soldier’s girl

am stat duminică
spre luni să mă uit la iubita unui soldat, pe prima tv. ăsta fiind soldier
s girl. povestea soldatului american barry
winchell
, pe care colegul său de
cameră din armată, fisher, îl duce la un bar de transsexuali din nashville.
winchell o cunoaşte acolo pe calpernia, fost subofiţer în marină, transsexual
încă neoperat, deci cu tot ‘echipamentul’ încă teafăr în dotare, care se
îmbracă şi se machează ca o femeie şi visează la o operaţie de schimbare a
sexului. barry şi calpernia se îndrăgostesc şi au o relaţie inclusiv fizică.
într-un final glorios, colegul fisher, cu creierii vărzuiţi de pastile şi
alcool şi cu inima frîntă de propria-i sexualitate ambivalentă reprimată, îl
convinge pe un răcan mucos homofob, glover, să ia o bîtă şi să-l altoiască în
cap pe winchell în timpul somnului, făcîndu-i capul chisăliţă.
 
departe de a fi
romanţată, povestea e absolut reală, cu nesemnificative detalii schimbate – de
genul că în realitate răcanul nu avea 17, ci 19 ani, iar calpernia nu locuia
într-o rulotă. filmul – care e de văzut, nu de povestit – a întărit campania
declanşată acum cîţiva ani în america împotriva politicii
‘don’t ask,
don’t tell’ statuate în rîndurile armatei americane de preşedintele clinton.
trecînd peste încercările caraghioase şi de-a dreptul necrofile de a arona
cazul cîte unei cauze, am depistat o pagină de net care încearcă să
prezinte o altă faţă, implicit o altă cauză a îngrozitorului asasinat: crima a fost rezultatul geloziei lui fisher
si al urii provocate de propria sa homosexualitate reprimată. cu alte cuvinte,
a fost o crimă între deviaţi sexuali, nimic mai mult.
acum, stai şi
citeşti chestia asta şi te întrebi cum se poate să-ţi dai cu firma-n cap în
halul asta. dacă armata n-are nici o vină, de ce era reprimată homosexualiatea
lui fisher în amată? nu ne-ntoarcem exact de unde am plecat, pe firul unui
raţionament pretins contrar?
nu discut eu
aici, că n-are nici un sens, dacă este necesar ca homosexualii din armata sua
să poată recunoaşte asta liniştiţi. armata, mi se va spune, are regulile ei,
paralele cu democraţia, menite însă să-i asigure funcţionarea în caz de
necesitate. relaţiile homosexuale din interiorul ei ar distrage atenţia
cadrelor militare şi ar submina aceste reguli şi, pe cale de consecinţă, buna
funcţionare în caz de necesitate.
parcă n-aş vrea
să mai amintesc aici ceea ce ştie o lume întreagă, anume că există oricum
relaţii sexuale în cadrul armatei, cîtă vreme există şi bărbaţi, şi femei în
armată. că domnul care va apăsa azi pe butonul declanaşator al rachetei aer-sol
şi-a tras-o aseară cu subofiţerul john sau cu subofiţerul mary ar trebui, după orice
logică, să ne fie indiferent.
n-aş vrea să
readuc în discuţie nici subiectul: homosexualitatea este incompatibilă cu
calitatea de soldat în armata americană, dar e în regulă să pătrundă în ea, în
armata cu pricina, un turbat năucit de diverse substanţe (fisher) şi alt turbat
cu tendinţe asasine (glover)?
n-aş prea vrea
nici să exprim ideea că poate asemenea instituţii, precum armata, păstrează în
mod deliberat în sînul lor turbaţi de genul acesta, deoarece ei sînt
modalitatea naturală de a elimina indezirabilii de genul homosexualilor, de
care nu pot scăpa pe alte căi. just my two cents…

 
(vă zic de pe-acum, ca să n-avem vorbe la proces: o să şterg toate comentariile care vor conţine  ‘…’ga-mi-aş/…’tu-vă / da-v-aş…/ homalăii (dracului)…’ etc. mersi.)

22 comentarii

  1. chiar as fi vrut sa citesc despre subiectul asta, dar nu pot de niste caractere bizare..o fi de la diacritice? eu cu un ie 6.0 aici..pliz do something 😦

  2. las’ ca nici in FireFox nu se vede mai bine… ca sa nu mai zic de feedreader.

  3. io-mi cam bag picioarele in el de weblog. prima data s-a publicat ca lumea. pe urma am intrat sa modific completarea de la coada (doar am facut-o bold, atit si nimic mai mult). si am dat publica fara sa ma mai uit.

  4. acu’ sper sa fie bine. multumesc si ma scuzati.

