martzipan

mi-am cumparat marţipan de la tîrgul de cadouri – dalles. cînd am
vazut marţipanul, a ţipat în urechea mea un pitic mic-mic: E.T.A.
HOFFMAN!!! SPĂRGĂTORUL DE NUCI!!! zic, ho, piticu’ naibii, ce ţipi aşa!
şi-am luat martipan, prima dată-n viata mea. m-am dus acasă, l-am
ronţăit – vorba vine, marţipanul meu nu era ca-n povestea aia, era
moale – şi-am căutat în debara Ulciorul de aur al lui Hoffman pînă l-am gasit.

şi l-am găsit laolaltă cu Pluş Plumb (‘A fost odată ca niciodată un loc. Nu avea nici formă, nici nume, şi nimeni nu
trecuse încă pe acolo cu tramvaiul.’
– na, poveste pentru copii. ce vorbeşti, nene Vasiliule, cu suprarealismele
alea???) şi cu Din poveştile Asiei,
nu-mi amintesc exact de cîte sute de ori am citit cărţoiul ăsta –
i-auzi, poveşti afgane, poveşti persane, poveste uzbecă, poveste tuvină
(tuvină??? da, nenicule, Viteazul Tevene-Mioghe şi calul său Demir-Şilghi, iar ‘sufletul lui Tevene era păstrat în şapte păsărele cenuşii’… poveşti japoneze, desigur, cum altfel se puteau numi decît Momotaro, copilul piersicilor sau Povestea bătrînului care făcea să înflorească arborii sau… Genele lupului (!), javaneze (Povestea unei perechi de sandale, mai!) şi… băăăăi, ce l-am iubit pe Măgăruşul cel viteaz, poveste kazahă, altminteri; poveşti coreene (Ginerele şoricelului, îţi vine să crezi?), una din caşmir, una turcă, una bengală (Şiretenia băbuţei, beton!) şi, de-si-gur, chineze, care-s cele mai cele, pe cuvînt, Belşugul şi bucuria, adevărată!, Cearta sfinţilor, beheheton!, Şarpele cu picioare, da!!… ‘De
ce nu mai mori? Abia aştept să te bocesc. Vai, cu cîtă jale am să plîng
după tine! Sînt sigur c-o să vină tot satul să mă asculte’
– din Bocindu-şi mama; na şi-o poveste azerbaigeană cu o Pisică năzdrăvană
ăăă… nu, nu de-aia de se urcă pe galerie şi sfîşie perdelele…
pisica asta ţinea pe coadă şapte sfeşnice ca să lumineze un joc de şah.

iar mi-a zburat un abonat. ce-aveţi, măi nene?

16 comentarii

  1. ar trebui sa scrie puck, de ex., o poveste cu titlul „Debaraua minunata”, in care personajul principal, un anume v., sa rontaie povestile

  2. martipan!!! unde, cat costa? *drool*

    [unde adica unde in cadrul targului]

  3. jen: e un stand cu ciocolaturi si bomboneluri… la parter… parca nu in prima sala, ci in a doua
    2410: ce dragut!

  4. (jen: e lipit de standul cu vinuri – ca ala e usor de vazut)

  5. m-a strigat cineva? vreau martipaaan. vreau si povesti

  6. genial. imi inchipui ca toate sunt din seria povestilor nemuritoare. pe E.T.A. Hoffmann il iubesc neconditionat.
    si inca ceva: e prima insemnare care aminteste frumos si fara lamentari depresive de Craciun. plus martipanul :))))

  7. super-ultra-extra-mega cartoiul ala cu ‘din povestile asiei’. l-am citit doar o data, cind eram mica, fiindca fusese imprumutat de tata de la un coleg… mi l-a lasat destul de mult, dar oricum am tinjit dupa el de multe ori dup’aia. si printre lucrurile care mi-au ramas in cap e replica unui cal, dintr-o poveste mongola, cred, care-i spune stapinului ca ‘limba mea e aspra ca nisipul’, mai bine s-ar duce sa stea de vorba cu altcineva….

  8. si cat costa respectivul martipan? sa nu ma duc cu 50 de mii in buzunar… (sau ca sa stiu ce suma sa ‘comand’ de la mosu :D)

  9. 25 de mii bucata

  10. bucata fiind mica-rau…

  11. :))

  12. eheu, tocmai am împrumutat-o unei colege… asia, I mean. mido, dacă o vrei, dă-mi un ţignal de memento undeva după anul nou.

  13. da’ p-aia cu ‘Povestiri din Poiana Cerbului’ o ai? eu am dat-o unei colege de scoala generala, si mi-a adus-o inapoi dupa un an, in fascicule!!! GRRR. am copertat-o, da’ ma doare sufletu’ ca n-o mai am in copertile ei.
    si Munchausen.
    cit despre Povestile Asiei, nu-i nevoie sa spun de cite ori am citit-o si cit de draga-mi e, nu?! :o)

  14. nu te plange de cei care plec, bucura-te de cei care este

  15. zînele din valea cerbului? glumeşti, copilă bună, e la loc de cinste în bibliotecă!

  16. […] să rememoreze cu mine astfel de cărţi poate s-o citească pe prima, pe a doua, a treia, a patra, a cincea sau a […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

