cultura libre

dragoş bucurenci, la tvr 1, moderînd noua emisiune cultura libre. occident vs islam. o emisiune eşuată. o structură bunuţă, dar parazitată de invitaţii înşişi. editorialistul politic cristian ghinea a deturnat o jumătate din spaţiul de emisie către discuţia despre caricaturile daneze ale profetului. sub-subiect vechi de cîteva luni deja, ultradiscutat şi ultraplicticos. iar invitarea, de cealaltă parte a baricadei, a lui ahmed jaber (directorul centrului cultural ierusalim, un personaj cu discurs tezist, de la care nu se poate scoate nimic nou faţă de ce s-a scos deja de la revoluţie încoace) a fost rezultatul unei cumplite lipse de inspiraţie.
intro-ul, textul citit din off la începutul dezbaterii (şi postat la adresa de mai sus), era bun şi incitant. problema e că nimeni nu s-a ţinut după el. caricaturi, caricaturi, caricaturi. domnule jaber, ţineţi postul creştin? da, sigur că da. vai, dar islamul e religia păcii, cartea sfîntă spune să nu ucizi nici măcar o pisică. ei, înseamnă că pînă şi pisicile se simt deja mai liniştite în preajma islamicilor. (asta din urmă e perla lui bucurenci…). a, şi occidentul, în emisiunea asta, a fost sua.
n-am rămas cu absolut nimic după emisiunea asta. dar e prima, iar formatul promite. poate, cu alţi invitaţi şi cu problemele altfel puse… eu o să mă uit şi data viitoare. nu mă pripesc.
 
p.s. am mai rămas cu ceva: cu regretul că nu ştiu cine era acel domn din înregistrarea de cîteva minute, care explica lucruri cu adevărat interesante şi la subiect (nu, nu mă refer la grupul studenţilor, dintre care am remarcat unul cam tîmpiţel şi care nu ştiu după ce criterii ajunsese să fie selectat ca să-şi dea cu părerea-n gard). personajul acela mi-a părut că i-ar fi putut înlocui cu succes pe ambii invitaţi. cine a fost pe fază să-mi spună şi mie cine era. pliz.
 
p.s.2. mulţumiri lui subiectiv, că de la el am aflat de emisiune. cum eu nu mă uit la tvr1 nici cînd e vorba de coloana cu pricina din saitul cu programe, habar n-aş fi avut. 
2 comentarii

  1. anytime 🙂 eu eram la baut aseara, din pacate, si n-am vazut. ma rog, mai degraba din fericire :p poate oi prinde vreo reluare cindva…

  2. apropo de islamici vs crestini etc… as fi vrut sa-ti dau un link la un text superb de controversabil al lui Dan Simmons… si nu-l mai aflu! daca totusi apare, ti l-oi da io…


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