  5. se vede ok, acum, multumesc:) si cam pe acelasi subiect, desi la un mod mai putin dramatic (nu moare nimeni, daca imi aduc eu bine aminte..macar atat), Glenn Close – "Serving in silence- the Margarethe Cammermeyer story". Bine, ar mai fi si LWord season 4, dar inca nu am vazut toate episoadele ca sa-mi dau cu parerea:) una peste alta, cred ca pitecantropi ca personajul romanesc tweety sunt peste tot..si au si simpatizanti din belsug

  6. Ca să citez un personaj din episodul de diseară din <b>Anatomia lui Grey</b>: "The stupidity of the human race…"

    Normal că 90% (părerea mea) dintre bărbaţii homofobi sunt heterosexuali care îşi reprimă atracţia faţă de acelaşi sex (foarte rari sunt cei heterosexuali sută la sută) şi mulţi dintre ei nu ştiu cum să-şi manifeste teama de propria lor "deviaţie" decât prin violenţă fizică sau de limbaj. Până când oamenii nu vor învăţa că e OK să fii (puţin) homosexual sau bisexual, vor mai avea loc astfel de acte criminale.

    Un bărbat care e împăcat cu propria lui (hetero-bi)sexualitate, care nu se simte ameninţat de gay fiindcă aceştia există – sau chiar dacă aceştia îi fac avansuri (doar şi femeilor li se fac avansuri nedorite şi nu sar cu bâta, nu?, ba din contra, dacă sunt civilizate, avansurile sunt o confirmare a sex-appealului şi ar trebui luate ca un compliment), aşadar un bărbat modern, care ştie în ce an şi pe ce lume trăieşte, nu are de ce să fie homofob.

    Iar dacă totuşi e, ca orice altă fobie, şi homofobia se poate trata la psihoterapeut.

  7. nu sint de acord cu o chestie: "pina cind oamenii nu vor invata ca e ok sa fii (putin) homosexual sau bisexual, vor mai avea loc astfel de acte criminale".
    pai, tin sa-ti amintesc ca de-a binelea nu-i ok sa inseli increderea unui prieten, sa scuipi seminte pe strada, sa-l injuri pe soferul care trecea pe verde cind voiai tu sa traversezi pe rosu etc. etc. si totusi nu cu acte criminale se pedepsesc astfel de lucruri ne-ok… ca ce chestie li se scoala atitora sa-i raneasca fizic pe homosexuali? e vreo reactie pavloviana la mijloc? nu inteleg…

  8. (mi-au picat ochii pe "a arona" in loc de "a aronda" in textul insemnarii, dar nu mai indraznesc sa-l editez, sa nu patesc iar ce-am patit. sorry.)

  9. v., somehow postarile cu food starnesc mai multe reactii…

  10. i know 🙂

    dar avind in vedere ce reactii stirneau pe vremuri postarile mele despre chestiunile tolerantei sexuale… mai bine ca acum!
    sau poate… hmm… uneori mi-e dor de-o incaierare zdravana. virtuala, av corz. uneori vreau sa ma iau la harta cu cineva, si-atunci ori trintesc o insemnare delicata, ori comentez chestii prin unele bloguri – am niste clienti. nasol caracter, nene. :p
    oricum insa, insemnarea asta n-am facut-o din vreo dispozitie belicoasa. as zice ca a fost din categoria: ca sa nu uit!

  11. Eu n-as da vina neaparat pe armata (desi e clar ca politica US Army trebuie sa se schimbe). Oamenii isi crapa capetele din tot felul de motive. Stirile autohtone de la 5 sint un exemplu bun. Uneori e de ajuns sa nu vrei sa-i dai vecinului un pahar de tzuica.

  12. ei, pai armata e si ea precum… eu am zis de armata pentru ca si despre ea e vorba in film si pentru ca s-a intimplat ca mediul represiv in context sa fie reprezentat de ea.
    altminteri, putea fi si liceul ala din beverly hills, fisher sa fie o anorexica iesita pe locul doi la miss boboc 2000, iar glover, urita scolii care vrea sa fie "populara". tot aia era.

  13. mie parazile gay de la noi mi-au parut si prost organizate din start, nu doar inutile in context. pentru ca amestecarea circului cu sloganul si-a transsexualilor cu homosexualii sub acelasi generic si in aceeasi denumire ciuntita n-a facut decit sa atite in contra subiectului inclusiv masa de ‘indecisi’, ca sa zic asa…

  14. Re: reactie pavloviana

    Câinele (= animalul) nu atacă doar când îşi păzeşte teritoriul sau stăpânul, ci şi când e în haită (vezi gay fest-ul de anul trecut – şi, by the way, dacă ţi-e dor de o încăierare, vine iar sezonul mintenaş) şi când se simte atacat (când îi e frică).

