ar fi foarte frumos

…ar fi foarte frumos daca ne-am duce toţi la referendum, la 19 mai sau cînd o fi. dar toţi. indiferent ce se va alege, indiferent ce vom hotărî în urma lui, ar fi frumos să nu lăsăm pe nimeni altcineva, parlament, partide, jucători sau stătători pe bancă, să hotărască în locul nostru. ar fi frumos să le arătăm măcar o dată tuturor, parlamentului, guvernului, preşedintelui suspendat, preşedintelui interimar, să le arătăm tuturor exact, dar exact ceea ce dorim într-un anumit moment al vieţii şi al istoriei noastre.
dacă nu hotărîm noi, vor hotărî ei în locul nostru. unora le va fi pe plac hotărîrea lor, altora nu. oricum nu va mai conta. iar noi va trebui din acel moment să tăcem şi să înghiţim orice, pentru că atunci cînd a fost să formulăm ceea ce dorim am tăcut. şi ne-a trecut rîndul.
eu nu vreau să fiu mîna moartă la masa asta.
17 comentarii

  1. corect…

  2. vidale,any idea daca se poate vota in gara de nord or smth like that?

  3. no idea, sorry. dupa cum merg lucrurile, s-ar putea ca intr-un final glorios sa iasa niste proceduri de genul: se voteaza numai intr-o sectie din cinci, numai pina la ora 14, pentru a se putea face dupa aceea siesta, numai persoanele imbracate in verde si cu proteze auditive aprobate de ministerul sanatatii prin decretul de anul trecut. si numai daca ninge.

  4. :)) foarte tare ultimul comentariu! si eu cred ca e posibil

    da! bine spui! trebuie sa ne ducem cu totii si sa ne hotaram singuri destinele , sa nu lasam sa se faca dupa interese meschine …

    Eu voi merge! pentru prima data :), voi merge!

  5. Ne votăm sistemul. Nu pe președinte. Eventual arătăm Parlamentului că se poate și fără deciziile sale. Oricum, va fi foarte greu ca acest președinte să mai aibă viață la Cotroceni, jucător sau nu. Să vedem. Eu nu am mai votat de când plângea Emil în balcon la Universitate că nu vom mai suferi de frig și de foame…

  6. n-am scapat niciodata vreun vot. pina si constitutia am votat-o. impotriva, desigur. n-o sa scap nici acuma ocazia. problema mea de tormented citizen e alta: daca liberalii au cacat steagul, cu cine naiba mai votez eu la anu’,fiind eu votant liberal din duminica orbului incoace?

  7. oh… emil… don’t remind me…

  8. Vidal drag… eu NU am fost mina moarta niciodata.
    Chiar si atunci cind nu am avut din ce alege, la turul doi din 2000, m-am dus si cu minutsa mea mi-am facut votul anulabil, punind o gramada de stampile, dar oh, doamne, pe linga patratelele alea doua, pentru ca pe numele lor nu pot. NU POT. Dar chiar si asa, nu m-am lasat niciodata sa fiu masa de manevra.
    Mi-am asumat intotdeauna optiunea mea politica si am fost intotdeauna la vot, din Duminica Orbului din mai 90. Nu i-am lasat pe altii sa hotarasca pentru mine, si atunci cind n-am putut hotari mi-am asumat asta. Chiar daca nu a iesit alegerea mea, am fost acolo si am contat, o picatura-ntr-un ocean.
    Erau vremuri cind ne doream pluralism politic, si voturi care sa se numere, si discutii politice altele decit Congresele, directivele, etc. Niste oameni au stat in inchisori pentru ca voiau altceva decit ni se dadea atunci. Iar alti oameni au fost impuscati in strada ca noi sa putem avea, printre altele, alegeri. Pentru sacrificiul lor avem obligatia de a merge la vot si de a spune dupa cum ne duce mintea, pe fiecare.

    (scuza-mi comenariul lung si militant)
    (voiam doar sa scriu cu acelasi bold ca si tine)
    (alegeti oameni buni CEVA)

  9. comentariile lungi nu se scuza, am zis! is prea rare ca sa mai fie si scuzate!
    🙂

  10. @hnu: Cu PLD-ul, poate… Ca, daca ne luam dupa etichete, stii, afara-i vopsit TAriceanu si inauntru-i Iorgovanu’, ca sa zic asa.

