iar leapsa

una dublă primită de la jenutz
 
1. cică să înşfac cea mai apropiată carte, s-o deschid la pagina
123, să găsesc a cincea propoziţie şi să copiez aici de la a şaptea
pînă la a zecea. şi nu care cumva să îndrăznesc să scotocesc prin
bibliotecă după vreo carte ‘telectuală.
 
aici aş avea nişte mici probleme: de fapt e vorba de
propoziţii-propoziţii sau de fraze? a cincea dintre cele complete, sau
se pune şi cea începută pe pagina anterioară şi continuată pe 123? şi
dacă cea mai apropiată carte e un dicţionar englez-român-român-englez,
ce fac?
 
mă duc mai încolo şi-o iau pe aia pe care o citesc acum (am ales varianta cu fraze, nu pe aia cu propoziţii, că deja…):
‘Cea Pentru Care frecase untul cu ghimbir şi-mi cerea o lingură cu stafide mari. Eu eram cu punga pregătită deasupra lingurii.
— Zice rasă sau cu vîrf? am întrebat-o mai în glumă, mai în serios.
— Nici, nici.
Păcat: mie-mi plac stafidele.’
(Julian Barnes, Pedantul în bucătărie)
 
 
2. cică să spun ce aş vrea eu să citească lumea. o carte de
beletristică şi una de non-fiction. cu argumente, indiferent care ar fi
ele.
beletristică: ezit între Domn al luminii (Lord of the Light), de Zelazny
    • pentru că e deşteaptă-foc şi haioasă cît
cuprinde şi pentru că e în stare să risipească orice umbră de îndoială
mainstreamistă asupra calităţii sefeului… de calitate •
şi Să nu mă părăseşti (Never Let Me Go), de Ishiguro
    • pentru că tot nu pot să scap de ea, nu că aş vrea; pentru toate motivele pe care le-am scris deja şi pentru multe altele, dar mai bine citiţi ce zice terorista (şi postul anterior, de fapt ăla e primul).
 
non-fiction: gramatica pentru gimnaziu. toată. obligatoriu. pentru toată lumea. fără excepţii.
 
___
nu mai dau leapşa nimănui, că deja a trecut o mie de ani de cînd
circula pe bloguri. probabil doar patrupedele de pe pisi_blog n-au
apucat s-o ia.
 
 
3 (în afara concursului). iar mi-a plecat un abonat. lume rea!
 
 
(later edit: ba o tăguiesc pe midori, că poate-i trece ciufuţeala. tot a zis că-i plac lepşele virtuale)
11 comentarii

  1. Nu zice de doua ori ca ti-i trimit eu pe toti aia de la mine din spam !!!

  2. nu, saru’mina, ca am si eu d-aia!

  3. Fată, deci nu mai recomanda cartea aia de Ishiguro, că am bătut toate librăriile să mi-o iau şi a cumpărat-o toată lumea, că nu mai e nicăieri, OK? OK.

    (scuze că ţi-am zis „fată”. Aşa alint eu poporul care mi-e drag, indiferent de gen şi de sex :P)

  4. auzi, fato, ca ma inierviez acu’ si bat si io librariile si-o gasesc si ti-o fac cadou!

    (ie-te pozna, la polirom pe sait e disponibila
    http://www.polirom.ro/titluri.cgi?action=titluri&class=details

    (sau poate la tirg, saptamina viitoare…)

  5. (si te pomenesti ca pui mina pe ea si-o citesti si nu-ti place! ca io o sa drop dead in secunda urmatoare!)

  6. Daaaaa, si io vreau cartea aia! Sar’na de taguiala, mai am una de la gaijin, sa’ vaz cind le-oi onora…

  7. toti vrem cartea aia! cine te-a pus sa scrii? :)))

  8. Am găsit-o!!! La librăria de lângă Kenvelo de la Universitate, dar nu aia unde era (este) Eminescu, ci cealaltă, spre Quinet. Mai erau câteva exemplare.

    M-am apucat s-o citesc. Revin cu impresii când/dacă o termin.

  9. şi eu o vreau. de cînd ai zis prima dată. chit că probabil e de tăiat venele în lung…
    3. şi mie mi-a plecat. da’ nu mă mir (şi respir), că e toamnă. am văzut eu stoluri plecînd, darămite cîte un rătăcit…

  10. stolurile alea se-ntorc intotdeauna.
    (sau cel putin asa sper!)

  11. bad wolf, cine sa ma puna!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