    PS: Speaking of Gay Fest, mie mi se pare o prostie să organizezi aşa ceva în România de început de secol XXI, câtă vreme nu sunt educaţi homofobii (citeşte: îmblânziţi câinii). În Occident, astfel de evenimente au început să fie organizate şi să iasă bine în anii ’80-’90, dar după decenii de educare a publicului. La noi abia au trecut cinci ani de la abrogarea articolului 200. Multă apă zoioasă va mai trece prin albia Dâmboviţei până când va fi abrogat şi din mentalitatea poporului român.

  15. (…desi… e plina lumea de insi care n-ar fi ucis o musca – pina sa ridice bita)

  16. am stat si m-am gindit. de fapt speranta mea si cu speranta ta au cam tot atitea sanse de a deveni realitate sau de a ramine sperante. idealul, in context, cred ca ar fi ca totul sa ramina la nivel de controversa si sa nu degenereze. in fond, controversele sint sursa de evolutie si fara ele nu se poate. nu putem fi toti de acord asupra a ceea ce inseamna bine si ce inseamna rau, dupa cum nici binele cuiva nu e neaparat binele altuia s.a.m.d.
    numai bita, bita ar trebui sa ramina in baseball si-n oina.

  17. Trebuie să-ţi mărturisesc faptul că – poate şi datorită unei sile care se manifestă fizic de-a dreptul (mi se face pielea găină, îmi vine să vomit şi încep să tremur) precum şi în urma a două experienţe de cînd eram tînăr (în fiecare din ele un homosexual mi-a făcut avansuri şi te rog să mă crezi că numai flatat nu m-am simţit! mai ales că primul a fost destul de insistent) – a trebuit ca ortodoxia şi creştinismul să înceapă să prindă rădăcini tot mai adînci în sufletul meu pentru a mă elibera – şi asta doar de cîţiva ani! – de dorinţa de a pune mîna pe o armă şi a îi omorî pe toţi. Acum ştiu că nu este o soluţie dar în acelaşi timp sînt capabil să-i înţeleg şi pe cei care pun mîna pe bîte. Să-i înţeleg, nu să-i absolv. Şi mi-a fost foarte greu să mă abţin să pun, la rîndul meu, mîna pe bîtă cînd, în pasajul Universităţii, în plină zi, doi homosexuali i-au făcut avansuri fiului meu. Nu consider homosexualitatea o boală, ci un viciu. Şi de aceea mi se pare oribil să te apuci să faci o paradă a viciului şi a depravării, o paradă a anormalităţii şi a deviaţiei. Nu mă duc să huidui şi să arunc cu pietre (dacă aş arunca şi eu cu ceva, atunci aş arunca roşii stricate şi ouă) dar nici nu pot fi de acord cu aceste etalări pe care le percep ca obraznice şi sfidătoare. Mîine vor vrea căsătorii iar poimîine să înfieze copii! Chiar ţi se pare firesc? Asta că tot îţi place – cum îmi place şi mie, de altfel – polemica. În rest, sincer, sînt de acord cu tine.

  18. cobra, este foarte simplu sa spui: "vai, imi vine sa-i omor, depravatii dracului, fiindca unul mi-a facut avansuri insistente, iar alti doi s-au dat la fiul meu. va sa zica, homosexualii sint niste nenorociti". e ca si cum ai spune "vai, barbatii sint niste nenorociti. unul a violat-o pe nepoata-mea, iar alti doi au batut-o si-au jefuit-o pe mama".
    asa revenim la povestea cu loazele. care-s si gay, si straight, si-n vama, si-n mamaia, caci, daca exista egalitate pe lumea asta, atunci sigur e egalitatea inventarului de loaze.

  19. Noroc de însemnarea ta, Vidale, că aflai şi eu că nu sînt un bărbat modern, că nu ştiu în ce an şi în ce lume trăiesc, că trebuie să merg la psihoterapie şi că am tendinţe homosexuale reprimate. În concluzie aflai că nu sînt om ci cîine. LOL
    Sincer, eu sper ca mentalitatea creştinului popor român să nu se schimbe oricîtă apă ar curge pe Dîmboviţa.

  20. dinspre partea mea, tu poti sa sezi si neschimbat la mentalitati, ca sa zic asa. din simplul motiv ca, pariez, tu n-o sa pui mina pe nici o bita. ca_cam asta era chestiunea de fapt.

  21. Credeam că poţi fi fair play într-o discuţie şi constat cu tristeţe că m-am înşelat. Tu chiar ai impresia că eu nu ştiu de Proust, de Sapho, de Tennessee Wiliams, asta pentru a pomeni doar de trei dintre cei ale căror opere le iubesc??? Nu-i prima oară cînd constat că sinceritatea mea e orz aruncat pe gîşte.

  22. regret ca simti asa. poate ar fi bine sa mai citesti o data ce-am scris. n-ar fi prima oara cind te repezi, scuza-ma ca-ti amintesc.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