  11. A, Vidal, sigur ca mergem la vot. Ma intreb totusi si daca n-ar putea prelua un ONG ideea aia cu stringerea a 500.000 de semnaturi pentru un referendum de demitere a Parlamentului. Cred ca numai in Bucuresti se string in doua-trei zile.

  12. gheo: si un contract cu o firma de curatenie sa dea cu clor, sa dezinfecteze cu ceva sandramaua de cladire, ca o fi vreun microb pe-acolo si-l iau toti cind se asaza pe scaunele alea…

  13. O să fie 18 milioane (???) minus unu la referendum. Cel puţin. Eu nu mai votez, futu-i paştele şi grijania mă-sii de politică. Oricum proştii sunt mai mulţi şi ei atârnă în balanţă întotdeauna. Eu mi-am pierdut speranţa că votul meu contează, întrucât orice aş alege, tot un drac e. Şi-ăla mort.

  14. Votul nu e o obligaţie, ci un drept. Democraţia înseamnă şi dreptul de a nu vota. "Înainte" nu aveai dreptul ăsta, erai obligat să mergi la vot şi să votezi ce trebuie.

    Mai mult, să nu mergi la vot, în acest caz sau în altul, e în sine expresia unei opinii. Nu te duci la vot pentru că, precum zice stingo, toţi aceşti gentilomi cu chelie mânaţi de lucruri cu mult mai misterioase decât "dragostea de ţară" (lăsaţi-mă să plâng), te-au îngreţoşat şi consideri că nici unul dintre ei nu te poate reprezenta. Nu văd nimic rău în asta. Vina nu e a non-votanţilor (care au fost majoritari în ultimii ani), ci a politicienilor.

  15. imi pare rau, nu cred in nevotarea ca expresie a unei vointe. si in orice caz la noi nevotarea e expresie a cu totul altor lucruri.

  16. Aşadar ai avut dreptate. S-a hotărît că nu se vor înfiinţa secţii de votare în gări, aeroporturi şi nici în străinătate. Mai mult, dacă cineva va fi prins votînd de mai multe ori se va alege cu dosar penal dar voturile lui nu vor fi anulate!
    Concluzia mea logică (după mintea mea de bibilică) e că nu trăim într-o democraţie ci într-un regim de tip mafiot, cum a fost si regimul comunist, de altfel.
    Din păcate nu se va declanşa o grevă generală pentru a le băga minţile în cap curvelor din bordelul din dealul Spirii… După cum merg treburile, noi, cei care vom merge la vot, nu vom fi decît figuraţie, la fel ca aplaudacii de pe vremuri, pentru că de vreme ce au ajuns pînă aici nu văd ce va împiedica organizatorul alegerilor, adică guvernul, să fraudeze alegerile, mai ales că după ce Băsescu a strigat "Lupul!" şi n-a venit cu nici o dovadă, nimeni nu-l va mai crede a doua oară… Vede cineva vreo soluţie?

  17. Totusi dupa 17 ani putem spune ca avem suficienta experienta astfel incat sa comparam anumite evenimente care s-au intamplat dupa `89. Astfel daca in primele luni de dupa decembrie 1989 era la moda calificativul „GOLAN”, de ce nu am putea lansa acum un alt apelativ, „TIGAN(CA) IMPUTIT(A)”a carui sens, modificat fata de cel initial sa-i dea posesorului biletul de apartenenta la un anumit grup. Daca cei care in `90 erau impotriva lui Iliescu erau „GOLANII” vremurilor de atunci , ”TIGANII IMPUTITI” pot fi contestatarii vremurilor de acum.

    Putem face si o alta paralela, intre ceea ce se intampla in anii `90 si intre ceea ce urmarim in prezent. Daca Iliescu i se adresa unui ziarist obraznic, viitor primar al Constantei, cu apelativul „mai animalule”, Basescu a ajuns la concluzia ca trebuie sa fie mai explicit, iar formula preferata in 2007 este „mai pasarica”. Amandoi politicienii in situatii similare au reactionat asemanator, mi se pare si normal doar formarea lor s-a intamplat in aceeasi epoca „de aur” a poporului roman.

    leopold-pascalopol.weblog.ro


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

