Marta Cozmin

poparizii mi-au zis că vineri A MURIT MARTA COZMIN,despre ale cărei poveşti am scris aici (însemnare care e prima-n gugăl dacă dai căutare după <marta cozmin>. după care urmează nişte înşirări de cărţi, un articol frumos al luizei carol (nu ştiu cine e luiza carol, îmi pare rău, articolul însă e foarte simpatetic), un forum cu amintiri-de-cărţi-ale-copilăriei, iar înşirări de cărţi… nasol!).
dacă nu erau poparizii de treabă, nu ştiu cînd şi de unde aş fi aflat. fiindcă Marta Cozmin nu e nici ştefan salam, nici elegance, nici adunarea de taină a liberalilor, nici o televiziune n-a suflat o vorbă despre moartea ei.
deşi mă îndoiesc că există măcar un lucrător, unul de sămînţă, în toate televiziunile noastre, care să nu fi citit niciodată nici o poveste de Marta Cozmin.
dar creştem şi nu ne mai pasă. lume idioată.
30 comentarii

  1. si cand te gandesti ca mai toti am crescut cu povesti…

  2. Stiu ca o sa fac nota disonanta, dar eu nu imi aduc aminte de povestile astea. nu spun ca nu am crescut cu ele, spun doar ca le tin minte. Poate doar ideea cu sabiile din fat frumos din navod imi pare cunoscuta, s-ar putea sa o fi citit….dar in rest…..:(

  3. de curand, povestile ei inca se mai gaseau de cumparat, la Dallles. O sa merg sa mi le cumpar, cartea cea veche are cateva pagini lipsa si nu am aflat niciodata ce-a facut copilul din navod…

  4. ti-as spune eu, dar mai bine cumpara-le…

  5. io n-am auzit de ea…:(

  6. …nu mai sunt cartile la librarie: cica s-au dat retur, ca nu le cumpara nimeni :((

  7. ah, esti de-abia pe la jumatatea povestii. si n-am timp acum, din pacate.

    intre timp, mi-a plecat si dispozitia, dupa niste recente comentarii. hotarit, blogul e o buna metoda de a-ti strica niste zile presupus linistite.
    nu lua in seama. poate vom mai vorbi.

  8. Oare unde se duc povestile pe care nu le mai cumpara nimeni? Nici eu nu am aflat niciodata finalul povestii „Fecior-din navod” – aceleasi pagini rupte, deh. De fapt, abia acum am aflat cine a scris-o 🙂
    Cum sa dau si eu de cartea respectiva („Croitorul de povesti”)…sau macar de finalul povestii in cauza?

  9. codrutas: pai… zi-mi unde ti se termina povestea

  10. 🙂 pai, daca mai retin eu bine (ca am citit acum n-sprezece mii de ani povestea) plecase feciorul din locul unde se transformau sabiile in maini si trebuia sa coboare intr-o prapastie, sau intr- un alt taram, ceva de genul.
    De sarbatori mi-am propus sa recitesc povestea :)), chiar m-au apucat nostalgiile dupa fantana lui Sagolea 🙂 si poparizi.

  11. feciorul din navod sfrarseste bine casatorit cu fata oarba care-si recapata vederea(sigur si navodul se rupe pana la urma)…Era ultima poveste din ”cartea cu buburuza”Croitorul de povesti”nu?Sunt trista sa aud ca a murit Marta Cozmin,e prima oara ca reusesc sa gasesc info despre ea desi am tot incercat..mare surpriza sa vad ca nu sunt singura pe lumea asta care-si aminteste de Croitorul de povesti,Cocosul de apa sau Sora papadiilor,poparizi si popanani,Sagolea din fantana(pe care desenul mi l-a facut simpatic..in ciuda povestii:))…ce lume magica!Si ilustratorul(care a semnat ilustratiile la toate volumele,am senzatia) a ajutat mult,un nume unguresc parca..imagini mirifice…Am facut un an de ´´literatura pt.copii”(materie separata)in liceu-un cuvant nu s-a spus de Marta Cozmin si nici de un alt maaare predecesor al ei Nos Nae(N.Batzaria)nu s-a pomenit:generatia mamei,inainte de razboi:noroc ca a mai salvat ceva carti(cam mucegaite)si asa l-am descoperit…Eu nu mai locuiesc in Ro,unde as putea sa gasesc online vreo carte de-a Martei Cozmin?Editura Ion Creanga mai exista?Sau macar vreun anticariat mai plin,sa-mi pun prietenii sa-mi caute..un sfat ceva?

