama, ce famelie mare o sa am! ma casatoresc cu stingo, o adopt pe tuvia, incuscresc o gramada de pisici…

  23. No problem, vidalule. Zi numa’ daca iti place cum arata 🙂

  24. dupa ce ca m-am dus repede la blogu’-sursa, cu grija sa nu scapi concursu’…
    nu zic nimic, na! :p

  25. @optzecea: reteta e cu facut maia din drojdie si apa (bine, nene!), pe urma amestecat cu faina, miere, lapte cald (ei, zau, mai stau sa-ncalzesc si laptele) etc., pe urma framintat de-ti sar toate capacele etc. etc.
    asa ca eu n-am mai facut nici o maia si nici un framintat, ca nu-s de mine treburile astea. am trintit toate ingredientele in masina de facut piine si dupa o ora jumatate era aluatul gata, frumos si elastic, numai bun de intins pe masa… :)) (daca vrei reteta pe bune, ti-o trimit)

    @stingo: pe acorduri de bjork, presarate din cind in cind cu dead can dance, iar spre dimineata sigur ros, in loc de aia cu ‘ia-ti, mireasa, ziua buna’. iar cu shaki ne incuscrim oricind! (numai vezi ca mitzele mele sint mai sfioase, asa, motanu’ se jeneaza repede si fuge in debara pe dulapul de carti, pentru orice eventualitate…)

  26. N-am rezistat, mi-am infipt si eu lasagna a la Big Bad Bear in constiinta publica:
    http://www.flickr.com/photos/bigbadbears/504186051/

  27. Bjork si Sigur Ros? Yum yum! 🙂

  28. deci eu aseara ma intrebam din cauza ta oare cum se face sparanghelul (se fierbe un pic in apa cu sare si pe urma se prajeste in ulei? eu asa am dedus din ce-ai zis tu mult mai poetic) si, mai ales, de unde se poate cumpara
    dupa care am visat ca mi-ai zis ca l-ai primit cadou!
    (trecind peste faptul ca tot din cauza ta mi-am facut, desi nu era cazu, supa la plic, ca n-aveam andive si foamea ma turmenta si nu puteam sa scap de imaginea diabolica a torturilor tale)

  29. Da, ai fost un dulce, vidalule, ca de obicei. :* Da’ zi-mi totusi daca trezeste vreun instinct lasagna mea… Ca zau ca am pus-o ispirat de tine.

  30. vidale, la sparanghel m-ai topit. că de o grămadă de vreme mă întreb cum ie şi acum chiar că m-ai convins să-mi iau.

  31. @hnu: greu de raspuns cind tot tre’ sa stergi tastatura de bale.
    @mack: ie bun-rau!!

  32. si cind o sa ne chemi la o sparanghelie d’asta, vidale? cind o sa fie ziua-in-care-vidal-da-de-mincare-la-bloggerii-torturati? sa vezi acolo rating… ar trebui sa-ti dea astia un toc sou la realitatea: sparanghelia lu’ vidal. sa micam si sa vorbim politici. asa, ca cetatenii care voteaza. fara moderatori, fara "analisti"…

  33. @Leopold: incep sa ma enervez. mai era un spamer pe-aici, cu o vreme in urma, "ciini" isi zicea. esti frate-sau cumva?

  34. Totusi dupa 17 ani putem spune ca avem suficienta experienta astfel incat sa comparam anumite evenimente care s-au intamplat dupa `89. Astfel daca in primele luni de dupa decembrie 1989 era la moda calificativul „GOLAN”, de ce nu am putea lansa acum un alt apelativ, „TIGAN(CA) IMPUTIT(A)”a carui sens, modificat fata de cel initial sa-i dea posesorului biletul de apartenenta la un anumit grup. Daca cei care in `90 erau impotriva lui Iliescu erau „GOLANII” vremurilor de atunci , ”TIGANII IMPUTITI” pot fi contestatarii vremurilor de acum.

    http://leopold-pascalopol.weblog.ro/

  35. bugger off, leopoalde! aici vorbim despre potol!

  36. n-am mancat in viata mea sparanghel. de ce se prajeste?

    in rest, sunt super si bune, la fel ca si in poze!

  37. @alma: nu-i musai prajit. dat in clocot si stropit cu (sos de) lamiie merge la fel de bine. sau fiert citeva minute si virit intr-un aluat (am mai jos niste clatite umplute cu sparanghel). important e sa nu fie gatit prea sofisticat, fiindca are un gust deosebit de bun, iar sofisticariile il strica.
    🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

