o dupa-amiaza de ciine

• de-abia m-am apucat şi mă gîndesc să mă las.
nu înţeleg. cum poţi să faci traducere bună dintr-o limbă străină în limba română, cînd în românia asta n-ai dicţionare de specialitate pentru uzul traducatorilor (şi, în definitiv, dex-ul propriei tale limbi confundă paronimele între ele, a se vedea chimen şi chimion)? îmi aduc aminte de un articol din ’90 al lui dan c. mihăilescu despre necesitatea ne a ne năpusti, o dată cu ieşirea din comunism, la făcut dicţionare, enciclopedii, tratate şi sinteze, adică exact ce ne-a lipsit înainte. na, sîntem în 2007 şi încă nu s-a năpustit nimeni. 
 
• datorită lui underhill, am ajuns să citesc şi mi-a plăcut la nebunie un argument al comitetului de iniţiativă care vrea să modifice constituţia, să scrie în ea că_căsătoria e permisă numai între un bărbat şi o femeie: cică „Opozitia noastrã fatã de asemenea parteneriate nu se datoreazã unor
prejudecãti fatã de homosexualitate si poligamie, asa cum tot auzim, ci
unei convingeri solide si rationale cã Dumnezeu stie mai bine decât
oricine ce este bine pentru noi si pentru societatea noastrã
“. :)))))))))))
rîd şi eu ca să nu plîng, ce vreţi. convingerea raţională că dumnezeu ştie mai bine decît mine ce-i bun pentru mine şi societatea mea mi-a adus lacrimi în ochi.
 

• ar fi bună o reglementare care să-i împiedice pe unii ca mine
să amestece într-o însemnare petiţiile raţional-bisericoase şi nou-dreptace cu traducerile din limbi străine în limba română.
10 comentarii

  1. o sa iti pui creierul pe bigudiuri, dar pana la urma o sa iasa misto. aia dinainte mi-a placut mult de tot, ti-am zis. din cate am citit in engleza de tanti aia imi inchipui c-a fost mai rea decat asta de acum…

    in orice caz, bafta!

  2. ti-am spus bine ai (re)venit?

  3. http://blogmostly-harmless.ro/

    de ce nu-ti "merge"?
    Jen!

  4. Jen: eu ma refer aici mai ales la termeni de specialitate, pentru care daca n-ai dictionare de specialiate n-ai ce sa dai…
    mersi frumos de aprecieri. 🙂

    drog: bine te-am regasit.

  5. pff daca God stie mai bine trebuia sa-mi dea si mie un mail in timp util (sau o fi ajuns in junk?)

  6. *odată cu ieşirea

    ps: deh, numa’ tu sa ma corectezi? 😛

  7. subiectiv, te rog frumos, nu face d-astea cu mine. n-ai citit suita de insemnari in care spuneam oarece despre noul doom? eu NU folosesc noul doom, deci nu-mi veni cu corecturi din el, te rog. cit te (mai) rog!

  8. (iar daca tu foloseai "odata cu" si pe vremuri, ca sa zic asa, atunci baga-te sub o pietricica si stai acolo o tzira.

  9. ce bine că nu există reglementările astea ultime din însemnările tale 😉

  10. drog, mancasem un .
    acum ar trebui sa mearga.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

