daca as scrie despre sf…

dacă aş vrea să scriu despre science-fictionul românesc, cam asta aş scrie:

cea mai mare parte a sf-ului românesc, care şi aşa e compus dintr-o
mînă de oameni, are exact aceeaşi ocupaţie precum cea mai mare parte a
mainstreamului românesc, care e compus din cîteva mîini – şi vreo 20 de
degete sînt înmănuşate peste graniţă.

(notă: la noi, mainstream înseamnă orice literatură beletristică_care nu e sf)

şi anume ce ocupaţie: să mănînce de cur restul lumii sf. şi invers.

asta ne ţine loc de talent, de organizare, de profesionalism, de
rigoare, de talent, de organizare… care va să zică nu le prea avem.

cam asta aş scrie despre sf-ul de la noi dacă aş vrea să scriu despre sf-ul de
la noi.

31 comentarii

  1. whew… ce noroc_ca totusi NU scrii despre sefeul d-aci… c-ai mai putea sa zici ci despre minutsa aia de oameni care stau pe cururile lor, desi au talent cu caru’.

    [n-am nici o scuza, decit o mare negura pe suflet, ca n-am ajuns la Gaudeamus. am muncit si simbata si duminica… but then, I still have NO excuse]

  2. scuze n-oi fi avind tu, da’ iertare se mai gaseste… 😉

  3. Oare Asimov il manca de (pardon) poponetz pe Herbert?

  4. intii ca asimov nu era foarte scriitor, ci doar un bun – foarte bun – imaginator. pe urma, daca e sa ma iau fie si doar dupa autobiografia lui, se mincau destui de poponetze si prin marele occident prolific. si nu doar scriitori, ci si editori, neveste de scriitori si editori, cumnati si veri de scriitori si editori…

  5. hait.. traispoate… iti dai foc la valiza asa, in vazul publicului?!

  6. :)) maricico, nu te-ngrijora de valiza lu’ nepoate, ca si-a dat foc la ea acilea de muuult… nu mai are ce arde!

  7. mai apar „almanahurile” alea Sf …..de pe vremuri ?

  8. nu stiu despre care „almanahuri” vorbesti

  9. exista sf la noi?

  10. vidalu, eu nu ma pricep sa spun la subiect decat ca am citit o antologie recenta si mi-au placut doar 2 povestiri, in paranteza fie spus, prima si ultima, mai ales prima. si acum ma strofoc sa inteleg care e diferenta intre toate textele din carte. sau care e diferenta intre mine de acum 20 de ani, care muream dupa sf, si cea de acum, care greumai gaseste un sf pe care sa il inghita.
    cred ca intrebarea mea e: ce ne mai recomanzi, astora cu parul alb, asa, ca mine, sa citeasca, poate reincepe sa ne placa?

  11. in ultimii ani idn sf mi-au placut margaret atwood si kurt vonnegut, dar astia sunt considerati scriitori si de ne-sf-isti.

  12. si daca imi permiti indrazneala, ti-as trimite niste carti de atwood, daca nu o stii. pur si simplu mor dupa ea.

  13. „indrazneala”… auzi cu ce vine la mine-n blog! pai, pe aia cu indraznelile i-am zburatacit de mult!
    altminteri, mi-a sunat intr-un fel aia cu… „sint considerati scriitori si de ne-sf-isti”…

  14. ce-am mai facut?

  15. doar stii ca lumea se imparte in sf-isti si ne-sf-isti. e o discutie veche, a ne-sf-istilor, ca sf-ul e sau nu e literatura, stii tu mai bine ca e o discutie lunga. la fel se poate pune in discutie orice carte sau nuvela, daca e literatura sau nu. dar sf-ul e o oaie neagra, n-am inteles bine de ce, dar banuiesc ca e lipsa de generozitate a celor carora nu le pasa de lume intr-atat incat sa isi puna probleme in legatura cu ea. eu nu sunt sf-ist adevarat dar sunt simpatizant pt totdeauna:)

  16. unii o considera o indrazneala sa le recomanzi carti, n-ai mai intalnit?

  17. iar eu dimpotriva, am oricand chef sa primesc bibliografie:)

  18. „indrazneala de a recomanda carti”… mai, uite ce titlu…
    da’ de mi-ar da si timp pe linga bibliografie…

  19. cit despre discutia despre sf si nesefe si ce e literatura… pai, nucleul dur din sf iti va spune oarece despre IDEE si despre ingeniozitate si mai stiu eu ce. si, dom’le, „n-are poanta!”. iar ailalti, criticii de mainstream puri si duri, aia nici nu se uita la ce li se spune ca e sf. dar stiu ei sigur ca e prost.
    fusion. asta-i viitorul.

  20. am citit, dar printre randuri se intelegea oarecum „toata lumea”.

  21. pai, „mai toata lumea”, dar tot nu inseamna…

  22. interesant post… daca n-as fi citit trilogia Abatiei de Dan Dobos ti-as fi dat dreptate 100%. imho, Abatia poate sa stea fara rusine la aceeasi masa cu Dune.

  23. dom’le, interesant post, da’ l-ai citit pe sarite. am zis „cea mai mare parte a sf-ului romanesc”, de-un parigzamplu.

  24. „wtf” as „no way man!” or „wtf” as „who the fuck is Ovidiu Bufnila?”
    google him then go to various Romanian SF forums to see what I’m talking about

  25. nowayman! si cu intrebarea din subsidiar: da’ de unde penele mele te-a trasnit ideea asta?? ce ti-am facut?

  26. aha…so u know tha guy… :))))))
    btw, „vidal” as in „cogitor vidal”?

  27. nope.

    uite si-un wtf din celalalt soi: whothefuck nu-l cunoaste pe the guy?

  28. and the obvoius answer to you wtf question: the lucky ones, my friend! 🙂

  29. aim not uan ov dam… 😦
    pe de alta parte, recunosc cu mina pe inima: ovidiu bufnila e precum drumul spre iad: pavat cu bune intentii.

  30. 1. ok, can u be more specific? de fapt mai bine lasa…
    2. sper ca nu esti Ovidiu Bufnila, cu meduze galactice pe creier & stuff 🙂

  31. 2. wtf?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

