o lume stupida si agresiva

albu scrie că pe englezi îi doare curul atît de tare de morcovul hipercorectitudinii politice, încît vor să-l ungă cu diverse alifii urît mirositoare: ca, de pildă, interzicerea brazilor de crăciun în instituţii sau chiar înlocuirea numelui crăciunului! toate, chipurile, pentru a nu leza sensibilităţile non-creştinilor. cobra chiar povesteşte (comentariul al doilea, cobra_regala) cum, culmea stupidităţii, un film despre povestea naşterii lui iisus hristos a fost interzis la un festival de crăciun!
eu propun să se interzică şi hanuka, si ramadanul, tot, absolut tot, ca nu care cumva să ne lezăm unii pe alţii. să stăm o veşnicie în case, mai precis fiecare în casa lui, cuminte, fără zgomot, fără manifestări exterioare, va să zică nici un deget scos pe geam ca să vezi dacă plouă, că se interpretează. fiecare la cutia lui, şi gata, morcovul va ieşi, curul se va relaxa, persoanele-cu-dizabilităţi-intelectuale-puse-în-posturi-de-decizie se vor linişti fără medicamente. pînă la următoarea după-amiază plictisitoare. cînd, cine ştie, se va decide scoaterea în afara legii a zilelor însorite, pentru a nu leza sensibilitatea deprimaţilor.
triştilor.
 
2. n-am înţeles nimic din asta cu zece pentru românia. adică, spre exemplu, trebuie să înţeleg că 17 milioane de români au votat cel mai competent avocat din ţara asta? şi n-a rîs nimeni? şi, potrivire miraculoasă, a ieşit cîştigătoare singura profesantă care apare toată ziua bună ziua la televizor? (dar în instanţă mai apare? mai are timp?) întreb şi eu că nu ştiu, nu de alta.
 
later edit: nu, vă rog, nu insistaţi cu icoanele alea. în continuare susţin că icoanele n-au ce căuta în şcoli. nu în cele de stat, desigur. o limită trebuie trasă undeva, iar demarcaţia dintre stat şi biserică/religie este cea mai bună… dintre limitele posibile (sic!).
12 comentarii

  1. sigh.
    bradul nu e icoana, A.
    interzicerea sarbatorilor religioase nu-i tot una cu scoaterea icoanelor din scoli. din scoli unde-s majoritari cei care nu.
    poti incerca sa faci pipi contra vintului, dar nu prea mult.
    accept sa se faca reclama si sarbatorilor ne-crestine. imi aduc aminte cum acum vreo doi ani, era prin februarie, a fost anul nou chinezesc. s-au adunat chinezii de prin cartierul meu in curtea scolii si au facut o treaba cu petarde si artificii si focuri si dragoni de hirtie rosie, timp de vreo ora a fost un vacarm cumplit si foc si fum. aveau ok de la primarie, si a fost ok.
    libertatea religioasa nu trebuie sa fie inteleasa numai in legatura cu religia mea. a mea e majoritara, dar nu e 100%. religia mea poate deranja pe altii, tot asa cum si pe mine ma poate deranja a lor, daca mi-ar fi impusa. nu mi-as schimba nimic din ceea ce am, dar accept si respect pe cei care fac la fel.
    inteleg necesitatea de a scoate icoanele din sala de clasa, in scolile de stat, si mai ales in zonele in care prezenta lor poate genera conflicte. pina la urma, religia e in suflet, nu pe pereti. si mai ales, nu pe peretii unei sali de clasa.
    nu am devenit mai comunisti cu imaginea lui Ceausescu deasupra tablei. de ce-am deveni mai crestini cu icoanele in clasa?
    🙂

  2. acum, ce sa zic, mai A, daca la tine bradul impodobit, mosul si cadourile au treaba cu religia, la ce mai vii la mine-n blog sa zici ca nu gindesc?
    si ca sa scapi de oroare, ia plimba ursul de-aici si nu ma mai citi, dupa cum bine zisesi.

  3. Pai atunci sa renuntam si la brazi. Adica pardon ca trebuie sa-ti explic pe deste, daca e necesar sa scoatem icoanele din scoala , unde ele au ajuns acum 16 ani (n-am cum sa-ti explic de ce, ca de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere) si intre timp n-au deranjat pe nimeni, pina nu s-a gasit un anume parinte adventist care sa vrea sa decida pentru milioane de elevi, parinti si profesori dintre care 86% sint ortodocsi,
    https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ro.html
    apoi e musai sa scoatem si brazii de peste tot pentru ca e una si aceeasi filozofie politically corecta.
    Altfel spus acelasi morcov si exact aceeasi duhoare.

    Da proasta nu esti neaparat tu, ci in primul rind eu ca te-am citit pina acum. Strict!

