sa moara ratb-ul! miine! ba nu, diseara!

mă enervează ratb-ul. de ani de zile îmi cumpăr abonament tocmai
ca să scap de tracasările cu număratul biletelor, căutatul prin
buzunare, descoperitul unui perforator care să funcţioneze, datul
biletului din mînă în mînă, mă-scuzaţi-n-aţi-putea-urile
ş.a.m.d. mai ales că problema mea, la urcarea într-un mijloc de
transport în comun, e să ocup repejor unul dintre cele dou-trei locuri
bune de citit. nu biletele mă pasionează pe mine.

şi mă trezesc că ratb-ul îmi înlocuieşte abonamentul cu un card pe
care trebuie să-l validez la fiecare călătorie. în vreunul dintre cele
trei mari şi late aparate care, am observat eu, funcţionează des. dar
nu tot timpul. şi, culmea tupeului de regie autonomă, dacă îi prezint
controlorului cardul nevalidat, deşi
l-am plătit şi e valabil, primesc amendă.
măi oameni buni, chiar nu există limite ale obrăzniciei instituţionale în ţara asta?
18 comentarii

  1. si mie mi s-a intamplat la fel:(

  2. eu am card minunat de 2 luni, dar inutilizabil.Pentru ca, pe mijloacele de transport in comun cu care merg eu, nu se gasesc acele extraordinare aparate! si cand vine domnu’ controlor, poate imi arata el unde sa-l bag… 🙂

  3. subscriu, sa moara ratb-ul!
    stiu si eu faza, si, intr-adevar, nu-s aparate pe toate liniile.
    eu-s singura care si-ar dori sa se-ntalneasca cu domnii controlori?:D

  4. v., relax..citat de pe saitu’ ratb(punct ro): "in cazul in care persoanele posesoare de abonamente nu au validat cardul din diferite motive, acestea nu vor fi sanctionate de catre echipele de control ale ratb". treaba cu validatu’ e buna cand iti iei (daca esti nebun) chestia lor numita "portofel electronic" – un soi de prepay.

  5. am citit si eu printr-un articol ce zice si bulgaras. cica validatul abonamentelor e doar optional, asa, pentru binele lor, ca sa stie cati calatori circula.

  6. da-i la gazeta! =))
    in alta ordine de idei, de asta e bine sa faci blatul :))

  7. bulgaras, sa-ti spun o treaba: pe card scrie mare ca esti obligat sa-l validezi. pe pliantul primit scrie la fel, cu mentiunea ca daca nu-l validezi te vor amenda. ce deducem din toate astea? ca daca o echipa de controlori vrea sa te amendeze fiindca n-ai cardul validat, o poate face fara nici o problema iar tu n-ai nici o cale de apel. scurt. nu conteaza motivul pentru care se face validarea sau ce mai scrie pe saitul ratb-ului, crede-ma.

  8. bre vidale, de ce(-mi) esti indaratnic, stiu ce scrie pe card, posed cu mandrie moi aussi, da’ tanti de la ghiseu a zis ca nu e musai sa-l bip-ai de fiecare data. validarea e obligatorie numai la incarcarea aia prepay – daca iti iei amenda fa-mi fwd pe mail si promit ca te salvez, ce zici?:)
    la astia cu abonamente validarea e doar recomandata, ca vrea ratb-u sa-si traga statistici si sa improve the service (no comment).

  9. pai tocmai ce voiam sa-ti explic ca indaratnicia nu-i a mea, ci a controlorilor. ca am vazut destule prin ratb-uri ca sa-ti pot spune cu mina pe inima ca daca vreunul dintre ei vrea sa-ti dea amenda, iti arata frumos propriul tau card pe care scrie ca esti obligat sa-l validezi si-ti da amenda. eu ma refer la tracasari, nu la saitul ratb. ca pe saitul ratb nu scrie, de pilda, ca un controlor are voie sa-ti ia mapa din mina si sa dea cu ea de podea. e un exemplu extrem, recunosc, dar… intelegi tu ce voi sa spun.

  10. e obligatoriu! scrie pe fitzuica si pe card. si mi-a zis si tanti de la ghiseu "nu cumva sa nu-l validezi!" dar inca nu pricep UNDE, pai daca nu e aparatu’? ce improve nene, vor sa improve ceva care nu exista…

  11. treaba cu validarea pe post de recensamint o stiam si eu, dar este irelevanta din punct de vedere al cardului si al pliantului insotitor. adica exact informatia care ti se da tie, utilizator, cind dai banii pe abonament la chiosc. informatiile de pe saitul ratb le sint accesibile celor citiva care umbla pe net. nu sint de uz general. sa nu uitam ca, in afara de mama, nu sint multe mame care sa fi fost la concert la metallica.

  12. off-topic: da’ daca mama citeste beigbeder se pune?:) (scuzati frivolitatea, o fi de la wikend)
    on-topic: bine domne, validati,validati (desi "poetizati, poetizati" suna mai bine)

  13. ba, io nu validez! :p

  14. Traiasca mama lu’ Vidal, singura mama care asculta Rammstein cu placere, precum si singura mama care apreciaza cum se cuvine muzicile de inspiratie celtica. Mama lu’ Vidal rocks!

  15. ei, las’, ca nici mama lu’ bulgaras nu pare de lepadat! 🙂

    (doar ca io, cind aud beigbeder, aud chris simion, care nu!)

  16. nici bulgaras nici mama din dotare nu au acquiesat la piesa cu pricina (si in genere fug de ecranizari/dramatizari ca dracu’ de tamaie). bulgaras cu traume,totusi,de la verdictul matern: "beigbeder c’est toi". oh-la-la…

  17. Nu e nici o dilemă: eu merg pe jos. O fac de 3 milioane de ani, nu văz de ce m-aş opri acum. Bucureştiul nu are sfârşit, dar am constatat că pot ajunge oriunde în cel mai mult cu putinţă 2 ore, asta în cazuri excepţionale, căci în practică, stăpânind scurtăturile şi evitând scrupulos toate marile bulevarde, îmi ia 30 min să ajung unde am nevoie în mod regulat.
    Eu în autobuz nu poci să citesc. Cad şi îmi sparg capul. Merge în metrou, totuşi. Dar tot mai bine e pe jos, nu mai trebuie să citesc.

  18. Acesta e in inceputul sfarsitului, stapanirea antihristului…ce se afla in cip-ul acela?Cumva nr.666? Cat va dura pana vom fi obligati sa suportam implantarea cipului in corpul nostru?
    MOARTE RATB!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

