3,1415926535897932384626433832795028841971

aseară mi-am
clătit ochii cu pi, un
‘indie’ din ’98, în care l-am găsit pe ditai actorul, unul dintre ‚preferaţii mei
necunoscuţi
’ – mark
margolis
, nu ştiu cum a aterizat acolo, cred că tot bugetul filmului a fost
cinci mii de parai şi patru au fost onorariul lui. (de pe imdb aflu că n-au
avut permis de filmare nicăieri şi-au folosit un om care să stea de pază şi să
fluiere dacă apărea vreun poliţist, să-şi strîngă aronofsky sculele şi s-o
şteargă din peisaj înainte să-l umfle că filmează ilegal*)

aveam o pisăloagă
durere de cap şi mă cam gîdila un somn, aşa că, în mod cert, cel puţin jumătate
din mesajul filmului mi-a scăpat. oricum n-am dat foarte mare atenţie ideilor
în sine, mai ales din momentul în care l-au amestecat pe god şi s-a umplut peisajul
de evrei hasidici. not for me, thanks.

dar mi-am clătit
ochii pentru că, despuiat de efecte vizuale, panoramări, figuri de hollywood
(era să zic de buftea) şi chiar de culoare, filmul mă trăgea de priviri, zău
dacă nu, puteam să observ, în fine, detalii, picături de sudoare (fără să mi le
arate camera ostentativ pe tîmpla încruntată a eroului in distress – că aşa e,
în filmele de hollywood trebuie să-ţi bage camera în ochi un detaliu ca să-l
mai poţi observa), gesturi mici, mimică… ce frumos a fost. parcă
mergeam prin film cu ochii larg deschişi şi nu-mi scăpa nimic din jur.
odihnitor.

şi coloana sonoră
fix pe gustul meu (clint mansell, care are şi un rol de cin
şpe secunde în film).
paralela e destul
de… strîmbă, dar mi-am amintit de a beautiful mind. care nu mi s-a părut prea
mare realizare, ba chiar cumplit de corect-politic. adică au epurat viaţa lui
nash de toate deviaţiile
‘neacceptate’ şi… şi gata. nash-ul din 2001 e
un fel de

colombo. un freak genial şi ponosit. şi gata..

_____
* întrucît, ştim
cu toţii, dar nu luăm în seamă, există o pînză oficială, canavaua permiselor, a
acordurilor scrise, a reglementărilor, a taloanelor şi-a bonurilor de ordine, a
id-urilor, cnp-urilor, nr.crt.-urilor, iar printre firele ei solide,
întreţesută, o pînză fină şi neregulată, a lucrurilor nenumerotate,
neînregistrate, nefişate, neînmatriculate, necatalogate, anonime la nivel
oficial. prima fără a doua n-ar avea haz, a doua fără prima n-ar exista. deja e
prea complicat pentru mine. în continuare mă doare capul.

1 comentariu

  1. bai, sa nu stergi vreodata mesajul asta, ca daca o s-am vreodata nevoie sa stiu cit e PI de la a 5a incolo, sa stiu unde-l gasesc mai la-ndemina.
    thanx.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