    Hai pa, si sa sarbatoresti hanuca cu multa lumina (ca pentru tine e tot una, din moment ce educatie n-ai primit decit la nivelul animalic de supravietuire si reproducere)

    PS. Cum era aia cu avocata care apare in media si din pricina asta ia premii? Pina sa apara „problematica icoanei” de pe peretii unei clase cu elevi adventisti in aceeasi media ai petrecut multe nopti nedormite de grija liniei de demarcatie ?! „Stupida si agresiva” e calificativul pe care-l dai in fiecare dimineata imaginii din oglinda, banuiesc – si dupa aia il arunci si tu pe lumea saraca, ca deh, duce multe.

  4. Abia acuma bag de seama ce scrie la profil. „Gindesc” – lipseste la apel, deci e numai si numai vina mea. Scuze.

  5. Uhm.. 😦 nu inteleg de ce atata ostilitate intre voi, sincer. Am I missing something here? Nu de alta, dar suna ca si cum aveti ceva de impartit/rezolvat si va ascundeti dupa bloguri. Sau poate nu inteleg pentru ca pur si simplu nu gasesc problema icoanelor ca fiind dilema majora a societatii…
    mda..

  6. April: cum spui tu. dar chiar sa vii (nu tu, desigur, era o adresare generica) la mine-n blog sa-mi dai de inteles ca daca nu sint vreun credincios crestin si musai ortodox sint o javra needucata si nevrednica mi se pare o mincare de cacat, nimic altceva. ma tem ca istoria aia romantata de tine e doar atit. o istorie romantata.

  7. Nasty, hai sa-ti explic eu – si de nu ti-o conveni comentariul, V., sa-l stergi.
    Treaba sta cam asa: aceste doua persoane se aseamana in multe privinte. Le cunosc pe amindoua, si pot spune ca si fizic au ceva comun, un chelcashoz in privire. Amindoua au stiinta cuvintului, au pareri ref. lumea inconjuratoare, sunt atente si sensibile la ce se intimpla in vietsisoarele noastre, stiu sa incurajeze, sa bucure, sa traga de urechi.
    Citeodata, insa, parerile le sunt cam prea bine infipte pe scoartsa, si sunt, in unele privinte (culmea, cind te-ai astepta mai putin!) cam fixiste. Nu pe principiul ‘parearea mea e cea mai buna’, ci pe principiul ‘asta e parerea mea (si gata)’.
    Acum, stii balansoarele alea din parculetele pentru copii, alea care-s dintr-o stinghie de lemn sprijinita la mijloc si cu capetele libere? Ei bine citeodata se aseaza amindoua pe balansoarul ala si fiecare incearca sa o dea pe cealalta cu curul cit mai tare de pamint. Pe cite-o idee.
    Acum, de exemplu, pe tema icoanelor / religiei. Pentru ca au opinii incongruente si diametral opuse.
    Dupa care – sunt sanse si acum, desi mici – sa plece de minutsa prin alte bloguri si sa dea de pamint cu altii in perfect acord una cu cealalta, cu aplomb si fraza.

    my two cents 🙂 rather, my 100$ bill. :))

  8. de fapt insemnarea mea nu era despre icoanele din scoli, dar ce mai conteaza, nu?

  9. april, unele idei fixe ale unor oameni sunt de-a dreptul de bun simt si se cheama umanism. altele nu sunt de bun simt si se cheama bigotism.

  10. sure thing. treaba e ca separarea intre ‘umanism’ si ‘bigotism’, adica farima de bun simt, e atit de subiectivaaa … ceea ce mie mi se pare de bun simt, tu poti cataloga ca bigotism.
    so, where to?!
    ca sa nu mai zic ca ‘bunul meu simt’ poate leza pe cineva rau si iremediabil.

  11. o idee umanista nu poate leza pe cineva cu mintea deschisa. si imi pare rau, separarea nu e subiectiva: umanismul e o chestie universala, o baza pe care ne-am putea intelege, si bigotismul e o chestie foarte limitata, pe care nu ne putem baza ca sa ne intelegem, de-aia e bine sa nu avem icoane in scoli.

  12. daca ele seamana la temperament dar cred in sisteme de gandire atat de diferite nu stiu daca seamana de fapt. decat daca crezi ca intr-o zi v o sa decida sa mearga la biserica cu broboada pe cap. tu o stii mai bine. daca e posibil intr-o buna zi, atunci ele seamana.
    in scoli se aplica conventii umaniste cu care trebuie sa ramanem consecventi. icoanele, portretul lui ceasca, afise politice, reclame la indiferent ce, vanzatori de coca cola, chestii de-astea marginale nu trebuie sa apara in scoli.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

