o vaca incaltata si nepotu-sau inca inocent

femeie între două vîrste mai mult spre a treia, îmbrăcată simplu,
cu un aer cumsecade, genul acela de doamnă modestă şi de treabă de la
care nu te aştepţi la nimic rău, mai avea şi un cărucior cu un copil,
nepotu-său, probabil. de-aia mi-au ieşit ochii din cap cînd am văzut-o
ce face. a moşmondit ceva în cărucior, şi-odată o văd – mergeam pe
trotuar în direcţia ei, era chiar în nasul meu – că se-ntoarce dinspre
cărucior, face doi paşi pînă la stîlpul de pe marginea drumului şi
aruncă acolo o hîrtie. adică, măi, ea e o doamnă bine crescută, nu
aruncă gunoaiele în mijlocul trotuarului, le aruncă mai spre bordură,
la umbra stîlpilor – unde întîmplător era şi curat, nici măcar un muc
de ţigară nu era pe jos prin zonă. cînd am întrebat-o de ce aruncă pe
jos, ruşine să-i fie, a început plină de convingere să-mi explice că a
văzut ceva acolo (desigur, lepriconul românesc cu ulciorul gol de
monede; îl ţinea pe post de găleată de gunoi). zic ce-ai văzut, madam,
că nu-i nici umbra piciorului vreunui gunoi pe-acolo. ea a continuat cu
prostiile, eu m-am enervat progresiv.
nu s-a dus să-şi ridice hîrtia de unde o aruncase. aia era bună
aruncată, sănătate. cred că singurul lucru bun care a ieşit din toţi
nervii mei din seara aceea a fost că am beştelit-o în aşa hal, de
probabil că n-o să mai îndrăznească prea curînd să arunce pe jos, că nu
ştii ce nebuni te văd şi ce păţeşti.
sau poate o să arunce liniştită şi mîine, şi poimîine, şi cînd o
creşte nepotu-său o să-nveţe să fie ca ea, că dacă buni a lui, care-l
creşte şi-l învaţă, aruncă ambalajele pe trotuar, ca o vacă încălţată,
asta înseamnă să facă şi el la fel, ca să crească mare.
9 comentarii

  1. si soferii care arunca mucul de tigara pe geam
    si altii….

  2. lasa ca si cu zisu` asta e bine sa ai grija, ca nu se stie peste ce nebuni dai. la un moment dat, la stop, unul a atentionat niste tipi din masina de langa ca nu e frumos sa arunci hartii pe fereastra. oamenii s-au suparat asa rau ca s-au dat jos si l-au batut in asa hal incat ultima data cand am auzit de el avea sanse minime de supravietuire.. n-am vazut follow-up-ul sa aflu daca a murit sau nu…

  3. Iar lumea mă întreabă de ce nu ies din casă.

  4. persista, stingo. pe mine au ajuns sa nu ma mai intrebe, s-au obisnuit.

  5. Rudegirl are dreptate, implica si un risc, depinde in ce situatie esti. Ce mi-am auzit cand au coborat odata niste geamuri fumurii – eu cu dreptatea in brate – si ce bate, lanturi si ce bicepsi, mari dorsali, cvadricepsi, pectorali, trapezi mi-au vazut ochii, mai bine nu spun. Dar tot cred ca trebuie sa iei atitudine, daca nu crezi ca asta te poate costa chiar foarte scump. Si cu povestea cu nepotul iar sunt perfect de acord cu ce scrii aici (ti-as da un link, dar ar suna a altceva, asa ca renunt).

  6. umm…… da’ ce-ai cu vacile? i mean, ai vazut tu vreo vaca sa arunce hirtii?
    protestez!

  7. am tzipat si eu din masina (traiasca inchiderea centralizata) la unii din alta masina pentru niste hirtii unsuroase de McDonalds pe care le-au azvirlit in drum. nu ca le-ar fi pasat prea mult, da’ chiar erau doi pumni de hirtii, nu un bilet de tramvai >:((

  8. Pai eu i-am facut unuia (circa 60 de ani) observatie care aruncase pe jos cu nonsalanta o uriasa hirtie de ambalaj, fiind de mina cu nepotul de vreo zece-un’spe ani, si mi-a raspuns: si ce-ti pasa tie fir-ai a dracului de ecologista.

  9. Fraza de mai jos necesita in mod evident retusuri si reparatii – dupa prima cafea :)))))))


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