  12. am mai scris despre ‘croitorul de povesti’ aici:

    http://cartuse.weblog.ro/2007-12-13/234552/Marta-Cozmin–Croi

    am incercat sa caut pe net, dar n-am gasit decit ‘Supravietuitorii’ si fara variante de livrare in strainatate.
    😦
    mai cautam…

  13. Uau, am dat intamplator de numele Sagolea pe net si am simtit un fel de amintiri ingropate undeva adanc ce incarca sa iasa la suprafata. Nu mai stiu nici povestea si nici autorul. Tin minte ca era vorba de un bursuc, ceva, parca si niste dulciuri… hmm, ma poate lamuri cineva?

  14. „Croitorul de poveşti”, de Marta Cozmin.

  15. Uff…si tot nu stiu cum se termina „Feciorul din navod” :((( parca asa se chema…

  16. poftiţi:
    http://dl.transfer.ro/Fecior-din-navod-transfer_RO-10dec-8d83db.rar

  17. arsene, luaşi povestea aia de pe transfer.ro?

  18. Spre rusinea mea, Vidalu’, am chiulit 10 zile, n-am mai prins nici fecior, nici navod :))). Multamim pentru bunatate si poate dupa sarba(u)tori te mai milostivesti odata de cei nacajiti. Adica de mine :))). Promit ca de data asta zic prezent ! Iar pana atunci, iti doresc sarbatori linistite si senine si un an nou mai generos in cele bune!

  19. poate acum? 🙂
    http://dl.transfer.ro/Fecior-din-navod-transfer_RO-29dec-00ae2c.rar

  20. Multumeeesc, multumesc draga Vidalu’. De 16 ani astept ultimile pagini din povestea asta, nu-ti dai seama ce bucurie mi-ai facut. Fie ca ea (bucuria) sa se intoarca asupra ta dubla sau cubica (dar fara colturi :))) Pup si multumesc inca o data.

  21. mai, nu ma emotiona, ca sh-asha iarna cam pe vremea asta ma cuprind diverse emotii 🙂
    sa-ti fie de bine, ma bucur tare mult de bucuria ta.

  22. Pleease, vreau si eu povestea cu fecior din navod! Aceeasi problema cu paginile lipsa a sfarsitului cartii! Caut de aproape 6 ani cartea pentru acest sfarsit ca sa o pot citi in liniste fetitelor mele de 5 ani!

  23. cînd oi mai găsi-o.

  24. astept cuminte!

  25. avînd în vedere că nu e doar de căutat, ci de căutat pe un alt hard, care trebuie repus în funcțiune, te rog să mă mai tragi de atenție dacă vezi că în maximum o săptămînă n-am venit cu un răspuns.

  26. O sa fac ce mi-ai spus… si iti multumesc ca iti bati capul cu mine, a complete stranger, desi nu-mi datorezi nimic!

  27. ei, dac-am face doar ce datorăm… 🙂

  28. trimis pe mail.

  29. ITI MULTUMESC DIN SUFLET, MI-AI REZOLVAT O PROBLEMA VECHE DE APROAPE 6 ANI. NU-MI VINE SA CRED, INCA. NU AM TINUT MAI MULT LA O CARTE DIN COPILARIE LA FEL CA LA ACEASTA.

  30. Marta Cozmin ne-a incantat copilaria cu volumul „Croitorul de povesti” care respira o atmosfera aparte, are lumea lui si inchide si pagini de literatura adevarata. Minunata carte, pacat ca nu o mai gasim.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

